کنکور سراسری انسانی

کنکور سراسری انسانی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سازمان سنجش با برگزاری کنکور سراسری انسانی امکان ادامه تحصیل در رشته محل های با آزمون دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خوگردان و دانشگاه آزاد را فراهم می کند . داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور انسانی پس از تکمیل فرم اینترنتی می بایست خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده کرده و با برنامه ریزی دقیق و حساب شده مسیر دستیابی به کسب رتبه قبولی را هموارتر نمایند .  

گروه آزمایشی انسانی در کنکور سراسری ، راه ورود به حساس ترین و تاثیرگذار ترین رشته های تحصیلی در آینده جوامع انسانی است . همانطور که از نام آن بر می آید ، رشته های مرتبط با تربیت افراد و اشخاص و بطور کلی رشته های مرتبط با حضور فرد در جامعه در گروه آزمایشی انسانی دسته بندی می شوند .

از پرطرفدار ترین رشته های کنکور انسانی می توان به مدیریت ، روانشناسی ، حقوق و حسابداری اشاره کرد . تعداد شرکت کنندگان کنکور انسانی در یک دوره ده ساله سال های 80 تا 90 با کاهش قابل ملاحظه ای به دلیل نگرانی از اشتغال رو به رو شد که خوشبختانه در سال های گذشته و با تاکید بیشتر در نقش استراتژیک فارغ التحصیلان رشته های انسانی در سلامت جامعه ، روند رو به رشدی را در تعداد شرکت کنندگان کنکور انسانی شاهد هستیم .

با توجه به مخاطبان بالای کنکور سراسری انسانی و اهمیت اطلاع از جزئیات شرکت در کنکور سراسری انسانی 99 ،  در این مقاله به بررسی ثبت نام ، شرایط ، منابع ، دروس عمومی و دروس اختصاصی ، بررسی سوالات و برنامه ریزی کنکور سراسری انسانی 99 می پردازیم .

ثبت نام کنکور سراسری انسانی 99
سال گذشته ثبت نام کنکور سراسری از 24 بهمن الی 2 اسفند ماه بود و زمان برگزاری آن در روزهای 13 و 14 تیرماه بود پیش بینی می شود امسال هم ثبت نام کنکور در دهه سوم بهمن ماه آغاز شود و زمان برگزاری آن دهه دوم تیر ماه باشد . ثبت نام به صورت غیرحضوری و اینترنتی صورت می گیرد .

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با خرید کارت اعتباری ، مراحل ثبت نام کنکور سراسری 99 را طی کرده و در انتها کد رهگیری ثبت نام را دریافت کنند . معمولا بعد از اتمام زمان ثبت نام ، مهلت مجددی در اسفند ماه برای جاماندگان از ثبت نام تعیین می شود .

داوطلبان می توانند چند روز مانده به شروع کنکور در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش با داشتن کد رهگیری و دیگر اطلاعات شخصی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری را دریافت کنند . داوطلبان باید کد رهگیری را تا پایان اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 99 نزد خود نگه دارند .

شرایط ثبت نام کنکور سراسری انسانی 99
هر فرد برای ثبت نام کنکور سراسری انسانی 99 در ابتدا باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون باشد . شرایط عمومی شامل عقیده به نظام جمهوری اسلامی و دین های الهی است . اما مهم ترین قسمت شرایط اختصاصی کنکور تجربی است که از مهم ترین آن ها می توان به دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی اشاره کرد .

لازم به ذکر است نیازی به یکسان بودن گروه آزمایشی این دو مدرک نمی باشد و دانش آموزان با هر مدرکی می توانند در این گروه آزمایشی کنکور دهند . داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) هستند نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند . اگر قصد اطلاع از شرایط انصراف از تحصیل و تحصیل مجدد در رشته های پزشکی را دارید می توانید اطلاعات لازم را از مقاله های آن کسب کنید .

 برای اطلاع از متن کامل شرایط ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک کنید . 

منابع کنکور سراسری انسانی 99
اصلی ترین و مهم ترین منابع کنکور انسانی ، کتاب های درسی می باشند اما در کنار کتاب های درسی مطالعه کتاب های کمک آموزشی می تواند در موفقیت داوطلبان کمک بزرگی باشد . انتخاب یک کتاب کمک آموزشی برای هر درس علاوه بر این که موجب می شود تا داوطلب درسنامه ها را به صورت روان تر و نکته ای تر یاد گیرد ، می تواند میزان تسلط داوطلب به تست زنی در آن درس را محک بزند . بعضی داوطلبان برای هر درس از چند کتاب کمک آموزشی استفاده می کنند ، این کار کاملا اشتباه است . به داوطلبان توصیه می شود برای هر درس فقط یک کتاب کمک آموزشی تهیه کنند تا در هنگام مطالعه دچار سردرگمی نشوند . برای آشنایی با منابع کنکور انسانی 99 کلیک کنید .


