معرفی کانال های برنامه شاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
برنامه شاد که در ابتدا صرفا یک پیام رسان برای ارتباط درسی و آموزش مجازی دانش آموزان بود هم اکنون به مدرسه همراه دانش آموزان سراسر کشور تبدیل شده است . کانال های مختلفی در این برنامه آغاز به فعالیت نموده اند که اخبار ، اطلاعیه ها و محتوای آموزشی متنوعی را در اختیار عموم قرار می دهند .




شبکه آموزشی دانش آموزان که به اختصار شاد نامیده می شود ، نرم افزاری قابل استفاده در تلفن های هوشمند اندرویدی و رایانه برای پیگیری امور درسی دانش آموزان از طریق بستری امن در فضای مجازی می باشد . برنامه شاد ، در ابتدای کار صرفا به منظور ارائه آموزش مجازی به دانش آموزان سراسر کشور در زمان شیوع ویروس کرونا طراحی گردید اما کم کم امکانات بیشتری به این برنامه اضافه شد .

از امکانات این پیام رسان می توان به محیطی امن و متناسب با نیاز های آموزشی و اجتماعی دانش آموزان ، اینترنت رایگان ، استفاده از محتوای آموزشی و کانال های متعدد نام برد . با عضویت در این کانال ها می توان به اخبار بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش دسترسی پیدا کرد . از این رو در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی گروه های درسی برنامه شاد و راهنمای ورود به هر کدام از این کانال ها پرداخته ایم .



ورود به کانال های برنامه شاد
کانال های متعددی در برنامه شاد ساخته شده که مشاهده و مطالعه مطالب این کانال های برای دانش آموزان ، اولیا ، مربیان و عموم مردم آزاد می باشد . در ادامه این مقاله به بررسی این گروه ها و نحوه ورود به آن ها در شبکه شاد پرداخته ایم . پس از ورود به نرم افزار شاد گزینه های مختلفی را مطابق تصویر مشاهده خواهید کرد که برای مشاهده لیست کانال های درسی می بایست گزینه کانال های آموزش و پرورش را انتخاب نمایید :







پس از انتخاب گزینه کانال های آموزش و پرورش ، لیست این کانال ها در پیام رسان شاد مطابق شکل زیر قابل مشاهده می باشد . با انتخاب هر گزینه وارد کانال های مختلف شده و می توانید مطالب آن را مشاهده کنید  :







بیشتر بخوانید: نرم افزار شاد برای کامپیوتر









معرفی کانال های برنامه شاد
در ادامه به معرفی کانال های مختلف در برنامه شاد و نوع مطالب ارسالی در هر کانال پرداخته ایم که در صورت اضافه شدن کانال های جدید به این مقاله اضافه خواهند شد .

شبکه آموزشی دانش آموز ( شاد )

این کانال رسمی برنامه شاد بوده که تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوطه در آن قرار گرفته است  .





 کانال نگاه به رویداد های آموزش و پرورش

در راستای اطلاع‌ رسانی دقیق و شفاف ، مهم ‌ترین اتفاقات و برنامه‌ های انجام ‌شده در وزارت آموزش‌ و پرورش در برنامه‌ای تصویری با نام " آموزش ‌و پرورش در هفته ‌ای که گذشت " عصر چهارشنبه هر هفته تهیه و فایل تصویری آن برای استفاده مخاطبان در بستر نرم افزار آموزشی دانش آموزان " شاد " بارگذاری می ‌شود . 







کانال اولیا و مربیان

این کانال با مدیریت دفتر انجمن اولیا و مربیان ایجاد شده و محلی برای انتشار اخبار مربوط به انجمن اولیا و مربیان و مطالب مفید برای اولیا می باشد . محتوای علمی برای کانال اولیا و مربیان در پیام رسان شاد متناسب با نیاز‌ها و موقعیت‌ های مختلف زندگی طراحی و تدوین شده است .

هدف اصلی کانال اولیا و مربیان ارائه دانش ، تجربه و پژوهش تربیتی جهت استفاده والدین و معلمان می باشد .از برنامه های اصلی این کانال می توان به دوره " مهارت گفتگو در خانواده " اشاره کرد که با هدف توانمند سازی و بهبود مهارت اعضای خانواده برای گفتگوی موثر و سازنده در این کانال قرار گرفته است .







