پیگیری کارت موتور سیکلت

پیگیری کارت موتور سیکلت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

موتور سواران، می توانند جهت پیگیری کارت موتور سیکلت خود، به 3 روش مراجعه به سایت رهگیری مرسولات سازمانی آجا و با استفاده از شماره پلاک موتور، ارسال کد رهگیری پستی به سر شماره 2000441، برای پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی و یا با استفاده از کد دستوری، اقدام نمایند.

 

 

کارت موتور سیکلت، به صورت مجزا، برای هر یک از موتور سیکلت های خریداری شده به صورت نو، صادر می شود. اشخاصی که درخواست خود را برای دریافت این کارت، ثبت کرده اند؛ اما هنوز کارت، به دست آن ها نرسیده است، می توانند از طریق روش های مختلفی، اقدام به پیگیری کارت موتور سیکلت نمایند.

در حال حاضر، امکان استعلام کارت موتور سیکلت با شماره پلاک به صورت اینترنتی وجود دارد و موتور سواران، می توانند از طریق این روش، اقدام به پیگیری و اطلاع از آخرین وضعیت صدور و ارسال این کارت کنند. همچنین، رهگیری کارت موتور سیکلت، بدون نیاز به داشتن اینترنت نیز از طریق سامانه پیامکی و کد دستوری، امکان پذیر می باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه، در رابطه با نحوه پیگیری کارت موتور سیکلت با شماره پلاک، رهگیری این کارت از طریق سامانه پیامکی و همچنین، با استفاده از کد دستوری، مطالبی آورده شده است.



 

نحوه پیگیری کارت موتور سیکلت

پس از خریداری موتور سیکلت به صورت نو، یک کارت، بر اساس نوع موتور و اطلاعات راننده آن، صادر می شود و از طرف پلیس راهنمایی و رانندگی، برای اشخاص، ارسال خواهد شد. افراد، می بایست برای تردد با موتور، حتما کارت موتور سیکلت خود را در دست داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند؛ چرا که این کارت، جزو یکی از اصلی ترین اسناد موتور سیکلت، به شمار می رود و در صورت نداشتن آن، تخلف رانندگی برای فرد، منظور خواهد شد.

 

افرادی که قصد مراجعه حضوری به مراکز تعویض پلاک را دارند، ابتدا می بایست از طریق سامانه نوبت دهی تعویض پلاک، به صورت اینترنتی، نوبت دریافت کنند.

 

لذا لازم است که اشخاص، ابتدا این کارت را دریافت نمایند و سپس، اقدام به تردد کنند. در صورتی که درخواست خود را برای دریافت کارت موتور سیکلت ثبت کرده اید، اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده اید، می توانید از طریق سایت رهگیری مرسولات سازمانی ناجا، از آخرین وضعیت صدور و ارسال این کارت، مطلع شوید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، تنها سامانه ای که به صورت اختصاصی، برای رهگیری اسناد موتور سیکلت، مورد استفاده قرار می گیرد، سامانه رهگیری مرسولات سازمانی ناجا است که امکان پیگیری کارت موتور سیکلت با شماره پلاک را فراهم نموده است. لذا در صورتی که قصد پیگیری کارت موتور سیکلت با شماره پلاک را دارید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید و اقدام به پیگیری کنید:

 

ابتدا، به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی ناجا، به نشانی najatracking.post.ir، برای پیگیری کارت موتور، وارد شوید. پس از ورود به این سامانه، ابتدا نوع سند را بر روی گزینه اسناد موتور سیکلت قرار دهید.

 

پیگیری کارت موتور سیکلت

 

حال، کافی است که شماره پلاک موتور سیکلت خود را در قسمت مشخص شده، وارد نموده و سپس، اعداد کنترلی نشان داده شده در تصویر را وارد کنید.

 

رهگیری کارت موتور سیکلت با شماره پلاک

 

در نهایت، بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید تا آخرین وضعیت اسناد موتور سیکلت با شماره پلاک شما، نمایش داده شود.

