واژه شناسی زبان در کودکان

واژه شناسی زبان در کودکان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
استاد انگلیسی
یکی از ارزنده ترین پژوهش هایی که در زمینه ی واژه شناسی زبان در کودکان انجام پذیرفته اثری است که جین برکو گلیسن به جا گذاشته و آچیسن (1998) و فرامکین و دیگران (2003) خلاصه ای از آن را در اختیار ما قرار داده اند. مطالعه ی وی نشان داد که کودکان نوعی قاعده ی نهادینه شده ی ویژه ی خود دارند که بر پایه ی آن صورت و فرم درستی از حالت جمع اسم های بی معنی به دست می دهند. ظاهرا کودکان در تولید صورت های گذشته ی افعال، صفات مقایسه ای، و صورت های جمع اسم ها خطاهایی را انجام می دهند و از پسوندهای منظم و با قاعده استفاده می کنند در حالی که صورت هایی که بزرگسالان تولید می کنند قاعده گریز هستند. از آنجایی که این پدیده بسیار فراگیر است انجام مطالعات در این زمینه ها بسیار آسان و محتمل است.
پروژه واژه شناسی زبان در کودکان

1) فهرستی از خطاهای واژگانی یک کودک را که مراحل تولید زبانی را طی می کند فراهم آورید. آنها را به سه دسته طبقه بندی کنید:

صورت هایی بی قاعده به جای صورت های باقاعده
صورت های با قاعده به جای صورت های بی قاعده
صورت های بی قاعده به جای صورت های بی قاعده ی دیگری
مشخص کنید هرکدام از این خطاها در کدام گروه قابل طبقه بندی هستند:
فعل (آیا خطا در مورد همه ی زمان ها رخ می دهد؟)
اسم
صفت (نوع به کارگیری پسوندهای تفضیلی و عالی و نظایر آن و جا به جا شدن آنها)

اگر نوعی عدم توازن را شاهد هستید به دنبال توجیه آن باشید که در چه مراحلی از رشد زبانی نوع خطاها متفاوت است و آیا زبانی که کودک قصد ورود به آن را داشته اثرگذار بوده است یا نه. یافته های خود را با ادبیات موجود مقایسه کنید و وجوه تشابه و یا تفاوت آن ها را یادداشت نمایید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NqJK
نظرتان را بنویسید