دریافت کارنامه آزمون ورودی تیزهوشان

دریافت کارنامه آزمون ورودی تیزهوشان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ پایه هفتم و دهم برای داوطلبانی که موفق به قبولی در مدارس تیزهوشان نشده اند صادر می شود و حدودا یک هفته بعد از اعلام نتایج در سامانه مدارس تیزهوشان قرار می گیرد. این کارنامه شامل نمره کل و تراز آخرین فرد قبول شده و همچنین اولویت های داوطلب و تعداد جواب های درست، نادرست و نزده می باشد.

 

 

نتایج آزمون تیزهوشان حدود ۴ الی ۶ هفته پس از برگزاری آزمون اعلام شده و در آن وضعیت قبولی کلیه داوطلبان شرکت کننده مشخص می شود. تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج، کارنامه مربوط به داوطلبان پذیرفته نشده با نام کارنامه عدم قبولی در سامانه hoosh.medu.ir برای داوطلبان مقطع ششم به هفتم و سامانه azmoon.medu.ir برای داوطلبان مقطع نهم به دهم منتشر می گردد که دلیل مردودی در آزمون تیزهوشان، کمتر بودن تراز دانش آموز از تراز آخرین نفر قبولی در هر یک از انتخاب هاست.

داوطلبان پس از مشاهده و دریافت کارنامه و اطلاع از نمرات و امتیاز کل خود در صورتی که نسبت به نتیجه و تراز اعلام شده در آزمون معترض باشند، می توانند اعتراض خود را در سامانه ثبت نماید. با توجه به اهمیت بررسی جزئیات کارنامه تیزهوشان قبل از ثبت اعتراض به نمرات در ادامه قصد داریم توضیحاتی را در مورد زمان، نحوه دریافت و توضیحات کارنامه تیزهوشان 1401 - 1402 ارائه کنیم.

 

زمان دریافت کارنامه تیزهوشان 1401 - 1402

سال گذشته کارنامه تیزهوشان پایه ششم به هفتم حدودا ۴ روز بعد از اعلام نتایج و کارنامه پایه نهم به دهم حدودا ۳ روز بعد از اعلام نتایج منتشر شد، به همین دلیل پیش بینی می شود زمان انتشار کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ نیز حدودا سه الی چهار روز بعد از زمان اعلام نتایج تیزهوشان منتشر شود.

 

لازم به ذکر است که کارنامه تیزهوشان از طریق سامانه های اینترنتی hoosh.medu.ir  و azmoon.medu.ir به ترتیب برای مقاطع هفتم و دهم قابل مشاهده خواهند بود.

 

 

به محض اعلام سازمان ملی استعداد های درخشان زمان تعیین شده برای اعلام نتایج آزمون تیزهوشان هر دو پایه هفتم و دهم 1401 - 1402 در این قسمت قرار داده می شود.

 

به داوطلبین آزمون تیزهوشان هفتم و دهم توصیه می شود برای اطلاع از زمان دریافت کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ عضو کانال تلگرام هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس سمپاد هیوا دنبال کنند.

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج تیزهوشان

 

 

راهنمای دریافت کارنامه تیزهوشان 1401 - 1402

باتوجه به اهمیت دریافت کارنامه تیزهوشان و جزئیات ذکر شده در آن و همچنین راهنمایی داوطلبانی که از نحوه ورود به سامانه همگام اطلاعی ندارند، در ادامه بصورت تصویری و مرحله به مرحله راهنمای دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان قرار گرفته است. 

 

راهنمای دریافت کارنامه تیزهوشان  ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

 

ابتدا دانش آموز با توجه به مقطع تحصیلی خود آدرس سامانه مدارس تیزهوشان را در مرورگر وارد می کند.

 

آدرس سامانه برای مقطع ششم به هفتم : hoosh.medu.ir

 

کارنامه آزمون تیزهوشان 1401 - 1402

 

آدرس سامانه برای مقطع نهم به دهم : azmoon.medu.ir

 

نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان

 

سپس دانش آموز باید کد ملی و رمز عبور همگام را در قسمت های مشخص شده در تصویر زیر برای ورود به سایت همگام وارد کند.

 

 کارنامه تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

در این مرحله باید نقش خود به عنوان دانش آموز و نام سازمان که همان نام مدرسه ای که در حال حاضر مشغول به تحصیل در آن است را وارد کند.

 

دریافت کارنامه تیزهوشان

 

در صفحه بازشده اطلاعات دانش آموز نمایش داده می شود. قسمتی با عنوان دریافت کارنامه برای دسترسی به کارنامه عدم قبولی قرار گرفته است که با کلیک بر روی آن کارنامه داوطلب نمایش داده می شود که همان طور که گفته شد، نمرات و اولویت های دانش آموز در آن ذکر شده است.

 

کارنامه آزمون تیزهوشان 1401 - 1402

 

همچنین برای داوطلبانی که نمره قبولی در آزمون دریافت نکرده اند و نسبت به نمرات و تراز خود اعتراض دارند این امکان فراهم شده تا اعتراض خود را در سامانه تیزهوشان برای بررسی مجدد پاسخنامه و تراز خود ثبت نمایند.

