کنکور سراسری هنر

کنکور سراسری هنر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش با برگزاری کنکور سراسری هنر امکان ادامه تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خوگردان و دانشگاه آزاد را فراهم می کند . داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور هنر پس از تکمیل فرم اینترنتی می بایست خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده کرده و با برنامه ریزی دقیق و حساب شده مسیر دستیابی به کسب رتبه قبولی را هموارتر نمایند .  

گروه آزمایشی هنر جزء گروه هایی است که داوطلبان همه گروه های آزمایشی ( علوم ریاضی ، علوم انسانی و علوم تجربی ) می توانند در کنکور آن شرکت کنند . تعداد زیادی از دانش آموزان به دلیل علاقه یا تغییر رشته تحصیلی در کنکور هنر شرکت می کنند .

برخلاف تصور بعضی افراد قبولی در کنکور سراسری هنر 99 کاری دشوار است که فقط علاقه زیاد و مطالعه دقیق موجب موفقیت در این عرصه می شود . این گروه از تنوع رشته ی کمتری نسبت به سایر گروه ها برخوردار است . گروه آزمایشی هنر تفاوتی اساسی با سایر گروه های آزمایشی دارد . این تفاوت دو مرحله ای بودن کنکور هنر در بیشتر رشته ها است .

یعنی بعضی از رشته های هنر علاوه بر آزمون تستی دارای آزمون عملی ( یا مصاحبه ) هم هستند . از رشته های پرمتقاضی این گروه آزمایشی می توان به سینما ، عکاسی ، چاپ ، صنایع دستی و مرمت و احیاء بناهای تاریخی اشاره کرد . در ادامه به بررسی ثبت نام ، شرایط ، منابع ، دروس عمومی و دروس اختصاصی ، بررسی سوالات و برنامه ریزی کنکور سراسری هنر 99 می پردازیم .

ثبت نام کنکور سراسری هنر 99
سال گذشته ثبت نام کنکور سراسری از 24 بهمن لغایت 2 اسفند ماه  بود پیش بینی می شود ثبت نام کنکور سراسری 99 نیز دهه سوم بهمن ماه آغاز شود . داوطلبان در منوی سمت راست وب سایت سازمان سنجش با انتخاب خرید کارت اعتباری ، می توانند کارت ( کارت های ) اعتباری مورد نیاز خود را با توجه به تعداد کنکور هایی که قصد شرکت در آن را دارند خریداری کنند .

در هنگام ثبت نام وارد کردن اطلاعات شخصی ( نام ، نام خانوادگی ، آدرس ، کد پستی و ... ) و اطلاعات تحصیلی ( معدل دیپلم ، معدل پیش دانشگاهی و ... ) فرد الزامی می باشد . 

معمولا بعد از اتمام زمان ثبت نام مهلت مجددی برای جاماندگان ثبت نام تعیین می شود تا بتوانند در کنکور سراسری 99 ثبت نام کنند . در نهایت پس از اتمام مراحل ثبت نام سیستم یک کد رهگیری به داوطلب می دهد که نگه داری آن تا پایان اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور هنر 99 مورد نیاز است .
داوطلبان گروه آزمایشی هنر می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تستی تا پایان تیرماه نسبت به انتخاب رشته های دارای آزمون عملی و مصاحبه اقدام کنند .

شرایط ثبت نام کنکور سراسری هنر 99
هر داوطلب برای ثبت نام کنکور سراسری هنر 99 باید دارای شرایط عمومی و شرایط اختصاصی باشند . از مهم ترین شرایط عمومی می توان به اعتقاد به یکی از ادیان رسمی کشور و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد . همچنین از مهم ترین شرایط اختصاصی می توان دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی را نام برد .

نیازی به یکسان بودن گروه آزمایشی این دو مدرک نمی باشد و دانش آموزان با هر مدرکی می توانند در این گروه آزمایشی کنکور دهند . داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) هستند نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند . برای اطلاع از شرایط انصراف از تحصیل و تحصیل مجدد در رشته های پزشکی و متن کامل شرایط ثبت نام کنکور 99 کلیک کنید . 


آزمون عملی کنکور سراسری هنر 99
کد رشته محل های ارائه شده در کنکور هنر 99 به دو دسته ی رشته های متمرکز و متمرکز با شرایط خاص ( با آزمون عملی و مصاحبه ) تقسیم می شوند . 

رشته های متمرکز رشته هایی هستند که پذیرش صرفاً با رتبه داوطلب صورت می گیرد و آزمون عملی یا مصاحبه ندارد . مانند سینما ، صنایع دستی ، چاپ ، مجسمه سازی و نقاشی ، طراحی صنعتی ، ادبیات نمایشی ، نمایش عروسکی و ... اما رشته های متمرکز با شرایط خاص رشته هایی هستند که علاوه بر رتبه ، آزمون عملی یا مصاحبه نیز در پذیرش تاثیر گذار است . در مصاحبه ، داوطلب باید به داوران ثابت کند که توانایی تحصیل در رشته مورد علاقه اش را دارد .

