زمان برگزاری آزمون جامع دکتری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه های سراسری آزمون جامع دکتری را با هدف سنجش توانایی های علمی دانشجویان این مقطع ،  در دو نوبت در سال برگزار کرده که به علت برقراری شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا ، زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 99 در بسیاری از دانشگاه ها با تاخیر مواجه شده است .




دانشجویان دکتری می بایست برای کسب مجوز شروع پایان نامه خود در آزمون جامع دکتری که منابع آن توسط اساتید هر دانشگاه تعیین می شود ، شرکت نمایند .  از آنجا که کسب نکردن نمره قبولی در آزمون جامع دکتری 99 آینده تحصیلی دانشجویان دکتری را با مشکل مواجه می کند ، افرادی که واجد تمامی شرایط تعیین شده برای شرکت در این آزمون بوده می بایست در اسرع وقت درخواست خود را برای شرکت در آن به واحد آموزشی دانشگاه خود اعلام نمایند .

دانشجویان با اطلاع از زمان برگزاری نزدیک ترین نوبت آزمون جامع دکتری دانشگاه خود می توانند در زمان مناسب خود را برای کسب بهترین نتیجه در این آزمون آماده کرده و با آرامش بیشتری سر جلسه امتحان حاضر شوند ؛ از این رو در این مطلب زمان برگزاری آزمون جامع دکتری سراسری 99 بررسی شده است .



زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 99
آزمون جامع دکتری دانشگاه های سراسری در شرایط عادی در دو نوبت در سال و اغلب در فصل های بهار و پاییز برگزار می شود و دانشجویان دکتری سراسری که نمره قبولی را در این آزمون کسب نکرده اند معمولا تنها یکبار فرصت خواهند داشت که در نوبت بعدی شرکت نمایند .

با این وجود در سال جاری به علت همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی و به تعلیق در آمدن فعالیت دانشگاه های سراسری ، برگزاری آزمون جامع دکتری در بسیاری از این دانشگاه ها با تاخیر مواجه شده است . برخی از دانشگاه ها با وجود کنترل نشدن شرایط موجود ، تاریخ برگزاری آزمون جامع دکتری 99 را در نیمه اول امسال تعیین نموده و بسیاری نیز اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نکرده اند . در ادامه زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 99 چندی از دانشگاه های سراسری اطلاع رسانی شده است .



زمان برگزاری آزمون جامع دکتری 99
نام دانشگاه زمان برگزاری
خوارزمی 30 تیر تا 1 مرداد 99
ایلام 18 تیر 99
بوعلی سینا همدان نیمه اول شهریور 99
خواجه نصیر الدین طوسی 1 مرداد 99
کردستان 11 تیر ماه 99
علامه طباطبایی 26 ، 27 و 29 شهریور 99
سمنان 17 شهریور 99
شهید چمران اهواز 1 تا 12 شهریور
بیرجند انتهای شهریور 99


 به محض اعلام زمان برگزاری آزمون جامع سایر دانشگاه ها این جدول تکمیل و به روزرسانی می شود .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آزمون جامع دکتری










کسب مدرک زبان معتبر برای محصلان دوره دکتری اهمیت زیادی دارد ، چرا که ملزم هستند تا قبل از موعد برگزاری آزمون جامع و یا در بعضی دانشگاه ها ، تا حداکثر شش ماه بعد از برگزاری این آزمون مدرک زبان خود را به دانشگاه ارائه کنند . بنابراین داوطلبان می بایست در یکی از آزمون های زبان داخلی همچون MSRT و TOLIMO و یا آزمون های بین المللی نظیر آیلتس و تافل شرکت کرده و در صورت کسب حدنصاب نمره قبولی مجوز شرکت در آزمون جامع دکتری 99 را خواهند داشت .

دانشجویان دکتری می توانند سوالات خود را در زمینه آزمون جامع دکتری 99 از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسند ، همچنین اخبار پیرامون این موضوع از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا طلاع رسانی می شود .

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد











سوالات متداول


1-  آزمون جامع دکتری سراسری چه زمانی برگزار می شود ؟
 دانشگاه های سراسری آزمون جامع دکتری را اغلب در دو نوبت برگزار می کنند که زمان برگزاری آزمون جامع برخی از دانشگاه ها در متن مقاله بررسی شده است .




2-  آیا منابع آزمون جامع دکتری دانشگاه ها یکسان است ؟
 خیر . طبق متن مقاله اساتید هر یک از دانشگاه ها به طور جداگانه منابع آزمون جامع دکتری را برای دانشجویان خود تعیین می کنند .




3-  داشتن مدرک زبان برای شرکت در آزمون جامع چه اهمیتی دارد ؟
 ارائه مدرک زبان معتبر یکی از شروط اصلی شرکت در آزمون جامع دکتری است که توضیح بیشتر در این زمینه در متن مقاله ذکر شده است .

منبع : زمان برگزاری آزمون جامع دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/G00L
نظرتان را بنویسید