بازنویسی پیشینه ی پژوهش در زبان شناسی

بازنویسی پیشینه ی پژوهش در زبان شناسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
استاد انگلیسی
بازنویسی پیشینه ی پژوهش در زبان شناسی : در هر مقاله، پایان نامه و یا رساله ای، آوردن یک گزارش مبسوط از دیرینه ی تحقیق یک امر اساسی و بنیادی است. البته این امکان وجود دارد که به لحاظ فراوانی داده ها حجم نوشته از حد معقول فراتر رود. پرداختن بیش از حد و یا کم تر از حد معمول هر دو از اعتبار پژوهش می کاهد. چگونه بخوانیم، چگونه بنویسیم و چگونه گزارش کنیم، از موضوعاتی است که پرداختن به آن ها از اهمیت برخوردار است. در زیر به خط مشی ها و راهبردهایی اشاره خواهیم کرد:
چارچوب و طرحی را فراهم آورید

چارچوب طراحی را فراهم آورید و در آن میزان و حجم واژه هایی را که می توان در پیشینه منظور کرد مشخص نمایید. پس از آنکه موضوعات مورد نظر را فهرست کردید، آنها را به زیر مجموعه های کوچکتری که حدود 350 کلمه را شامل شود تقسیم کنید به نحوی که موضوعات را در کل پوشش دهند. تعیین مقدار و میزان پرداختن به یک موضوع خاص به شما کمک می کند از اطاله ی کلام بکاهید و بر شیوایی رساله بیفزایید.

تصور نکنید که هدف از پیشینه ی پژوهش نقل همه ی مطالب مربوط و نامربوط و کلیه ی ایده هایی است که در آن زمینه لحاظ و در گذشته ها فهرست شده اند. این کار موجب خواهد شد که مطالب جالب در پژوهش شما جایی نداشته باشند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/VBG9
نظرتان را بنویسید