داوطلبانی از گروه هنر می توانند برای شرکت در آزمون عملی شرکت کنند که در زمان پرینت کارت شرکت در کنکور سراسری علاقه مندی خود را برای شرکت در رشته های دارای آزمون عملی اعلام کنند ، همچنین داوطلبان باید در بازه زمانی مشخص شده نسبت به پرداخت هزینه آزمون عملی به مبلغ 500000 ریال و مصاحبه حضوری اقدام کنند . ( مبلغ ذکر شده مربوط به سال گذشته است به محض مشخص شدن هزینه شرکت در آزمون رشته های متمرکز با شرایط خاص مقاله به روز رسانی می شود . )

 اگر داوطلبی در انتخاب رشته ی کنکور سراسری خود هم از بین کدرشته محل های متمرکز و هم از بین کد رشته محل های متمرکز با شرایط خاص انتخاب کرده باشد ، باید در آزمون عملی یا مصاحبه رشته های متمرکز با شرایط خاص شرکت کند چرا که گزینش نهایی بر اساس نمره کسب شده در کنکور به همراه نتایج مرحله دوم صورت می پذیرد .

شایان ذکر است که آزمون عملی رشته‌ های تحصیلی ادبیات نمایشی ، مجسمه‌ سازی ، موسیقی ایرانی و جهانی ، کتابت و نگارگری ، آهنگسازی ، بازیگری ( کارگردانی ) ، طراحی صحنه ، نمایش عروسکی و عکاسی منحصراً در شهر تهران برگزار خواهد شد .


دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری هنر 99
 
سوالات عمومی کنکور سراسری هنر 99 از دروس ادبیات فارسی ، زبان عربی ، معارف اسلامی ( دین و زندگی ) و زبان خارجی طرح می شوند . در ادامه به ضرایب آن ها اشاره می کنیم :



مواد آزمون عمومی و ضرایب آن برای تمامی گروه های آزمایشی در کنکور 99

مواد امتحانی

ضرایب

زبان و ادبیات فارسی

4

زبان عربی

2

فرهنگ و معارف اسلامی

3

زبان خارجه

2


اگر داوطلب اقلیت های مذهبی قصد پاسخ دهی به سوالات معارف غیراسلام ( کلیمی ، زرتشتی و مسیحی ) به جای معارف اسلامی ( دین و زندگی ) را دارد ، می توانند با علامت زدن گزینه مربوط به آن در هنگام ثبت نام اینترنتی ، به سوالات آن پاسخ دهد .
داوطلبان کنکور 99 می توانند در حین ثبت نام اینترنتی ، یکی از زبان های روسی ، آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی را به جای زبان انگلیسی انتخاب کنند . این زبان باید با زبان درس اختصاصی یکی باشد .
سوالات اختصاصی کنکور هنر 99 با توجه به هر زیرگروه دارای ضریب خاصی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :


مواد آزمون اختصاصی و ضرایب آن برای گروه آزمایشی هنر در کنکور 99

مواد امتحانی

ضرایب دروس به تفکیک زیرگروه‌های آزمایشی

زیرگروه 1

زیرگروه 2

زیرگروه 3

زیرگروه 4

زیرگروه 5

 درک عمومی هنر

4

3

3

3

3

 درک عمومی ریاضی- فیزیک

1

3

1

1

1

 ترسیم فنی

1

2

2

1

1

 خلاقیت تصویری و تجسمی

4

4

2

2

1

 خلاقیت نمایشی

1

1

1

4

1

 خلاقیت موسیقی

1

1

1

1

4

خواص مواد

1

1

1

1

1

امتحان عملی برای رشته‌ های متمرکز با شرایط خاص نیز دارای ضرایب خاصی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :

ضرایب امتحان عملی برای رشته‌های متمرکز با شرایط خاص گرایش هنر

نام رشته

ضرایب

ارتباط تصویری، نقاشی، هنرهای تجسمی و طراحی پارچه و طراحی لباس

4

مجسمه‌سازی

4

طراحی صنعتی

4

نمایش

4

ساز ایرانی، ساز جهانی و موسیقی نظامی

6

آهنگسازی

4




کنکور هنر شامل پنج زیر گروه است . در هر کدام از این زیر گروه ها ، دروس مشخصی از اهمیت بیشتری برخوردار است که با توجه به رشته مورد علاقه داوطلب باید مورد توجه قرار بگیرد.  در زیر رشته های مربوط به هر زیرگروه را ذکر کرده ایم  :



زیرگروه‌های آزمایشی

مجموعه رشته‌هایی که دروس امتحانی آن‌ها دارای ضرایب یکسان می‌باشند

زیرگروه 1

ارتباط تصویری ، چاپ، صنایع دستی ، طراحی پارچه، طراحی لباس، عکاسی ، کاردانی آموزش‌ هنرهای تجسمی، کاردانی علمی‌‌کاربردی عکاسی خبری ، کاردانی علمی‌کاربردی فرش دستباف ، کاردانی علمی‌کاربردی گرافیک، کاردانی هنرهای تجسمی ، کاردانی هنرهای سنتی ، کارشناسی فرش، کتابت و نگارگری ، مجسمه‌سازی، نقاشی، هنرهای تجسمی ، هنرهای صناعی .

