کنکور سراسری زبان

کنکور سراسری زبان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش با برگزاری کنکور سراسری زبان امکان ادامه تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خوگردان و دانشگاه آزاد را فراهم می کند . داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور زبان پس از تکمیل فرم اینترنتی می بایست خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده کرده و با برنامه ریزی دقیق و حساب شده مسیر دستیابی به کسب رتبه قبولی را هموارتر نمایند .  

کنکور زبان در کنار کنکور هنر ، گروه های آزمایشی شناور کنکور سراسری را تشکیل می دهند . به این معنی که هر کدام از داوطلبان کنکور سراسری می توانند در کنار یکی از سه گروه آزمایشی اصلی ریاضی ، تجربی و انسانی ، یکی یا هر دو گروه آزمایشی زبان و هنر را نیز به برای شرکت در کنکور انتخاب کنند .

به همین دلیل مخاطبان کنکور زبان دو دسته هستند . دسته ای که شرکت در کنکور زبان را به عنوان شانس دوم برای قبولی و درکنار یک گروه آزمایشی دیگر انتخاب کرده اند و دسته دوم که منحصرا قصد شرکت در کنکور زبان را دارند و به عبارت دیگر گروه آزمایشی اصلی آن ها کنکور زبان است .

روی صحبت ما در این مقاله نیز بیشتر با داوطلبانی است که در کنکور 99 گروه آزمایشی زبان را از ابتدا به عنوان گروه آزمایشی اصلی خود انتخاب کرده اند و قصد دارند برنامه ریزی دقیق و کاملی برای کنکور زبان 99 داشته باشند .
 در ادامه به بررسی ثبت نام ، شرایط ، منابع ، دروس عمومی و دروس اختصاصی ، بررسی سوالات و برنامه ریزی کنکور سراسری زبان 99 می پردازیم .


” گروه آزمایشی زبان شناور است و می توان در کنار آن یک گروه آزمایشی اصلی انتخاب کرد “

ثبت نام کنکور سراسری زبان 99
سال گذرشته ثبت نام کنکور سراسری از 24 بهمن الی 2 اسفند ماه بود پیش بینی می شود امسال هم ثبت نام کنکور سراسری 99 در دهه سوم بهمن ماه آغاز شود . ثبت نام به صورت غیرحضوری و از طریق سایت سنجش صورت می گیرد . معمولا نیمه دوم اسفند ماه ، یک مهلت ثبت نام مجدد در نظر گرفته می شود تا جاماندگان از ثبت نام کنکور 99 بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند .

همانطور که در شرح ابتدایی مقاله گفتیم کلیه داوطلبان کنکور زبان 99 می توانند در کنار گروه آزمایشی زبان ، یکی از گروه های آزمایشی اصلی ریاضی ، تجربی یا انسانی را نیز انتخاب کنند .

چند روز قبل از برگزاری آزمون ، داوطلبان باید نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه اقدام کنند و در نهایت . داوطلب باید تا پایان دریافت اعلام نتایج کنکور زبان 99 و انتخاب رشته کنکور زبان 99 در نگه داشتن کد رهگیری کوشا باشد . 


شرایط ثبت نام کنکور سراسری زبان 99
هر فرد برای ثبت نام کنکور سراسری زبان 99 در ابتدا باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون باشد . شرایط عمومی شامل عقیده به نظام جمهوری اسلامی و دین های الهی است . اما مهم ترین قسمت شرایط اختصاصی کنکور زبان است که از مهم ترین آن ها می توان به دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی اشاره کرد .

لازم به ذکر است نیازی به یکسان بودن گروه آزمایشی این دو مدرک نمی باشد و دانش آموزان با هر مدرکی می توانند در این گروه آزمایشی کنکور دهند . داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) هستند نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند . اگر قصد اطلاع از شرایط انصراف از تحصیل و تحصیل مجدد در رشته های پزشکی را دارید می توانید اطلاعات لازم را از مقاله های آن کسب کنید .

 برای اطلاع از متن کامل شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک کنید . 


” هر داوطلب کنکور زبان می تواند یکی از زبان های آلمانی ، فرانسه ، روسی و انگلیسی را به عنوان زبان خارجی اصلی خود انتخاب کند “

دروس عمومی و تخصصی کنکور سراسری زبان 99
سوالات عمومی کنکور سراسری زبان 99 از دروس ادبیات فارسی ، زبان عربی ، معارف اسلامی ( دین و زندگی ) و زبان خارجی طرح می شوند . در ادامه به ضرایب آن ها اشاره می کنیم :



 مواد آزمون عمومی و ضرایب آن برای کنکور منحصرا زبان
آزمون    ضریب
زبان و ادبیات فارسی    4
زبان عربی    2
فرهنگ و معارف اسلامی     3
زبان خارجی ( انگلیسی ، آلمانی ، فرانسه ، روسی ، ایتالیایی )    2


اگر داوطلب اقلیت های مذهبی قصد پاسخ دهی به سوالات معارف غیراسلام ( کلیمی ، زرتشتی و مسیحی ) به جای معارف اسلامی ( دین و زندگی ) را دارد ، می توانند با علامت زدن گزینه مربوط به آن در هنگام ثبت نام اینترنتی ، به سوالات آن پاسخ دهد .
داوطلبان کنکور سراسری 99 می توانند در حین ثبت نام اینترنتی پاسخ دهی به یکی از زبان های روسی ، آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی را به جای زبان انگلیسی انتخاب کنند . این زبان باید با زبان درس اختصاصی یکی باشد .

