نحوه ثبت نام دانش آموزان برای مهر 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
وزیر آموزش و پرورش « دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان » با توجه به شرایط خاص مواجهه با کرونا ویروس را ابلاغ کرد .

محسن حاجی ‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش « دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان » را در راستای اتخاذ تدابیر لازم به منظور انجام ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن و آرام ، سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید 19 ( کرونا ) به ادارت کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد .

در این دستورالعمل بر رعایت ؛ اصل تکریم ، کرامت انسانی و حفظ احترام خانوده‌ها ، انتخاب افرادی دارای حسن خلق ، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در ستاد‌های ثبت نام ، دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا ، اجرای پروتکل‌های بهداشتی ، تعیین سهمیه‌های ثبت نام در مدارس در دوره‌های مختلف تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی ، اطلاع رسانی به موقع و تمهید مقدمات لازم به منظور پیشگیری از ازدحام تاکید شده است .

شایان ذکر است ؛ در دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان در راستای تسهیل درامر ثبت نام ، دو بخش مجزای مقررات عمومی ثبت نام و مقررات ثبت نام در مدارس غیردولتی ، استعداد‌های درخشان و شاهد گنجانده شده است و در هر بخش شرایط و موارد لازم برای ثبت نام شرح داده شده است که در ادامه خواهد آمد .



مقررات عمومی ثبت نام
ثبت نام کلیه نوآموزان دوره پیش دبستانی در سامانه سناد به تفکیک کد‌های دولتی ، با مشارکت مردم و غیردولتی الزامی بوده و مسئولیت ثبت نام با مدیر مدرسه است .سن ثبت نام پیش دبستانی یک ، چهار تا پنج سال تمام (متولدین 2/7/94 الی 1/7/95) و سن ثبت نام پیش دبستانی ، دو ، پنج تا شش سال تمام (متولدین 2 مهر 93 الی 1 مهر 94) است .



ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی اتباع خارجی همچون سایر دوره‌های تحصیلی ، طبق شیوه نامه‌های ابلاغی بلامانع است.اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده 31 آیین نامه اجرایی مدارس صورت پذیرد .



ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم آموزش متوسطه ، با تأکید بر رعایت اولویت‌های تعیین شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره‌ای انتخاب رشته به منظور بهره برداری و تکمیل ظرفیت اسمی کلاس‌ها با رعایت مفاد بخشنامه شماره 2/710 مورخ 19 فروردین 99 و راهکار‌ها و سیاست‌های توسعه متوازن با رویکرد توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش در دوره دوم آموزش متوسطه صورت پذیرد .



به استناد بخشنامه شماره 61298 مورخ 11 تیر 97 برقراری هرگونه رابطه مالی مدارس با مؤسسات درخصوص برگزاری آزمون و کتاب‌های کمک درسی ممنوع است .



به استناد ماده 30 آیین نامه اجرایی مدارس ، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه وتعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نمی‌باشد و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم گردد .



به استناد مصوبه بیست و یکمین جلسه شورای سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مورخ 17 بهمن 96 و بیست و دومین جلسه شورا مورخ 24 بهمن 96 برگزاری هرگونه آزمون یا مصاحبه برای پذیرش دانش آموزان در دوره ابتدایی و پایه هفتم دوره اول متوسطه در مدارس غیردولتی ممنوع می‌باشد .



وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی ، فعالیت‌های فوق برنامه ، سرویس ایاب و ذهاب ، لباس فرم ، لباس کارگاهی ، با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و بارعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود .



به منظور رعایت اصول تربیتی و باتوجه به همیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در کلیه مدارس اعم از دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است .

تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می ‌باشند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع انجام می‌شود .



به استناد ماده 7 اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شماره 176882 مورخ 1 آذر 94، سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان می‌باشد و باتوجه به کوچ رو بودن عشایر بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود .



دانش آموزان گروه‌های آسیب دیده شنوایی ، بینایی ، معلول جسمی - حرکتی و دارای اختلال‌ های هیجانی - رفتاری خفیف تا متوسط ، در صورت دارابودن شرایط می ‌توانند در تمامی دوره‌های تحصیلی برابر شیوه نامه اجرایی آیین نامه آموزش و پرورش تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی ثبت نام نموده و از خدمات مربوط برخوردار گردند .



مدارس هیأت امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب گردیده و دریافت هرگونه هزینه به جز هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه که به تصویب هیأت امنایی مدرسه رسیده است ، توسط این مدارس ممنوع می‌باشد .



ثبت نام در مدارس دوره دوم آموزش متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای نمونه دولتی ، تابع شرایط و ضوابط مندرج در دستورالعملی خواهد بود که متعاقبا از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ می‌شود .



ثبت نام دانش آموزان در مدارس بزرگسالان بارعایت مفاد آیین نامه آموزشی نظام جدید دوره دوم آموزش متوسطه شیوه نیم سالی - واحدی، بزرگسالان ، آموزش از راه دور ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور که طی بخشنامه شماره 173978/400 مورخ 20 آذر 96 به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده انجام می ‌پذیرد .



رعایت دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی، موضوع بخشنامه شماره 189606/400 مورخ 12 دی 96 در ثبت نام دانش آموزان ذکور الزامی است .



مقررات ثبت نام در مدارس غیردولتی ، استعداد‌های درخشان و شاهد
مدارس استعداد‌ های درخشان


ثبت نام پذیرفته شدگان پایه هفتم از طریق سنجش و پذیرش ورودی دبیرستان‌ های دوره اول استعداد‌های درخشان براساس بند (د-1) ضوابط و شرایط پذیرش ثبت نام در دستورالعمل سنجش و پذیرش این مدارس به شماره 189987/104 مورخ 12 بهمن 98 مجاز می ‌باشد .



ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم استعداد‌های درخشان در پایه دهم ، براساس بند (د-1) دستورالعمل آزمون ورودی این مدارس به شماره 189987/104 مورخ 12 بهمن 98 صورت پذیرد . همچنین دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد‌های درخشان سال تحصیلی 99-98 از شرکت در آزمون پایه دهم سال تحصیلی 1400-1399 معاف می‌باشند .



ثبت نام دانش آموزان پایه‌های تحصیلی و تربیتی (دوره اول متوسطه) مصوبه شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش به شماره 93348/120 مورخ 5 دی 97 و در دوره دوم با رعایت مفاد مواد 66 و تبصره ماده 77 آیین نام آموزشی دوره دوم متوسطه (روزانه) مصوب جلسه 932 شورای عالی آموزش وپرورش مورخ 17 خرداد 95 انجام شود .



ثبت نام دانش آموزان متقاضی انتقال در دبیرستان‌ های دوره اول و دوره دوم استعداد‌ های درخشان ، بارعایت کف نمره مدرسه مدرصه مقصد و به شرط وجود ظرفیت ، مطابق نقل وانتقال این مدارس و از طریق سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مدارس استعداد‌های درخشان با موافقت استان‌های مبدأ و مقصد انجام شود .



انتقال دانش آموزان پایه هفتم و دهم این مدارس در سال اول پذیرش در آزمون ورودی، در بین مدارس استعداد‌های درخشان درون یک شهرستان به استناد بند بخش (و) دستورالعمل شماره 189987/140 مورخ 12 بهمن 98 اکیداً ممنوع است . ثبت نام دانش آموزان پایه دهم پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان در رشته‌ای غیراز رشته پذیرفته شده در سنجش ورودی، ممنوع است .



تصمیم گیری درخصوص امکان یا عدم امکان انتقال به هریک از مدارس استعداد ‌های درخشان ، در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود . ثبت نام دانش آموزان پایه یازدهم مدارس استعداد‌ های درخشان متقاضی تغییر رشته تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط تغییر رشته و به شرط وجود ظرفیت و صرفاً در صورت دارا بودن کف امتیاز قبولی در رشته موردنظر در آزمون ورودی پایه دهم بلامانع است .



میزان حق الثبت مدارس استعداد‌ های درخشان ، براساس مصوبه هیأت امنا سمپاد که معادل پنجاه درصد مبلغ بخشنامه مربوط به ثبت نام در مدارس غیر دولتی هر شهر است ، توسط اداره کل آموزش وپرورش استان تعیین و به مدارس استعداد ‌های درخشان ابلاغ می‌شود .



در هنگام ثبت نام دانش آموزان ، مدیران این مدارس با عنایت به مفاد آیین نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی ( دوره اول متوسطه ) مصوب شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش 4 مهر 97 وجود کتب تکمیلی ویژه این مدارس را از دانش آموزان دریافت و نسبت به ثبت سفارش کتب فوق از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به صورت گروهی اقدام نمایند (وجوه دریافتی باید به حساب مدرسه واریز شود) لازم به ذ کر است بخشنامه محتوای تکمیلی به شماره 52398/104 مورخ 5 تیر 95 در دوره اول و دوم مدارس استعداد‌های درخشان در سال تحصیلی 1400-1399 لازم الاجرا است .



مدارس شاهد


تغییرات بخشنامه ثبت نام مدارس شاهد : (سال تحصیلی 1400-1399)

امتیاز نوه رزمنده هر ماه 5 امتیاز و حداکثر 70 امتیاز است .

اعمال ضریب 20 برای محاسبه امتیاز معادل در بند ج جدول 1-6 امتیازات

بند ج از ردیف 3-6 امتیاز خیر مدرسه ساز حذف می‌شود .

فرزندان جانبازان تا 24 درصد از پرداخت 40 درصد کمک سرانه مصوب ستاد اجرایی شاهد استان معاف است .



ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم منوط به کسب شرایط ورود به شاخه ورشته موردنظر ( بدون درنظرگرفتن اولویت دانش آموز برای ثبت نام در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی یا همان الف –ب – ج ) به علاوه شرایط علمی ورود به پایه دهم مندرج در جدول 1-5 و کسب امتیاز لازم طبق جدول 1-6 امتیازبندی است .



دانش آموزان دوره دوم متوسطه با اولویت ایثارگری ( دانش آموزان جانباز و فرزندان جانبازان تا 25 درصد ) ( ورودی و ادامه تحصیل ) چنانچه حداکثر در 2 درس کمتر از حد نصاب نمره را کسب نمایند ، می ‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند .



دستورالعمل ثبت مدارس شاهد (1400-1399) به صورت کامل جهت بهره مندی همکاران و اولیای در سامانه سجا و سایت اداره کل شاهد بارگذاری و قابل استفاده است .
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Mv8O
نظرتان را بنویسید