اصول طراحی فولدر

اصول طراحی فولدر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
برگ سبز


گاهی اوقات طراحی برای یک محصول خاص، مانند انواع طراحی فولدر و دیگر طراحی ها، اعم از کارت ویزیت، لوگو و غیره کمی مشکل به نظر می رسد. اما وقتی آن را با اصول اولیه طراحی کنید، خواهید دید که طراحی یک فولدر ساده است. هدف اصلی طراحی فولدرها نگهداری کارت ویزیت، کاتالوگ ها، بروشور و غیره است. اگر اصول طراحی فولدر را به خوبی یاد بگیرید، فولدر بسیار خوبی خواهید داشت.

برای سفارش تقویم رومیزی و سررسید 1402 از واحد سالنامه برگ کلیک کنید.

انواع کاربرد فولدر

یکی از کارهای اصلی که فولدرها انجام می دهند، نگه داری اطلاعات است. به همین خاطر اگر اصول طراحی فولدر را به خوبی پیش ببرید، اطلاعات مهمی را می توانید داخل آن نگه داری نمایید. همچنین از دیگر مزایای اصول صفحه بندی و طراحی فولدر، دسته بندی کردن اطلاعات است که کار را برای افراد بسیار آسان تر می‌کند.

از دیگر کاربردهای فولدر، می توان به تبلیغات اشاره کرد که لوگو، کارت ویزیت و دیگر اطلاعات شرکت را در اختیار دیگران قرار می دهد. درواقع می توان گفت نسبت به دیگر تبلیغات ها به صرفه تر است. همچنین شما می توانید از این فولدرها در جلسات مهم، کنفرانس ها و غیره استفاده نمایید و کسب و کارتان را رونق دهید. حالا که با کاربرد فولدرها آشنا

شدید، باید اقدام به ساخت فولدر کنید که ما در ادامه اصول طراحی فولدر را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

اصول طراحی فولدر

اگر می خواهید ست اداری و یا کسب و کارتان را تکمیل کنید، چاپ فولدر می تواند به شما کمک به سزایی کند. همان طور که در بالا اشاره کردیم داشتن فولدر در جذب مشتری بسیار اثرگذار است. زیرا فاکتورهای مهم کسب و کارتان را ذخیره می کند. سوالی که پیش می آید، طراحی قالب فولدر چگونه است؟ در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد:

 

سفارش چاپ فولدر در واحد سالنامه برگ

انتخاب ابعاد فولدرها

ابعاد استاندارد فولدرها 12*9 است که به منظور قرار دادن دقیق اطلاعات مهم سازمان، اعم از بروشور، کارت ویزیت و غیره در نظر گرفته می شود. همچنین در این فولدرها باید جیب هایی به اندازه 4 اینچی در نظر گرفته شود که این اطلاعات مهم در آن جای گیرد. افزودن جیب ها به انتخاب شما می تواند در سمت راست، سمت چپ و یا هر دو طرف باشد.

پیشنهاد ما این است که برای جیب ها اندازه 16.25 اینچ در 18.25 اینچ درنظر بگیرید. شما باید پس‌زمینه طرح خود را به میزان 0.125 اینچ در هر طرف افزایش دهید تا فضای کافی داشته باشید.

طراحی صفحات فولدر

انواع طراحی فولدر امروزه بسیار وجود دارد که این روش راحت ترین و استانداردترین روش طراحی فولدر است. حالا بیایید چند قدم به عقب برگردیم. اولین صفحه فولدر را به همراه جیب روی یک ورق کاغذ چاپ کنید. این صفحه، دقیقا صفحه ای است که روی محصول نهایی چسبانده می شود. به همین دلیل در اصول طراحی فولدر، صفحه اول فایل شما شامل قسمت بیرونی جلو و پشت جلد و همچنین بیرون هر دو جیب می باشد.

جلدها بالای 12 اینچ فایل هستند که سمت راست جلد جلو و سمت چپ جلد پشت می باشند. اگر فقط قصد سفارش فولدر تک صفحه را دارید، می‌توانید از این بخش صرف‌نظر کنید و مستقیم به طراحی جیب‌ها بروید. با این حال، اگر می خواهید از تمام فضای فولدر برای برندسازی و تبلیغات استفاده کنید، توصیه می کنیم از فولدر دو رو، یعنی دو صفحه استفاده نمایید‌.

طراحی جیب ها در فولدر

در اصول طراحی فولدر، طراحی جیب ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما می توانید هم جیب ها را خودتان طراحی کنید و هم از جیب های چاپ شده و یا از قبل سفارشی شده استفاده نمایید. اگر از جیب های سفارشی شده استفاده کنید، در زمان بسیار صرفه جویی خواهید کرد.

اما با این حال اگر خودتان قصد طراحی جیب ها را دارید، طوری آنها را طراحی کنید که به چشم مشتریان جذاب به نظر برسد. هنگامی که فولدر شما باز است، جیب ها بیشترین محتوای قابل مشاهده را خواهند داشت. بنابراین مطمئن شوید که تصاویر و برندهای چشم نواز را قرار می دهید.

چاپ فولدرها

پس از تکمیل طرح بندی و طراحی فولدر آماده ثبت سفارش هستید. برای این که فولدرها ظاهری لوکس داشته باشند، توصیه می کنیم از دو نوع پوشش براق روکش یو وی و لمینیت براق هنگام چاپ فولدر استفاده کنید.

پوشش یو وی یک روکش براق اضافه می‌کند. همچنین می تواند رنگ‌های طرح شما را بهبود ببخشند و از چاپ‌های شما در برابر آسیب های احتمالی محافظت کند. پوشش تنها می‌تواند در قسمت داخلی یعنی جیب ها اعمال می شود. در حالی که لمینیت براق به هر طرف فولدر اختصاص می گیرد. روی پوشه ها چاپ شده است. برای ظاهر بهتر پیشنهاد می کنیم لمینیت مات را انجام دهید.

در این مقاله مجموعه برگ سعی بر این داشت تا شما را با اصول طراحی فولدر آشنا کند تا بتوانید فولدرهای جذابی به مردم ارائه دهید. فولدرها قابلیت تبلیغات، نگه داری اطلاعات مهم وغیره را در اختیار کاربرها قرار می‌دهد. پس هرچه قدر فولدرها را اصولی تر طراحی کنید، افراد بیشتری جذب کسب و کارتان می شوند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K0gY
نظرتان را بنویسید