راهنمای خرید ال ای دی رشد گیاه

راهنمای خرید ال ای دی رشد گیاه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

اگر تمایل به رشد گیاهان دارید اما در منطقه ای زندگی می کنید که نور طبیعی کافی نیست، می توانید از ال ای دی رشد گیاه استفاده کنید. در برخی مناطق که ممکن است زمستان های طولانی وجود داشته باشد، گیاهان در رشد مشکل دارند زیرا نمی توانند فتوسنتز کنند. استفاده از ال ای دی رشد گیاه بهترین کار بعدی است، بنابراین اگر قصد خرید برخی از آنها را دارید، در اینجا چند نکته برای شما وجود دارد:

 

گیاهانی را که می روید مشخص کنید

قبل از خرید لامپ رشد گیاه، باید بدانید که برای چه کاری از آنها استفاده خواهید کرد. از آنجایی که هدف اصلی آنها تامین نوری است که گیاهان می توانند از آن برای فتوسنتز استفاده کنند، باید انواع گیاهانی را که می روید بشناسید. شما از آن برای تامین نورهای روشن به خانه خود یا هر جای دیگری استفاده نخواهید کرد.

هنگامی که از قبل می دانید چه گیاهانی را می خواهید رشد دهید، کمی تحقیق کنید. دریابید که آنها در چه شرایطی رشد می کنند تا بتوانید نیازهای آنها را تامین کنید. چراغ‌های رشد LED می‌توانند ویژگی‌های مختلفی داشته باشند که بر زندگی گیاهان تأثیر می‌گذارند و گیاهان مختلف نیز به شرایط مختلف واکنش متفاوتی نشان می‌دهند.

Surface Area را بشناسید

اگر قصد دارید گیاهان را در داخل خانه خود پرورش دهید، ممکن است به ال ای دی رشد گیاه زیادی نیاز نداشته باشید. با این حال، در مورد گلخانه های بزرگ، شما باید چندین واحد داشته باشید. شما باید مساحت سطح را بدانید تا بتوانید میزان نوری که باید ارائه دهید را محاسبه کنید.اگر مساحت سطح وسیع است، پس باید چندین واحد تهیه کنید تا هر گیاه بتواند نور زیادی دریافت کند. آنهایی که مستقیماً زیر نور هستند در فتوسنتز مشکلی نخواهند داشت زیرا نور کافی دریافت می کنند. با این حال، کسانی که دورتر از تک نور هستند ممکن است برای رشد سالم مشکل داشته باشند.

ال ای دی های بادوام را پیدا کنید

ال ای دی رشد گیاه یک راه حل پیشرفته برای رشد گیاهان امروزی، به ویژه برای گلخانه های زیست شناسی است. بنابراین، هنگام خرید چراغ های رشد LED، باید دوام آنها را در نظر بگیرید. ساخت و ساز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر نه، پس فقط پولی را که به سختی به دست آورده اید هدر می دهید.جدای از ارزش قیمت، باید واحدهایی را پیدا کنید که سوسو نمی زنند یا گرمای زیادی تولید نمی کنند. برای رشد گیاهان، به نور کافی نیاز دارند، بنابراین اگر نور شما همچنان روشن و خاموش می‌شود، گیاه به اندازه‌ای که نیاز دارد نور دریافت نمی‌کند. گرمای بیش از حد می تواند نه تنها به واحد بلکه به گیاه نیز آسیب برساند. ساخت و ساز بی کیفیت می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود.