 

حتما بخوانید: سرقت موتور سیکلت و نحوه اعلام آن

 

پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی

در صورتی که رانندگان به اینترنت دسترسی نداشته باشند، می توانند از روش های غیر اینترنتی نیز برای پیگیری کارت موتور سیکلت، استفاده کنند. یکی از سوالاتی که برای موتور سواران، جهت پیگیری اسناد موتور سیکلت، پیش می آید، این است که در حال حاضر، امکان پیگیری اسناد موتور سیکلت، از طریق سامانه پیامکی وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در حال حاضر، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، هیچ اقدامی برای راه اندازی سامانه پیامکی، جهت پیگیری و استعلام کارت های موتور سیکلت، نکرده است و امکان پیگیری اسناد موتور سیکلت به صورت پیامکی وجود ندارد.

اما، در صورتی که اشخاص، کد مرسوله پستی خود، که حاوی کارت موتور سیکلت، می باشد را دریافت کرده اند، می توانند از طریق سامانه پیامکی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، اقدام به پیگیری کارت های موتور سیکلت نمایند.

لازم به ذکر است که امکان رهگیری کارت موتور سیکلت، از طریق سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پستی جمهوری اسلامی ایران، با شماره پلاک موتور، وجود ندارد و اشخاص، می توانند فقط با کد رهگیری مرسوله سازمانی خود، که معمولا یک کد 20 تا 24 رقمی است، از آخرین وضعیت ارسال مرسوله خود مطلع شوند.

 

در صورتی که دارای کد مرسوله پستی می باشید و قصد پیگیری مرسوله پستی به صورت پیامکی را دارید، می توانید ابتدا، حرف R را در ابتدای کد مرسوله خود، وارد کنید و پس از وارد کردن کد مرسوله بعد از این حرف، پیامک را به سرشماره پیامکی 2000441 ارسال نمایید.

 

پیگیری کارت موتور سیکلت با پلاک

 

پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، سامانه پیامکی به صورت خودکار، یک پیامک حاوی اطلاعات مربوط به مرسوله پستی شما، ارسال می کند که در آن، آخرین وضعیت مرسوله شما مشخص شده است.

 

بیشتر بخوانید: پیگیری گواهینامه

 

 

 

پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق کد دستوری

​در صورتی که قصد پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق کد دستوری را دارید، می توانید در صورت داشتن کد رهگیری پست 20 تا 24 رقمی، اقدام به رهگیری کارت موتور سیکلت با استفاده از کد دستوری کنید؛ زیرا شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، این امکان را برای متقاضیان، فراهم کرده است تا بتوانند از طریق کد دستوری و با هر نوع گوشی موبایل، اقدام به رهگیری مرسوله های خود کنند.

ابتدا، کد دستوری *193# را از طریق گوشی موبایل خود، شماره گیری نمایید. سپس، گزینه اول، یعنی رهگیری مرسوله را انتخاب کنید.

 

رهگیری کارت موتور سیکلت

 

در قسمت بعدی، از شما درخواست می شود که کد پیگیری مرسوله خود، که یک عدد 20 تا 24 رقمی است را در قسمت مشخص شده، وارد نمایید.

 

پیگیری کارت موتور سیکلت

 

پس از وارد کردن کد پیگیری مرسوله، یک پیامک، حاوی اطلاعات مرسوله شما، ارسال می شود که آخرین وضعیت پستی آن را نشان می دهد.

 

در ادامه بخوانید: پیگیری کارت سوخت

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پیگیری کارت موتور سیکلت​ ​در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون پیگیری کارت موتور سیکلت پاسخ دهند.

سوالات متداول

 

1- ✔️پیگیری کارت موتور سیکلت با شماره پلاک از چه طریقی صورت می گیرد؟

✔️پیگیری کارت موتور سیکلت با شماره پلاک از طریق سامانه پیگیری مرسولات سازمانی آجا صورت می گیرد که مراحل آن در متن مقاله آورده شده است.

 

2- ✔️پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی به چه صورت است؟

✔️جهت پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی می بایست کد 20 تا 24 رقمی مرسولات پستی را به سر شماره 2000441 ارسال کرد که فرمت این پیامک در متن مقاله آورده شده است.  

 

3- ✔️پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق کد دستوری چگونه انجام می شود؟

✔️برای پیگیری کارت موتور سیکلت از طریق کد دستوری می بایست کد دستوری #193* را شماره گیری کرده و سپس با استفاده از کد رهگیری پست پیگیری کارت موتور سیکلت را انجام داد که در متن مقاله مراحل آن آورده شده است.

منبع : پیگیری کارت موتور سیکلت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RpxL
نظرتان را بنویسید