سوالات اختصاصی کنکور زبان 99 با توجه به هر زیرگروه دارای ضریب خاصی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :



مواد آزمون اختصاصی و ضرایب آن در گروه آزمایشی زبان های خارجی در زیرگروه های مختلف
مواد آزمون اختصاصی و ضرایب آن ها    زیرگروه
زبان تخصصی انگلیسی با ضریب 4    1
زبان تخصصی آلمانی با ضریب 4    2
زبان تخصصی فرانسه با ضریب 4    3

بودجه بندی سوالات اختصاصی کنکور زبان شامل موارد زیر می باشد :



سوالات اختصاصی کنکور زبان
مبحث    تعداد سوالات
واژگان    15
ریدینگ    20
گرامر    10
کاربرد زبانی    10
کلوز تست    10
ترتیب واژه ها    5

 
در زیر رشته های مربوط به هر زیرگروه را ذکر کرده ایم :
 


زیرگروه های مختلف گروه آزمایشی زبان های خارجی
رشته ها    زیرگروه

رشته تربیت دبیر زبان انگلیسی ، رشته زبان و ادبیات انگلیسی ، رشته مترجمی زبان انگلیسی ، رشته آموزش زبان انگلیسی ، رشته کارشناسی مترجمی خبر انگلیسی    1
رشته زبان آلمانی ، رشته مترجمی زبان آلمانی    2
رشته زبان فرانسه (گرایش ادبی) ، رشته زبان فرانسه ( گرایش مترجمی )    3
رشته زبان روسی ، رشته زبان و ادبیات ارمنی ، رشته زبان و ادبیات اردو ، رشته زبان ژاپنی ، رشته زبان ایتالیایی ، رشته زبان اسپانیایی ، رشته زبان چینی ، رشته زبان ترکی استانبولی    4



بررسی سوالات کنکور سراسری زبان 99 
دفترچه عمومی شامل 100 تست 4 گزینه ای می باشد .  مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 75 دقیقه می باشد .



اطلاعات دفترچه عمومی کنکور سراسری زبان 99 

نام درس

شماره سوالات

مدت زمان پاسخگویی

زبان و ادبیات فارسی

1 تا 25

18 دقیقه

زبان عربی

26 تا 50

20 دقیقه

فرهنگ و معارف اسلامی

51 تا 75

17 دقیقه

زبان انگلیسی

76 تا 100

20 دقیقه


دفترچه اختصاصی شامل 70 تست 4 گزینه ای می باشد .  مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 105 دقیقه می باشد .



اطلاعات دفترچه اختصاصی کنکور سراسری زبان 99 

نام درس

شماره سوالات

مدت زمان پاسخگویی

زبان تخصصی

101 تا 170

105 دقیقه


در کل 170 تست در کنکور سراسری زبان 99 وجود دارد و مدت زمان کل کنکور 3 ساعت می باشد . نکته قابل توجه این است که آزمون نمره منفی دارد و هر سه پاسخ نادرست ، تاثیر یک پاسخ صحیح را از بین می برد .



برنامه ریزی کنکور سراسری زبان 99

سوالات کنکور سراسری زبان در سال گذشته نسبت به سال های قبل مفهومی تر شده است . این به آن مفهوم است که داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیازمند مطالعه دقیق تر و برنامه ریزی صحیح برای قبول شدن در کنکور هستند . داوطلبان باید بعد از آشنایی با منابع کنکور سراسری زبان نسبت به برنامه ریزی صحیح اقدام کنند و با پشتکار در راه رسیدن به هدف خود تلاش کنند . اگر معدل پایینی دارید نباید نگران باشید زیرا تاثیر معدل در کنکور 99 به صورت تاثیر مثبت و قطعی می باشد .


داوطلبانی که قصد برنامه ریزی اصولی دارند ، می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشند تا بتوانند نحوه مطالعه صحیح کنکور سراسری را از طریق یک برنامه ریزی صحیح بیاموزند .



سوالات متداول

1- منظور از زیر گروه چیست ؟
رشته های هر گروه آزمایشی تو چند دسته تقسیم می شوند که به هر دسته یک زیر گروه می گویند .

2- کنکور زبان چند زیر گروه دارد و چه اهمیتی دارئد ؟
زبان دارای 4 زیر گروه است و در هر زیر گروه ضرایب دروس با هم متفاوت می باشند .

3- دفترچه اختصاصی زبان دارای چند تست است ؟
شامل 70 تست 4 گزینه ای می باشد .

منبع : کنکور سراسری زبان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8LLl
نظرتان را بنویسید