پیش بینی بورس فردا چهار شنبه 6 بهمن

پیش بینی بورس فردا چهار شنبه 6 بهمن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پیش بینی بازار بورس چهار شنبه 6 بهمن 1400

 

بر اساس پیش‌ بینی کارشناسان به نظر می‌ رسد خبر اخذ مالیات از صنایع بورسی از دلایل اصلی نزول بازار طی روز های گذشته بوده و این روند همچنان پایدار خواهد بود. مشکل کاهش یا قطعی گاز دیگر عامل تشدید کننده نزول قیمت سهام شرکت‌ های پتروشیمی است که منجر به تعطیلی برخی واحد ها شده است.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات را بررسی کرد و گفت : طی روز های گذشته با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق مجلس بر تعداد کالا های مشمول مالیات اضافی کرد، مواد خام و نیمه‌ خام مورد نیاز صنایع از کالا هایی بودند که مشمول مالیات شدند و در پی این اقدام سقوط بازار شدت گرفت.

وی بیان کرد : به نظر می‌ رسد خبر اخذ مالیات از صنایع بورسی از دلایل اصلی نزول بازار طی روز های گذشته بوده و این روند همچنان پایدار خواهد بود.

این کارشناس افزود : متاسفانه این اقدام زمانی اتفاق افتاد که بعد از مصوبه اقتصادی ستاد دولت که به حمایت از بورس معروف شد، بورسی‌ ها انتظار داشتند الحاق این مصوبه به لایحه بودجه صورت بگیرد، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت : در نتیجه بورس با عرضه بیشتری همراه شده و در مجموع کلیت بازار سرخ‌ پوش شد. بنابراین در شرایط فعلی انتظار می‌ رود بورس، به روند رکودی و پر عرضه خود ادامه دهد و ریزش قیمت‌ ها در معاملات ادامه داشته باشد و نماد های بزرگ و لیدر محور بازار، سهم بیشتری از زیان را برای خود ثبت کنند.

وی افزود : از سوی دیگر ترس حاکم بر بازار نه تنها کاهش نیافته بلکه با ادامه چنین روندی ترس و بی‌اعتمادی سهامداران تقویت شده و صف فروش ‌در نماد های کوچک بازار به خوبی این موضوع را نشان می‌ دهد.

مهدیانی گفت : طی روز اخیر نماد های پتروشیمی بیشترین افت قیمت را داشتند که علاوه بر موضوع مالیات ستانی، دیگر عامل تشدید کننده نزول قیمت سهام شرکت‌ های پتروشیمی تعطیلی برخی واحد ها است. این واحد ها با مشکل کاهش یا قطعی گاز مواجه هستند.

وی ادامه داد : متاسفانه همچنان شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بورس هستیم که در صورت عدم توجه و کارشناسی این موضوع توسط دولت، این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت که علاوه بر مشکلات عدیده بورس و شرکت‌ های بورسی، مشکلات اقتصادی در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

وی در انتها گفت : بدبینی سراسر بازار را فراگرفته و احتمال اینکه معاملات فردا هم با عرضه زیادی همراه شود، زیاد است.

 

منبع : اقتصاد آنلاین

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



 

سوالات متداول

 

1- ✔️بازار بورس در روز آینده به چه صورت خواهد بود؟

✔️روند آینده بازار بورس با توجه به عوامل تاثیر گذار بر آن در پایان هر روز کاری پیش بینی خواهد شد که در متن خبر به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2-  ✔️چه عواملی بر شاخص کل و روند آن تاثیر گذار هستند؟

✔️عوامل سیاسی و اقتصادی متفاوتی بر این شاخص تاثیر گذار است که در متن خبر به آن ها اشاره شده است.

 

3- ✔️تاثیر گذار ترین سهام ها بر روند شاخص مربوط به چه بخش ها و شرکت هایی می باشد؟

✔️معمولا سهام شرکت های بزرگ تر تاثیر بیشتر و مشهود تری بر روند بازار دارند که در متن خبر به این سهام ها اشاره شده است.

منبع : پیش بینی بورس فردا چهار شنبه 6 بهمن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rpnw
نظرتان را بنویسید