PAR را در نظر بگیرید

تابش فعال فتوسنتزی یا PAR نوری است که برای گیاهان مفید است. این جایگزینی برای نور خورشید است که گیاهان از آن استفاده می کنند تا بتوانند فتوسنتز کنند. ال ای دی رشد گیاه بسته به سازنده می توانند مقادیر PAR متفاوتی داشته باشند. با این گفته، مقدار PAR بالاتر لزوماً به معنای بهتر بودن لامپ نیست.PAR باید به طور مساوی بین گیاهان توزیع شود، به همین دلیل است که شما باید سطح باغ خود را بدانید زیرا آنهایی که مستقیماً زیر نور هستند PAR بیشتری دریافت می کنند در حالی که آنهایی که دورتر هستند این کار را نمی کنند. بهترین چراغ‌های رشد LED که باید در نظر بگیرید آنهایی هستند که می‌توانند PAR را به طور یکنواخت توزیع کنند.

از داشتن سیستم خنک کننده مناسب اطمینان حاصل کنید

چراغ رشد LED می تواند بیش از حد گرم شود، به خصوص اگر حداقل 15 ساعت در روز از آن برای نور کافی برای گیاهان استفاده کنید. همانطور که گفته شد، گرمای بیش از حد می تواند برای گیاهان شما و خود دستگاه مضر باشد. بنابراین، ال ای دی رشد گیاه شما باید یک سیستم خنک کننده کارآمد داشته باشند.گرما در لامپ های LED در پشت اتفاق می افتد، بنابراین آن منطقه باید یک هیت سینک داشته باشد. گرما را دور می کند، بنابراین واحدها یا گیاهان را بیش از حد گرم نمی کند.

به دنبال چراغ هایی باشید که قابلیت برنامه ریزی را ارائه می دهند

انتخاب چراغ رشد LED دشوار است زیرا بسیاری از مارک های مختلف طیف گسترده ای از انواع را تولید می کنند. هر یک از محصولات دارای ویژگی های مختلفی هستند که ممکن است برای کاربران مختلف مفید باشد یا نباشد.بهترین نوع که ممکن است پیدا کنید آنهایی هستند که قابلیت برنامه ریزی را ارائه می دهند.

 چراغ‌های رشد LED قابل برنامه‌ریزی کارآمد هستند زیرا می‌توانید آنها را مطابق با آنچه نیاز دارید تنظیم کنید. می‌توانید زمان‌بندی‌هایی را تنظیم کنید که چه زمانی چراغ باید روشن و خاموش شود، بنابراین نیازی نیست این کار را به صورت دستی انجام دهید. برخی حتی ممکن است به شما اجازه دهند شدت نور و همچنین طیف را تنظیم کنید تا برای انواع گیاهانی که در حال رشد هستید مناسب باشد.

ارزان نباش 

ال ای دی رشد گیاه ارزان نیستند. لامپ‌های ال‌ای‌دی معمولی برای استفاده در روشنایی خانه به‌اندازه لامپ‌های رشته‌ای یا فلورسنت ارزان نیستند، بنابراین برای لامپ‌های ال‌ای‌دی رشد که زندگی گیاهان را فراهم می‌کنند، می‌توانید انتظار داشته باشید که این لامپ‌ها هزینه زیادی داشته باشند.

در حالی که ممکن است انواع ارزان‌تری از چراغ‌های رشد LED پیدا کنید، در نظر بگیرید که آیا واقعاً ارزشش را دارد یا خیر. گاهی اوقات، ارزان همیشه به دلیل کیفیت پایین باعث صرفه جویی در هزینه نمی شود، که حتی ممکن است باعث شود هزینه بیشتری برای تعمیرات یا تعویض کنید. بنابراین، همیشه یکی را انتخاب کنید که بهترین ارزش را دارد.

جمع بندی نهایی 

ال ای دی رشد گیاه یک راه حل انقلابی برای رشد گیاهان است. تکیه بر نور خورشید برای رشد گیاهانتان همیشه کافی نیست، به خصوص برای مکان هایی که زمستان های طولانی بدون آفتاب را تجربه می کنند. اکنون می توانید گیاهان را حتی در داخل خانه خود پرورش دهید. بنابراین، اگر قصد خرید چراغ‌های LED را دارید، نکات بالا را در نظر بگیرید تا بهترین مورد را برای گیاهان خود داشته باشید.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oDQk
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر