قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد فرایندی است که از طریق سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود و فرصت دوباره ای در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که تراز آن ها به نفر آخر قبولی نزدیک تر است . این مرحله که به منظور تکمیل ظرفیت های خالی دانشگاه آزاد صورت می گیرد امکان ادامه تحصیل پذیرفته شدگان ذخیره را در اولین نیمسال تحصیلی ممکن فراهم می سازد . 


از سال گذشته تا کنکون دانشگاه آزاد به منظور تکمیل ظرفیت رشته محل های خود در کارنامه اعلام نتایج داوطلبانی که رتبه آن ها به آخرین نفر پذیرفته شده نزدیک می باشد اعلام قبولی ذخیره می نماید که این قبولی ذخیره دانشگاه آزاد فرصتی طلایی برای آن دسته از داوطلبانی است که در هیچ یک از انتخاب های خود پذیرفته نشده اند .

از این رو کلیه داوطلبانی که دارای قبولی ذخیره دانشگاه آزاد هستند می تواننند شانس خود را برای پذیرفته شدن در آن رشته محل از طریق مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی ذخیره امتحان کنند . در ادامه این مقاله به توضیح ذخیره دانشگاه آزاد و زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه آزاد پرداخته ایم .

” اگر قبولی ذخیره دانشگاه آزاد هستید حق ثبت نام دارید “

ذخیره دانشگاه آزاد 99
برای پاسخ به این سوال که ذخیره دانشگاه آزاد چیست باید به کلیه کسانی که در کارنامه آن ها مقابل یکی از رشته محل های انتخابی لفظ " ذخیره " درج شده است بگوییم ذخیره بدین معنا است که در صورت وجود ظرفیت امکان ثبت نام برای داوطلبان وجود دارد .

اعلام ذخیره برای داوطلبانی است  که تراز آن ها در یکی از رشته محل های انتخابی  مندرج در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نفر آخر پذیرفته شده در رشته محلی نزدیک باشد  ، برای این دسته از داوطلبان در آن رشته محل اعلام قبولی ذخیره شده که آن ها می توانند در صورت دارا بودن ظرفیت در دانشگاه قبولی ذخیره در تاریخ های اعلام شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به دانشگاه محل قبولی ذخیره مراجعه نمایند .


تراز قبولی ذخیره دانشگاه آزاد 99
طبق اعلام دانشگاه آزاد داوطلبانی که با توجه به اعلام نتایج دانشگاه آزاد 99 دارای تراز بالاتری بودند چون شانس قبولی بالاتری را دارند یک رشته محل به عنوان ذخیره برایشان اعلام شده است .

بیشتر بخوانید: زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

زمان ثبت نام قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد 99
سال گذشته مرکز سنجش و پذیرش نتایج ذخیره را در دو مرحله یعنی یکبار 23 شهریور هم زمان با اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 98  و بار دیگر 11 مهر ماه هم زمان با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 98 بر روی سایت خود به نشانی azmoon.org قرار داد .

 داوطلبانی که طبق کارنامه اعلام نتایج نهایی دانشگاه آزاد 98 جزو پذیرفته شدگان ذخیره این دانشگاه بودند در صورت تمایل می توانستند به منظور اعلام آمادگی ثبت نام در آن رشته محل در تاریخ 25 و 26 شهریور ماه به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند و فرم اعلام آمادگی را در آن دانشگاه تکمیل کنند تا در صورت وجود ظرفیت در آن دانشگاه از آن ها ثبت نام نهایی به عمل آورند .

پیش بینی می شود امسال هم پذیرفته شدگان ذخیره در این بازه های زمانی نسبت به ثبت نام خود در دانشگاه اقدام نمایند با توجه به اینکه هنوز اطلاعیه ای در خصوص زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد 99 منتشر نشده است به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا​ از زمان ثبت نام قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد 99 مطلع شوند .

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام قبولی های ذخیره دانشگاه آزاد 99 مقاله به روز رسانی و تاریخ دقیق در این بخش اطلاع رسانی می شود .


کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا بهترین راهکار را پیش روی داوطلبان ذخیره دانشگاه آزاد قرار دهند و شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید .



سوالات متداول

1- پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد بر چه اساسی انجام می شود ؟
مطابق متن مقاله ، پذیرش داوطلبان بر اساس تراز و ظرفیت دانشگاه قبولی انجام می شود .



2- داوطلبانی که به عنوان قبولی ذخیره دانشگاه آزاد اعلام می شوند ، در رشته محل اعلام شده پذیرفته هستند ؟
در صورتی که دانشگاه قبولی اعلام شده ظرفیت خالی داشته باشد این داوطلبان را پذیرش می کند که توضیحات تکمیلی در متن مقاله ارائه شده است .



3- امکان شرکت در تکمیل ظرفیت ذخیره دانشگاه آزاد برای همه متقاضیان فراهم می باشد ؟
بر اساس توضیحات مقاله ، تنها داوطلبانی که با توجه به کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته این دانشگاه دارای قبولی ذخیره هستند می توانند برای این مرحله اقدام کنند .

منبع : قبولی ذخیره دانشگاه آزاد چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YPQO
نظرتان را بنویسید