دروس عمومی و تخصصی کنکور سراسری انسانی 99 
سوالات عمومی کنکور سراسری انسانی 99 از دروس ادبیات فارسی ، زبان عربی ، معارف اسلامی ( دین و زندگی ) و  زبان خارجی طرح می شوند . کتب این دروس در بین تمامی گروه های آزمایشی یکسان است .

ضرایب دروس عمومی در کنکور انسانی به شرح زیر است :
 ادبیات فارسی با ضریب 4 
 زبان عربی با ضریب 2 
 معارف اسلامی ( دین و زندگی ) با ضریب 3 
 زبان خارجی با ضریب 2

اگر داوطلب اقلیت های مذهبی قصد پاسخ دهی به سوالات معارف غیراسلام ( کلیمی ، زرتشتی و مسیحی ) به جای معارف اسلامی ( دین و زندگی ) را دارد ، می توانند با علامت زدن گزینه مربوط به آن در هنگام ثبت نام اینترنتی ، به سوالات آن پاسخ دهد .
داوطلبان کنکور 99 می توانند در حین ثبت نام اینترنتی پاسخ دهی به یکی از زبان های روسی ، آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی را به جای زبان انگلیسی انتخاب کنند .

 با وجود این که باید به نحوی برنامه ریزی کرد تا برای مطالعه تمامی دروس به اندازه کافی وقت گذاشته شود اما با توجه به ضرایب ذکر شده متوجه می شویم که ضریب درس ادبیات فارسی از بقیه دروس بیشتر است پس بهتر است برای درس ادبیات فارسی کمی  بیشتر از بقیه دروس وقت صرف شود تا با کسب درصد بهتر رتبه داوطلب ارتقا یابد . 

سوالات اختصاصی کنکور انسانی 99 از کتاب های ریاضی ، اقتصاد ، ادبیات فارسی اختصاصی ، عربی اختصاصی ، تاریخ و جغرافیا ، علوم اجتماعی ، فلسفه و منطق و روان شناسی طراحی می  شوند . دروس اختصاصی با توجه به هر زیرگروه ضریب خاصی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم .

سوالات گروه آزمایشی علوم انسانی در زیرگروه یک با ضرایب زیر در کنکور انسانی 99  طرح می شوند :
ریاضی : ضریب 2 ، اقتصاد : ضریب 1 ، ادبیات فارسی اختصاصی : ضریب 4 ، عربی اختصاصی : ضریب 4  ، تاریخ و جغرافیا : ضریب 1 ، علوم اجتماعی : ضریب 1 ، فلسفه و منطق : ضریب 3 ، روان شناسی : ضریب 1

 سوالات گروه آزمایشی علوم انسانی در زیرگروه دو با ضرایب زیر در کنکور سراسری انسانی 99 طرح می شوند :
ریاضی : ضریب 4 ، اقتصاد : ضریب 2 ، ادبیات فارسی اختصاصی : ضریب 2 ، عربی اختصاصی : ضریب 1  ، تاریخ و جغرافیا : ضریب 1 ، علوم اجتماعی : ضریب 3 ، فلسفه و منطق : ضریب 1 ، روان شناسی : ضریب 2

سوالات گروه آزمایشی علوم انسانی در زیرگروه سه با ضرایب زیر در کنکور سراسری انسانی 99 طرح می شوند :

ریاضی : ضریب 4 ، اقتصاد : ضریب 3 ، ادبیات فارسی اختصاصی : ضریب 2 ، عربی اختصاصی : ضریب 1  ، تاریخ و جغرافیا : ضریب 1 ، علوم اجتماعی : ضریب 2 ، فلسفه و منطق : ضریب 1 ، روان شناسی : ضریب 1

سوالات گروه آزمایشی علوم انسانی در زیرگروه چهار با ضرایب زیر در کنکور انسانی 99  طرح می شوند :

ریاضی : ضریب 3 ، اقتصاد : ضریب 2 ، ادبیات فارسی اختصاصی : ضریب 2 ، عربی اختصاصی : ضریب 1  ، تاریخ و جغرافیا : ضریب 3 ، علوم اجتماعی : ضریب 2 ، فلسفه و منطق : ضریب 2 ، روان شناسی : ضریب 3

سوالات گروه آزمایشی علوم انسانی در زیرگروه پنج با ضرایب زیر در کنکور انسانی  99 طرح می شوند :

ریاضی : ضریب 3 ، اقتصاد : ضریب 2 ، ادبیات فارسی اختصاصی : ضریب 2 ، عربی اختصاصی : ضریب 1  ، تاریخ و جغرافیا : ضریب 1 ، علوم اجتماعی : ضریب 3 ، فلسفه و منطق : ضریب 2 ، روان شناسی : ضریب 3

 زیرگروه یک اغلب رشته های علوم پایه و حقوقی و قضایی می باشد .
    زیرگروه دو اغلب شامل رشته های علوم اجتماعی می باشد .
       زیرگروه سه اغلب شامل رشته های مدیریتی می باشد . 
     زیرگروه چهار اغلب شامل رشته های روابط و علوم سیاسی می باشد .
زیرگروه پنج اغلب شامل رشته های روانشناسی و مطالعات خانواده می باشد .