 کانال های تربیت بدنی و سلامت

این بخش از کانال های برنامه شاد داری قسمت های متعددی مانند کانال تربیت بدنی و سلامت ، کانال  تغذیه سالم ، وزن سالم ، زندگی سالم ، کانال کانون هی ورزشی و زندگی سالم و باشگاه مجازی بدنسازی و آمادگی جسمانی می باشد با انتخاب هر کدام می توانید وارد کانال های مربوط به آن شوید . در ادامه این مقاله به بررسی هر کدام از این زیر کانال ها در بخش کانال های مربوط به تربیت بدنی و سلامت پرداخته ایم .







کانال تربیت بدنی و سلامت

در این کانال روزانه کلیپ‌ هایی مربوط به نرمش صبح گاهی بارگذاری خواهد شد و در زمینه آموزش والدین برنامه‌ای در قالب سخنی با والدین در نظر گرفته شده که شامل قسمت های مانند علل چاقی کودکان و نوجوانان و ناهنجاری استقامتی است . برنامه سخنی با والدین‌ در تمامی روزهای هفته به جز پنجشنبه و جمعه در کانال مربوطه بارگذاری خواهد شد .





کانال کانون های ورزشی دانش آموزی

این کانال شامل زیر مجموعه های متعددی اعم از کانون های والیبال ، هندبال ، بسکتبال و غیره است . هر کدام از این کانال ها شامل محتوای آموزشی برنامه شاد برای رشته های ورزشی مختلف در سه سطح مبتدی ، نیمه پیشرفته و پیشرفته می باشد .





 کانال های پرورشی

کانال های پرورشی متعددی در نرم افزار شاد وجود دارند که شامل کانال های پرورشی و فرهنگی ، اداره کل اردو ها ، قرآن عترت و نماز ، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، سازمان دانش آموزی ، بسیج دانش آموزی و سازمان هلال احمر می شود . با انتخاب هر گزینه وارد کانال مربوطه شده و می توانید مطالب مربوط به آن را مطالعه نمایید .





استعداد های درخشان

اخبار و اطلاعیه های سمپاد مثل ثبت نام آزمون تیزهوشان ، در این کانال درسی قرار و این مدارس به جز این کانال در شبکه شاد ، در هیچ شبکه اجتماعی دیگری صفحه یا کانال ندارند . هم چنین معلمان در مدارس سمپاد از همان روزهای ابتدایی تهیه فیلم های درسی را آغاز کردند و در فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار دادند .





آموزش کودکان با نیاز های ویژه

این کانال مربوط به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بوده و اخبار و اطلاعیه های مربوط به مدارس استثنایی و اخبار دیگر مربوط به سنجش سلامت کلاس اول در این کانال قرار می گیرد .





در ادامه بخوانید: نسخه تحت وب نرم افزار شاد









برای اطلاع از آخرین اخبار کانال های درسی برنامه شاد عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین در صورت وجود هر گونه سوال درباره گروه های درسی برنامه شاد می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .




سوالات متداول


1- چه کانال هایی در برنامه شاد فعالیت می کنند ؟
کانال های متعددی متعلق به سازمان های مختلف مربوط به آموزش و پروش در برنامه شاد موجود می باشد که در این مقاله به بررسی این کانال ها پرداخته شده است .




2- آیا دسترسی به این کانال ها صرفا برای دانش آموزان مجاز می باشد ؟
خیر . همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد ، دانش آموزان ، اولیا ، مربیان ، مدیران و عموم مردم می توانند به این کانال ها دسترسی داشته و مطالب آن ها را مطالعه نمایند .




3- محتوای کانال های برنامه شاد شامل چه مواردی می باشد ؟
در برنامه شاد کانال های متنوعی وجود دارند که محتوای مختلفی اعم از اخبار اطلاعیه و محتوای آموزشی تولید می کنند که در این مقاله به بررسی محتوای این کانال ها پرداخته شده است .

منبع : معرفی کانال های برنامه شاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AV9l
نظرتان را بنویسید