مشاوره قبولی تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم

مشاوره قبولی تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان و یا نمونه دولتی نهم به دهم را دارند بهتر است خود را از ماه ها قبل با منابع معتبر برای قبولی در این دو آزمون آماده کنند. داوطلبان با آشنایی با روش های اصولی مطالعه که مهم ترین قدم برای شروع بهتر است، می توانند شانس خود را برای پذیرش در این مدارس بالا ببرند.

 

اولین و مهم ترین قدم برای قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و آزمون نمونه دولتی نهم به دهم داشتن روش مطالعه صحیح است. بارها شنیده ایم که دانش آموزان می گویند "دیگر حال و حوصله درس خواندن را ندارم" یا "حس می کنم هرچه بیشتر میخوانم کمتر یاد می گیرم" یا "چندین بار این مطلب را خوانده ام اما اصلا یاد نمی گیرم" یا "وقتی شروع به درس خواندن میکنم خوابم می گیرد" و جملاتی مانند این ها.

آیا درس خواندن و فهم مطالب انقدر سخت است که دانش آموزان باید چندین بار مطالعه کنند تا یاد بگیرند؟ و یا خسته کننده است که در حین مطالعه باعث خواب آلودگی دانش آموزان می شود؟ متاسفانه واقعیت این است که دانش آموزان ما اطلاع کافی از روش مطالعه صحیح ندارند.

قدم اول بهتر و بهینه درس خواندن یادگیری روش صحیح مطالعه است که در این مقاله قصد داریم علاوه بر سوالات بالا، سوالات دیگری را که ممکن است دانش آموزان در هنگام مطالعه با آن مواجه شوند پاسخ دهیم.

” به خودتان اعتماد کنید ، شما حتما یاد خواهید گرفت . “

 

روش مطالعه صحیح برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم

شرایط مطالعه از جمله مواردی است که اگر کامل رعایت شود می تواند به طور قطع بازدهی مطلوبی داشته باشد. در ابتدا برای داشتن روش صحیح مطالعه دانش آموزان می بایست برای مطالعه برنامه ریزی داشته باشد زیرا وقتی دانش آموزان برای درس خواندن با برنامه پیش می روند مسلما طبق نظم و از همه مهمتر با هدف جلو می روند و خود این موضوع سبب می شود تا دانش آموزان بتوانند در طول دوران تحصیل آرامش خود را حفظ کرده و با دقت بیشتری درس بخوانند.

 

داشتن خواب کافی، تغذیه مناسب و ورزش هم در یادگیری مطالب درسی بی تاثیر نیست. از دیگر مواردی که به درک بهتر مطالب درسی کمک می کند چگونگی آغاز به مطالعه است. به طبع آغاز مطالعه درس فارسی و چگونگی مطالعه این درس با مطالعه درسی به طور مثال ریاضی متفاوت است. دانش آموزان می توانند علاوه بر کتاب های درسی از کتاب های کمک درسی برای درک بهتر مفاهیم و متن کتاب های درسی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای قبولی در آزمون نمونه دولتی

 

 

روش های یادگیری بهتر

در راستای موفقیت تحصیلی و قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و آزمون نمونه دولتی نهم به دهم می توانید برای داشتن مطالعه صحیح از روش های زیر استفاده کنید:


1 . از خودکار های رنگی و یا ماژیک های هایلایت برای علامت گذاری مطالب و نکته های مهمتر استفاده کنید.
2 . سعی کنید همیشه یک مطلب درسی از معلم جلوتر باشید تا نسبت به درس جدید پیش زمینه داشته باشید.
3 . حتما درسی را که همان روز یاد گرفتید را در منزل مرور کنید و برای فهم دقیق تر می توانید برای خودتان یا دوستانتان درس را توضیح دهید.
4 . خلاصه نویسی و نکته برداری در حین درس خواندن تاثیر بسزایی در یادگیری مطالب دارد. همچنین می توانید از برچسب های رنگی نیز برای یادداشت های خود استفاده کنید.
5 . برای ایجاد بازدهی بهتر معمولا زمان استراحت بین 10 تا 15 دقیقه داشته باشید.

 

در ادامه پیشنهاد می کنیم برای بهتر درس خواندن و انتخاب منابع مناسب برای آزمون تیزهوشان در جهت کسب بهترین نتایج، مقاله پایین را مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید: منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

 

 

 

 

 

مشاوران گروه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کلیه امور مربوط به مشاوره قبولی در آزمون نمونه دولتی و آزمون تیزهوشان فرزند شما را انجام دهند. همچنین آخرین اخبار مربوط به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در کانال تلگرام مدارس هیوا و صفحه اینستاگرام مدارس هیوا اعلام می شود.

 

 

 

 

.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ روش های یادگیری بهتر دروس برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی چیست؟

✔️ روش های زیادی برای یادگیری دروس وجود دارد که در این مقاله به شرح کامل آن ها پرداخته شده است.



 

2- ✔️ آیا چگونگی آغاز به مطالعه می تواند در مطالعه صحیح موثر باشد؟

✔️ چگونگی آغاز به مطالعه از موارد حائز اهمیت در روند مطالعه که در مقاله به آن اشاره شده است.



 

3- ✔️ آیا خلاصه نویسی در حین درس خواندن برای مطالعه صحیح روش خوبی است؟

✔️ خلاصه نویسی یکی از روش های موثر در داشتن روش مطالعه بهتر است که در متن مقاله به آن پرداخته شده است.

منبع : مشاوره قبولی تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0wpN
نظرتان را بنویسید