بررسی سوالات کنکور سراسری انسانی 99
اطلاعات دفترچه عمومی کنکور سراسری انسانی 99 به شرح زیر است :

دفترچه عمومی شامل 100 تست 4 گزینه ای می باشد .  مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 75 دقیقه می باشد .
شماره سوالات این دفترچه به شرح زیر است :

 زبان و ادبیات فارسی شامل 25 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 1 تا 25 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 18 دقیقه می باشد .

 زبان عربی شامل 25 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 26 تا 50 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 20 دقیقه می باشد .

 فرهنگ و معارف اسلامی شامل 25 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 51 تا 75 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 17 دقیقه می باشد .

 زبان انگلیسی شامل 25 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 76 تا 100 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 20 دقیقه می باشد .

اطلاعات دفترچه اختصاصی کنکور سراسری انسانی 99 به شرح زیر است :

دفترچه اختصاصی شامل 180 تست 4 گزینه ای می باشد .  مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این دفترچه 165 دقیقه می باشد .

شماره سوالات این دفترچه به شرح زیر است :

 ریاضی شامل 20  تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 101 تا 120 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 25 دقیقه می باشد .

 اقتصاد شامل 15 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 121 تا 135 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 10 دقیقه می باشد .

 ادبیات فارسی شامل 30 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 136 تا 165 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 30 دقیقه می باشد .

 عربی شامل 20 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 166 تا 185 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 20 دقیقه می باشد .

 تاریخ و جغرافی شامل 30 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 186 تا 215 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 25 دقیقه می باشد .

 علوم اجتماعی شامل 20 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 216 تا 235 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 15 دقیقه می باشد .

 فلسفه و منطق شامل 25 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 236 تا 260 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 25 دقیقه می باشد .

 روان شناسی شامل 20 تست می باشد . شماره سوالات این درس از شماره 261 تا 280 می باشد . مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس 15 دقیقه می باشد .


پس در کل 280  تست در کنکور سراسری انسانی 99 وجود دارد و مدت زمان کل کنکور 4 ساعت می باشد . 
به ازای هر 3 جواب ناصحیح یک جواب صحیح از بین می رود .  حدود 20 الی 30 درصد سوالات کنکور ساده ، 40 الی 60 درصد سوالات کنکور متوسط و 20 الی 30 درصد سوالات کنکور دشوار می باشد . 

لازم به ذکر است سوالات کنکور سراسری انسانی 99 مفهومی است و داوطلب با مطالعه دقیق مطالب کتب درسی می تواند به خوبی از پس سوالات برآید . 

برنامه ریزی کنکور سراسری انسانی 99
با بررسی سوالات کنکور سراسری انسانی سال های گذشته به این نتیجه رسیدیم که هر سال نسبت به سال های قبل ریتم سوالات مفهومی تر شده است . این به آن مفهوم نیست که امکان پذیرفته شدن داوطلبان گروه آزمایشی انسانی کم می شود بلکه به آن منظور است که داوطلبان رشته های برتر این گروه آزمایشی نیازمند مطالعه دقیق تر و برنامه ریزی صحیح برای قبول شدن در کنکور هستند .

 به دانش آموزان رشته انسانی توصیه می کنیم مقاله منابع کنکور سراسری انسانی 99 را مطالعه کنید . البته اگر در انجام برنامه ریزی درسی برای کنکور انسانی سوالی دارید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید تا نحوه مطالعه صحیح کنکور سراسری را برای شما انجام دهند . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .



 خواندن مقاله برنامه ریزی برای کنکور 99 می تواند به داوطلبان در اجرای برنامه ریزی صحیح کمک کند . 

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از تجربه چندین ساله مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی سوالات خود در این زمینه پاسخ گیرند .

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد در چه سایتی انجام می شود ؟
با توجه به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ثبت نام این دانشگاه در سایت سازمان سنجش انجام می شود برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید .

2- انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم در سایت سازمان سنجش انجام می شود ؟
در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود که البته در این مقاله لینک دسترسی دسترسی به راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد قرار داده شده است .

3- هر داوطلب مجاز به شرکت در کنکور چند گروه آزمایشی است ؟
هر داوطلب می تواند در کنکور یک رشته اصلی و دو رشته شناور شرکت کند برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید .

منبع : کنکور سراسری انسانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0zz7
نظرتان را بنویسید