زیرگروه 2

باستان‌شناسی، طراحی صنعتی، علوم اجتماعی ( گرایش امنیت ملی ) ، علوم سیاسی ( گرایش‌ های امنیت ملی و مطالعات امنیتی ) ، کاردانی صنایع دستی ، کاردانی علمی‌کاربردی طراحی صنعتی ، مدیریت فرهنگی‌ هنری ، مرمت و احیای بناهای تاریخی ، هنر اسلامی.

زیرگروه 3

کاردانی باستان‌شناسی ، کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی ، کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی ، کاردانی راهنمای موز‌ه‌ ها و بنا های تاریخی ، کاردانی موزه‌داری ، مردم‌ شناسی ، مرمت آثار تاریخی ، موزه‌داری .

زیرگروه 4

تلویزیون و هنرهای دیجیتالی ، تولید سیما ، سینما ، کاردانی هنرهای نمایشی ، کارگردانی تلویزیون ، نمایش .

زیرگروه 5

موسیقی نظامی ، نوازندگی موسیقی ایران ، نوازندگی موسیقی جهانی .




بررسی سوالات کنکور سراسری هنر 99
دفترچه عمومی شامل 100 تست 4 گزینه ای می باشد .  مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 75 دقیقه می باشد .



اطلاعات دفترچه عمومی کنکور سراسری زبان 99 

نام درس

شماره سوالات

مدت زمان پاسخگویی

زبان و ادبیات فارسی

1 تا 25

18 دقیقه

زبان عربی

26 تا 50

20 دقیقه

فرهنگ و معارف اسلامی

51 تا 75

17 دقیقه

زبان انگلیسی

76 تا 100

20 دقیقه


دفترچه اختصاصی شامل 160 تست 4 گزینه ای می باشد .  مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 165 دقیقه می باشد .



اطلاعات دفترچه اختصاصی کنکور سراسری هنر 99 

نام درس

شماره سوالات

مدت زمان پاسخگویی

درک عمومی هنر

101 تا 130

25 دقیقه

درک عمومی ریاضی - فیزیک

131 تا 160

40 دقیقه

ترسیم فنی

161 تا 180

26 دقیقه

خلاقیت تصویری و تجسمی

181 تا 200

24 دقیقه

خلاقیت نمایشی

201 تا 220

13 دقیقه

خلاقیت موسیقی

221 تا 240

20 دقیقه

خواص مواد

241 تا 260

17 دقیقه



 در کل 260  تست در کنکور سراسری هنر 99 وجود دارد و مدت زمان کل کنکور 4 ساعت می باشد . نکته قابل توجه این است که به ازای هر 3 جواب ناصحیح یک جواب صحیح از بین می رود .  



برنامه ریزی کنکور سراسری هنر 99
بررسی های مختلف درباره سوالات کنکور سراسری هنر در سال گذشته نشان می دهد که سوالات نسبت به سال های قبل مفهومی تر شده است . این به آن مفهوم است که داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیازمند مطالعه دقیق تر و برنامه ریزی صحیح برای قبول شدن در کنکور هستند .

داوطلبان باید بعد از آشنایی با منابع کنکور سراسری هنر نسبت به برنامه ریزی صحیح اقدام کنند و با پشتکار در راه رسیدن به هدف خود تلاش کنند . اگر دانش آموز سال سوم دبیرستان هستید که این مقاله را مطالعه می کنید نباید از تاثیر معدل در کنکور غافل شوید ،

هرچند تاثیر معدل در کنکور 99 به صورت تاثیر مثبت و قطعی می باشد . به داوطلبانی که قصد برنامه ریزی اصولی دارند ، توصیه می شود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشند تا بتوانند نحوه مطالعه صحیح کنکور سراسری را از طریق یک برنامه ریزی صحیح بیاموزند .

 خواندن مقاله برنامه ریزی برای کنکور 99 می تواند به داوطلبان در اجرای برنامه ریزی صحیح کمک کند . 


داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از تجربه چندین ساله مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی سوالات خود در این زمینه پاسخ گیرند .

سوالات متداول

1- رشته متمرکز با شرایط خاص چه تفاوتی با رشته های متمرکز دارند ؟
رشته های متمرکز با شرایط خاص دارای آزمون عملی و یا مصاحبه نیز هستند که در این مقاله به بررسی این رشته ها و جزئیات شرکت در آزمون آن ها پرداخته شده است .

2- ضریب رشته ساز ایرانی در آزمون عملی چند است ؟
ضریب این رشته برای آزمون عملی 6 است برای اطلاع از ضریب سایر رشته ها می توانید به مقاله مراجعه کنید .

3- دفترچه اختصاصی کنکور هنر دارای چند سوال است ؟
160 سوال که جزئیات این سوالات به تفکیک هر درس در این مقاله ارائه شده است .

منبع : کنکور سراسری هنر
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9MMP
نظرتان را بنویسید