نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور

نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار اختلالی در روند ثبت نام کنکور سراسری وارد نمی کند. زیرا متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری برای جلوگیری از اشتباه هنگام تکمیل فرم ثبت نام باید کدملی خود را از روی کارت ملی یا شناسنامه خود وارد کرده و مشخصات شناسنامه ایشان را نیز از طریق شناسنامه و خود وارد این فرم نمایند.

 

 

ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. افرادی که قصد شرکت در این رقابت را داند در وهله اول باید زمان ثبت نام کنکور سراسری وارد سایت ثبت نام شده و با اطلاع کامل از جزئیات ثبت نام، اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری داشتن اطلاعات فردی شناسنامه ای داوطلب اعم از کدملی، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه و همچنین مشخصات تحصیلی می باشد. بسیاری از شرکت کنندگان کنکور سراسری تاکنون برای عکسدار کردن شناسنامه و دریافت کارت ملی اقدامی انجام ندادند و با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور سراسری نگران هستند که مبادا نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور آنان را با مشکل مواجه کند. با مطالعه این مقاله مطلع می شوید که نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار آیا باعث ایجاد مشکلی در ثبت نام یا شرکت در آزمون سراسری 1401 میگردد یا خیر.

 

آیا داشتن کارت ملی برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟

ثبت نام کنکور سراسری معمولا در بهمن ماه صورت می گیرد. واجدین شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می بایسد در موعد مقرر وارد سایت سنجش شده و پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور نمایند. یکی از اطلاعات لازم و ضروری که هنگام ثبت نام کنکور سراسری داو.طلب می بایست وارد فرم ثبت نام نمایند، کدملی خود می باشد.

 

کدملی در کارت ملی افراد یادداشت شده از این جهت است که داشتن کارت ملی برای ثبت نام کنکور سراسری امری ضروری به شمار می رود. تمامی اتباع ایرانی بالای 15 سال تمام که شرایط دریافت کارت ولی را دارند برای دریافت این کارت باید به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه کرده و اقدام به تکمیل مراحل لازم برای صدور کارت ملی نمایند. همچنین داوطلبان ایرانی ساکن خارج از کشور نیز برای دریافت کارت ملی باید به کنسولگری های ایران مراجعه کرده و از این طریق اقدام نمایند.

 

همانطور که می دانید عمده شرکت کنندگان کنکور سراسری را افراد بالای 18 سال تشکیل می دهند بنابراین معمولا این افراد اقدام به دریافت کارت ملی کرده و هنگام ثبت نام کنکور سراسری 1401 می توانند از روی کارت ملی خود کدملی داوطلب را یادداشت نمایند. شماره شناسنامه و کدملی متولدین سال 68 به بعد با هم یکسان می باشد. بنابراین آن دسته از افرادی که پس از سال 68 متولد شده و هنوز کارت ملی خود را دریافت نکردند زمان ثبت نام کنکور سراسری می توانند شماره شناسنامه خود را در بند مربوط به کدملی داوطلب وارد نمایند.

بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

آیا داشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟

آیا داشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟ یکی دیگر از سوالاتی است که هنگام ثبت نام کنکور ذهن داوطلبان را به خود مشغول می سازد. برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است ابتدا از مراحل ثبت نام کنکور سراسری 1401 مطلع گردد. برای ثبت نام کنکور سراسری انجام چندین مرحله کلی الزامی است که عبارتند از: مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱، آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام کنکور، پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری، تکمیل فرم ثبت نام کنکور و دریافت کدرهگیری و شماره پرونده ثبت نام.

 

از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری داشتن سریال کارت اعتباری ثبت نام کنکور، داشتن یک قطعه عکس مناسب، داشتن مشخصات شناسنامه، تحصیلی و محل سکونت فرد می باشد. با مطالعه این مقاله تا این قسمت کاملا واضح است که در هیچ یک از مراحل ثبت نام کنکور سراسری فرد به شناسنامه عکسدار نیاز ندارد. بنمابراین می توان گفت داشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی نیست.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

 

 

نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار برای شرکت در کنکور

کارت ورود به جلسه کنکور 1401، کارت ملی و شناسنامه عکسدار از لوازم ضروری برای شرکت در این ماراتن نفسگیر می باشد. ممکن است بساری از داوطلبانی که هنوز پروسه دریافت کارت ملی شان به اتمام نرسیده و یا شناسنامه خود را نتوانستند عکسدار کنند بدین فکر بیافتند که در صورت نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار اجازه شرکت در کنکور ۱۴۰۱ را ندارند.

 

توجه داشته باشید که سرجلسه آزمون مراقبین اقدام به بررسی عکس کارت ورود به جلسه داوطلب با عکس شناسنامه و یا کارت ملی فرد نموده سپس از عکس ها را با فردی که سرجلسه آزمون حاضر شده مطابقت می دهند تا تقلبی از این بایت صورت نگیرد. بنابراین داشتن شناسنامه عکسدار یا کارت ملی به همراه کارت ورود به جلسه کنکور سراسری برای شرکت در این آزمون کافی بوده و نیاز به داشتن هر دوی این مدارک نمی باشد.

 

حال سوالی که پیش می آید این است افرادی که نه برای کارت ملی و نه برای عکسدار کردن شناسنامه خود اقدامی انجام ندادند، نمی توانند در کنکور سراسری حاضر شوند؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هدف از همراه داشتن کارت شناسایی تطابق دادن چهره فرد حاضر در جلسه با عکس روی کارت و همچنین عکس درج شده روی کارت شناسایی فرد می باشد. افرادی که شناسنامه عکسدار و کارت ملی ندارند، روز آزمون علاوه بر شناسنامه خود حتما یک مدرک شناسایی عکسدار مانند دفترچه بیمه درمانی خود را نیز به همراه داشته باشند  تا با مشکلی مواجه نشوند.

در ادامه بخوانید: شرایط عکس ثبت نام کنکور سراسری

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا داشتن کارت ملی برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟

✔️ خیر، همانطور که در متن مقاله توضیح داده شده است داطولبان تنها کدملی خود را می بایست در فرم ثبت نام وارد نمایند.



 

2- ✔️ آیا داشتن شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است؟

✔️ همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است، شناسنامه عکسدار از الزامات ثبت نام کنکور سراسری بشمار نمی رود.



 

3- ✔️ افرادی که کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار ندارند، هنگام برگزاری کنکور سراسری چه مدارکی باید ببرند؟

✔️ مطابق متن مقاله، این دسته از افراد علاوه بر کارت رود به جلسه خود یک مدرک شناسایی عکسدار مانند دفترچه بیمه باید همراه خود داشته باشند.

منبع : نداشتن کارت ملی و شناسنامه عکسدار برای ثبت نام کنکور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OW2Q
نظرتان را بنویسید