نحوه انتخاب ظروف آشپزی

نحوه انتخاب ظروف آشپزی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
nasim enferadi

به هر فروشگاه آشپزخانه مجهزی بروید و به راحتی می توانید تحت تأثیر همه انتخاب های ظروف آشپزی خود قرار بگیرید. کدام قابلمه و تابه ضروری است و چگونه می توانید بگویید؟

 

بیشتر قابلمه‌ها و تابه‌ها شبیه به هم هستند، اما وقتی تصمیم می‌گیرید کدامیک را بخرید، باید کیفیت‌های خاصی را بررسی کنید. وقتی در فروشگاه هستید، خجالتی نباشید. ماهیتابه را بلند کنید، ضخامت کناره ها و ته آن را بررسی کنید و با بند انگشت به تابه ضربه بزنید. شما باید صدای تپش را بشنوید تا پینگ. از اجرای حرکاتی که با تابه انجام می دهید نترسید. تقریباً روزانه از ماهیتابه خود استفاده خواهید کرد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که "احساس" مناسبی دارد.

 

قابلمه و تابه در کشو

عکس از مردیث

مواد گیج سنگین با ته ضخیم

قابلمه ها و ماهیتابه ها باید به اندازه ای سنگین باشند که حرارت را به طور یکنواخت هدایت کنند و غذاها را نسوزند.

 

مس گران ترین گزینه است، اما با مواد غذایی اسیدی واکنش نشان می دهد و نیاز به مراقبت ویژه دارد.

آلومینیوم آنودایز شده - یک انتخاب عالی برای یک ماهیتابه - به گرما پاسخ می دهد و برای جلوگیری از واکنش های شیمیایی با غذا درمان می شود.

چدن نیز گرما را به خوبی هدایت می کند، اما با سس های اسیدی واکنش نشان می دهد و اگر به درستی تمیز و مزه دار نشود، زنگ می زند. گلدان های چدنی که با مینا پوشانده شده اند از این دوراهی جلوگیری می کنند، اما بسیار سنگین هستند که می تواند یک اشکال باشد. باید از ساییدن این تابه ها با مواد ساینده خودداری کنید.

تابه های نچسب یک انتخاب محبوب هستند، به خصوص اگر آشپزی با چربی را کاهش دهید. پوشش‌های نچسب جدیدتر نسبت به قبل در برابر خش مقاوم‌تر هستند.

فولاد ضد زنگ با یک لایه داخلی از مس یا آلومینیوم یک انتخاب همه جانبه خوب است زیرا بادوام، غیر واکنشی است، گرما را به خوبی هدایت می کند و به راحتی تمیز می شود.

 

قابلمه و تابه روی پیشخوان

عکس از مردیث

دسته های خوش ساخت و ضد حرارت

بسیاری از گلدان ها دارای دسته های ساخته شده از فلز کم رسانایی مانند فولاد ضد زنگ هستند، بنابراین نسبتا خنک می مانند.

 

با دستگیره های فلزی، برخی از آشپزها جوش را به پرچ ها ترجیح می دهند، که می تواند بقایای غذا را جمع آوری کند و تمیز کردن آنها دشوارتر است. هر چیزی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که دسته آن در چندین جا محکم شده است تا شل نشود.

دسته های پلاستیکی و چوبی ضد حرارت هستند اما ضد فر نیستند: نمی توانید ظرف را روی اجاق گاز بگذارید و آن را در فر تمام کنید.

دسته های فلزی با محافظ های حرارتی قابل جابجایی پلاستیکی یا لاستیکی همه کاره ترین هستند.

درپوش های ایمن

درب ها باید محکم جا بیفتند و دارای دستگیره های ضد حرارت باشند.

 

درب های شیشه ای راحت هستند زیرا می توانید پیشرفت پخت و پز را بدون بلند کردن درب بررسی کنید. از دستورالعمل های سازنده برای ایمنی فر استفاده کنید.

درب هایی که به خوبی جا می شوند رطوبت را در گلدان حفظ می کنند. یک درب شیشه ای سکوریت شده به آشپزها اجازه می دهد مراقب غذاهای در حال جوشیدن باشند، که به کاهش جوش کمک می کند.

مجموعه های از پیش بسته بندی شده یا قطعات دستچین شده؟

بسیاری از تولیدکنندگان مجموعه های استارتر همسان را با 5، 8 یا حتی 10 قطعه معمولی با قیمت مناسب می فروشند. با این حال، ممکن است فضا نداشته باشید یا به یک مجموعه بزرگ نیاز داشته باشید، و مواد یکسان همیشه برای هر کار آشپزی به خوبی کار نمی کند.

 

ممکن است بهتر باشد که تکه‌های کمتری را در مواد مختلف بخرید – برای مثال، یک ماهیتابه بزرگ آلومینیومی با طرف‌های بلند ممکن است برای شما بهتر از یک ماهیتابه املت باشد، اگر بیشتر از غذاهای تخم‌مرغی سرخ‌کرده درست کنید.

اگر دوست دارید خورش ها، کاسرول ها و کباب های قابلمه درست کنید، یک اجاق هلندی چدنی که می تواند از روی اجاق به فر دیگر برود ضروری است، اما به ندرت در یک ست پیش غذا وجود دارد.

به احتمال زیاد به چند مورد دیگر نیاز خواهید داشت، مانند یک بخارپز سبزیجات از جنس استنلس استیل یا بامبو، یا یک ماهیتابه با قفسه.

خط آخر: تکه ها یا مجموعه هایی با کیفیت خوب انتخاب کنید که با نوع آشپزی شما مطابقت دارد. تفاوت تلویزیون اسمارت و اندروید و انواع روش های براق کردن قاشق چنگال را از سایت نمایندگی mgs بخوانید.

لینک مرجع https://www.allrecipes.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YjgK
نظرتان را بنویسید