تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی

تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام در مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401 برای برخی دانش آموزانی که دارای سهمیه ثبت نام باشند شرایط خاصی خواهد داشت. سهمیه ثبت نام مدارس نمونه دولتی شامل دانش آموزان فرزند شاهد، جانباز و دانش آموزان روستایی می شود که هر کدام درصد و تاثیر متفاوتی در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 دارند.




بسیاری از دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند. ثبت نام در این مدارس نیازمند شرکت در آزمون ثبت نام نمونه دولتی 1400 - 1401 و قبولی در این آزمون است.

سوالات مطرح شده در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 تا حدودی دشوار بوده و پاسخگویی به آن ها نیازمند مطالعه زیادی است. قبولی در آزمون برای دانش آموزانی که دارای شرایطی خاص تر نسبت به بقیه داوطلبان باشند کمی دشوار است.

مدارس نمونه دولتی برای کمک به دانش آموزانی که شرایطی متفاوت تر از دانش آموزان دیگر دارند یکسری سهمیه ثبت نام نمونه دولتی 1400 - 1401 در نظر گرفته است که در قبولی این دانش آموزان تاثیر گذار هستند.

سهمیه مدارس نمونه دولتی به سه دسته سهمیه فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر و دانش آموزان روستایی تقسیم می شود که هر کدام از سهمیه های ذکر شده تاثیرات متفاوتی از یکدیگر دارند.

جهت ارائه اطلاعات و جزئیات بیشتر برای دانش آموزان و والدین آن ها در رابطه با تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401، قصد داریم که در ادامه این مقاله به بررسی مواردی مانند نحوه تاثیر سهمیه روستایی ، سهمیه جانبازان و سهمیه شاهد در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 بپردازیم.



تاثیر سهمیه شاهد و جانبازان در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
 آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی حذف شد و نحوه مدیریت آن هیئت امنایی شد ، زین پس دیگر هیچ آزمونی برای ورود به مدارس نمونه دولتی پایه هفتم برگزار نخواهد شد و مدارس نمونه دولتی متوسطه اول ، خودشان اقدام به جذب دانش آموز ( بدون برگزاری آزمون ورودی ) خواهند کرد .

 دانش آموزان برای استفاده از سهمیه شاهد و سهمیه جانبازان در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 - 1401 می بایست حداقل 70 درصد نمره تراز آخرین فرد قبول شده در رشته و مدرسه انتخابی خود را کسب نمایند.

دانش آموزان بعد از پذیرفته شدن با سهمیه شاهد یا جانبازان در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401​ باید اصل مدارک مربوطه را به مدرسه پذیرفته شده تحویل دهند تا در پرونده دانش آموز ثبت گردد و در صورت عدم تحویل مدارک مذکور قبولی دانش آموز لغو خواهد شد.

10 درصد از ظرفیت پذیرش دبیرستان های دوره اول، دبیرستان های دوره دوم و هنرستان های نمونه دولتی در صورت وجود داوطلب واجد شرایط به دانش آموزان شاهد و جانباز تعلق می گیرد، که اولویت بندی در این سهمیه به شرح زیر می باشد :



 اولویت اول : فرزندان شاهد

 اولویت دوم : فرزندان جانباز 50 درصد به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت

 اولویت سوم : فرزندان جانباز 25 درصد تا 49 درصد و آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت

 اولویت چهارم : فرزندان جانباز زیر 25 درصد و آزادگان با کمتر از 6 ماه سابقه اسارت



بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نمونه دولتی





تاثیر سهمیه روستایی در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
دانش آموزانی می توانند از سهمیه روستایی در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1400 - 1401 استفاده کنند که پایه هشتم و نهم را در مدرسه روستایی مشغول به تحصیل بوده اند. درواقع در هر مدرسه نمونه دولتی 20 درصد ظرفیت پذیرفته شدگان به دانش آموزان روستایی اختصاص دارد.

در هنگام ثبت نام، دانش آموزان مناطق روستایی باید نسبت به انتخاب سهمیه مدارس روستایی اقدام نمایند، در غیر این صورت مسئولیت عدم اعمال سهمیه روستایی به عهده خود دانش آموز می باشد. برای اعمال این سهمیه دانش آموزان باید حداقل 50 درصد نمره آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 را کسب کرده باشند در غیر این صورت نمی توانند از سهمیه روستایی برخوردار گردند.



بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی









تاثیر سهمیه شهری در آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401
سهمیه شهری بیشترین ظرفیت یعنی 70 درصد از کل ظرفیت آزمون نمونه دولتی 1400 - 1401 را به خود اختصاص می دهد ولی مزیتی برای قبولی محسوب نمی شود . درواقع تمامی دانش آموزانی که در سهمیه روستایی یا سهمیه شاهد و جانباز دسته بندی نشوند در سهمیه شهری جای خواهند گرفت.

تخفیفی برای تراز قبولی برای دانش آموزان سهمیه شهری اعمال نمی شود اما اگر در هر مدرسه نمونه دولتی، ظرفیت سهمیه های روستایی و شاهد و جانبازان که 30 درصد از کل ظرفیت است توسط دانش آموزان همان سهمیه پر نشود ( به دلیل نبود دانش آموز یا عدم کسب حد نصاب کافی ) ظرفیت باقی مانده به دانش آموزان شهری تعلق می گیرد.








در صورت داشتن هر گونه سوال درباره تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی ، می توانید از طریق خدمات تلفنی مرکز مشاوره هیوا با مشاوران با تجربه ارتباط برقرار کنید .




سوالات متداول


1- آیا دانش آموزانی که در مدارس روستایی درس خوانده اند در آزمون نمونه دولتی سهمیه دارند ؟
بله با شرایطی امکان استفاده از این سهمیه را دراند که این شرایط در متن این مقاله ارائه شده است .




2- آیا دانش آموزانی که سهمیه جانبازان دارند در آزمون نمونه دولتی در اولویت هستند ؟
بسته به درصد جانبازی این اولویت متفاوت است که در این مقاله برای اولویت پذیرش جانبازان با درصد های متفاوت توضیحات کاملی ارائه شده است .




3- چند درصد از ظرفیت مدارس نمونه دولتی به دانش آموزان شاهد و جانباز تعلق می گیرد ؟
10 درصد که در این مقاله شرایط استفاده از این سهمیه ارائه شده است .

منبع : تاثیر سهمیه در آزمون نمونه دولتی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mrwE
نظرتان را بنویسید