 

برای دانش آموزان پایه دهم نیز مراحل به همین منوال طی خواهد شد. اگر دانش آموزی در زمان ثبت نام آزمون، مدارس تیزهوشان را در اولویت های خود انتخاب نکرده باشد صفحه زیر برای او نمایش داده خواهد شد.

  

نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان

 

لازم به ذکر است که تصاویر درج شده در قسمت بالا مربوط به دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان در سال گذشته است و به محض قرار گرفتن کارنامه آزمون تیزهوشان 1401 - 1402 در سامانه همگام این تصاویر بروزرسانی خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید: کارنامه آزمون تیزهوشان نهم به دهم

 

 

 

 

 

توضیحات کارنامه تیزهوشان 1401 - 1402

در ادامه توضیح مختصری درباره عبارات مختلف درج شده در کارنامه آزمون تیزهوشان ارائه کرده ایم :

 

نمره آزمون : نمره دریافتی شرکت کننده در آزمون تیزهوشان که به پیوست آن امتیاز کل داوطلب هم عنوان شده که هردو بیانگر نمره کل دانش آموز هستند.

 

تعداد سوالات صحیح : نشان دهنده تعداد سوالاتی است که داوطلب به آنها به درستی جواب داده است.

 

تعداد سوالات غلط : این مورد نیز بیانگر آن است که داوطلب در پاسخ به تعداد مشخص شده از سوالات دچار اشتباه شده است. همچنین این پاسخ های غلط دارای امتیاز منفی بوده و باعث کم شدن نمره شرکت کننده در آزمون می شوند.

 

تعداد سوالات بی پاسخ : سوالاتی هستند که داوطلب موفق به پاسخگویی به آنها نشده که این عدم پاسخگویی نمره و امتیاز منفی برای او بدنبال نخواهد داشت.

 

اولویت انتخابی : مدارس انتخاب شده توسط دانش آموز در زمان ثبت نام

 

موارد ذکر شده در کارنامه هر دو مقطع  تحصیلی هفتم و دهم مشترک و مشابه بوده و همان معنی را دارند. تنها تفاوت کارنامه این دو مقطع اضافه شدن ستون رشته تحصیلی برای دانش آموزان پایه دهم می باشد.

 

همچنین با توجه به اینکه در آزمون تیزهوشان پایه دهم علاوه بر سوالات استعداد تحلیلی از کتاب های درسی دانش آموزان هم سوال طراحی می شود، تعداد سوالات صحیح، غلط و نزده برای استعداد تحصیلی در قسمتی جداگانه قرار می گیرد.

 

برای درک بهتر دانش آموزان عزیز در ادامه نمونه ای از کارنامه آزمون تیزهوشان مربوط به هر دو مقطع تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم در این قسمت قرار داده شده است :

 

نمونه کارنامه عدم قبولی پایه هفتم

 

کارنامه آزمون تیزهوشان 1401 - 1402

 

نمونه کارنامه عدم قبولی پایه دهم

 

نحوه دریافت کارنامه تیزهوشان

 

در صورتی که دانش آموزان قصد اعتراض به نمره یا تراز دریافتی خود داشته باشند پیشنهاد می کنیم که قبل از هر گونه اقدام، برای اطمینان بیشتر مجددا سوالات آزمون تیزهوشان را مطالعه نمایند که به طور کامل دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان را مطالعه کرده  و سپس برای اعتراض اقدام کنند.

 

در ادامه بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان

 

 

 

 

 

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کارنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و یا درمورد نحوه دریافت کارنامه و جزئیات آن سوالی داشتید می توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به دریافت کارنامه تیزهوشان 1401 - 1402 عضو کانال تلگرام هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس سمپاد هیوا را دنبال کنید.

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان چه زمانی اعلام می شود؟

✔️ طبق روال سالهای گذشته پیش بینی می شود که زمان دریافت کارنامه تیزهوشان 3 الی 4 روز بعد از اعلام نتایج در نظرگرفته شده باشد و به محض قرار گرفتن کارنامه تیزهوشان 1401  - 1402  در سایت مربوطه، در متن مقاله اعلام خواهد شد. 



 

2- ✔️ نحوه دریافت کارنامه آزمون تیزهوشان به چه صورتی است؟

✔️ کارنامه آزمون تیزهوشان مربوط به مقاطع هفتم و دهم در سامانه استعداد های درخشان قرار می گیرند که آدرس این سامانه ها و جزئیات دریافت این کارنامه ها در مقاله ذکر شده است.



 

3- ✔️ اطلاعات و جزئیات مربوط به کارنامه آزمون تیز هوشان شامل چه مواردی است؟

✔️ کارنامه آزمون تیزهوشان مربوط به هر دو مقطع تحصیلی هفتم و دهم شامل اطلاعاتی مانند نمره آزمون تعداد پاسخ های صحیح، غلط و نزده و سایر مواردی از این قبیل هستند که بطور مفصل در مقاله درباره آن ها صحبت شده است.

منبع : دریافت کارنامه آزمون ورودی تیزهوشان

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wBEg
نظرتان را بنویسید