زمان انتخاب رشته نهم به دهم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول پس از اتمام امتحانات پایانی خرداد ماه، ملزم به انتخاب رشته دهم 99 - 1400 و شرکت در آزمون های هدایت تحصیلی می باشند. زمان تعیین شده برای انتخاب رشته نهم از اوایل تابستان 1400 اعلام شده و قابل تمدید نخواهد بود.




پایه نهم متوسطه اول دوره تحصیلی سرنوشت سازی است، به این دلیل که دانش آموزان این پایه تحصیلی پس از دریافت کارنامه های امتحانی خود باید در آزمون های هدایت تحصیلی شرکت کرده و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

انتخاب رشته پایه دهم مسئله ای اجباری برای دانش آموزان نهم متوسطه می باشد، چرا که بدون تعیین رشته اجازه ورود به دوره متوسطه دوم و ادامه تحصیل در دبیرستان را نخواهند داشت. چند سالی است که انتخاب رشته دانش آموزان نهمی از طریق شرکت در مشاوره ها و آزمون های هدایت تحصیلی انجام می پذیرد.

برگزاری آزمون های هدایت تحصیلی و شرکت در آن ها به دانش آموزان نهم متوسطه اول کمک می کند که بتوانند بر اساس توانمندی ها و علایق خود رشته تحصیلی مناسبی را انتخاب نمایند. شرکت در آزمون های انتخاب رشته نهم دارای زمان بندی مشخصی است که دانش آموزان در همان تاریخ باید اقدام به تعیین رشته نمایند.
برای این که دانش آموزان و والدین آن ها از جزئیات مربوط به انجام به موقع آزمون های هدایت تحصیلی و زمان انتخاب رشته نهم 99 - 1400 به طور دقیق اطلاع پیدا کنند در ادامه به بررسی و شرح موارد مرتبط با زمان انتخاب رشته دبیرستان 99 - 1400 می پردازیم.



زمان انتخاب رشته نهم 99 - 1400
انتخاب رشته پایه نهم پس از اتمام امتحانات نیمسال دوم تحصیلی و از طریق شرکت در آزمون های هدایت تحصیلی امکان پذیر می باشد. زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون های رغبت و توانایی هدایت تحصیلی در سال تحصیلی 99 – 1400 از 24 آبان تا 15 اسفند ماه می باشد.

دانش آموزان نهم متوسطه برای شرکت در این آزمون ها، باید در مدت زمان تعیین شده به سایت همگام هدایت تحصیلی پایه نهم مراجعه کرده و به پرسش های آزمون ها پاسخ دهند.

 توجه داشته باشید که زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون های انتخاب رشته پایه نهم قطعی بوده و قابل تمدید مجدد نخواهد بود. پس از اتمام زمان بندی ارائه شده برای شرکت در آزمون های رغبت و توانایی و اعلام نتایج هدایت تحصیلی دانش آموزان در تاریخ تعیین شده قادر به انتخاب رشته نهم متوسطه اول خواهند بود.





با وجود اینکه تاریخ احتمالی انتخاب رشته نهم به دهم در تابستان اعلام می گردد اما در حال حاضر زمان دقیقی برای انتخاب رشته پایه نهم اعلام نشده است، به محض اعلام تاریخ دقیق در این قسمت اطلاع رسانی شده و جزئیات لازم در این مقاله منتشر خواهد شد.



بیشتر بخوانید: مشاوره انتخاب رشته نهم





نحوه شرکت در آزمون های انتخاب رشته پایه نهم 99 - 1400
شرکت در آزمون های هدایت تحصیلی 99 - 1400 تنها از طریق ثبت نام در سایت همگام مدارس و مراجعه به این سایت امکان پذیر می باشد. فرآیند انتخاب رشته نهم به دهم 99 - 1400 مسئله بسیار مهمی است که آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان را تا حد بسیار زیادی دربرمی گیرد، بنابراین انتخاب رشته دبیرستان دانش آموزان باید با تمرکز و آرامش کافی و از روی دقت انجام پذیرد.

شرایط و سوالات ارائه شده در سایت همگام آزمون مشاوره ای ممکن است ذهن دانش آموزان را تا حد زیادی درگیر کرده و آن ها را در نحوه پاسخگویی به سوالات دچار مشکل سازد، به همین منظور و برای راهنمایی بیشتر دانش آموزان نحوه پاسخگویی به آزمون های هدایت تحصیلی پایه نهم 99 - 1400 را به صورت راهنمای تصویری و به زبانی ساده و خلاصه ارائه می نماییم.



 راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون های انتخاب رشته پایه نهم 99 - 1400​



 ابتدا آدرس سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.ir را در مرورگر وارد کرده و جستجو نمایید .







 وارد سامانه همگام شده و در قسمت های خواسته شده نام کاربری و رمز عبور خود ثبت کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید .







در صفحه اصلی سایت همگام گزینه آزمون های مشاوره ای را انتخاب کرده و وارد شوید .







در انتها آزمون مشاوره ای​ مورد نظر خود را از این قسمت انتخاب کرده و با دقت و آرامش کافی به سوالات مربوطه پاسخ دهید .



در ادامه بخوانید: معرفی رشته های انتخاب رشته پایه نهم









 در صورت داشتن هر گونه سوال درباره زمان انتخاب رشته نهم به دهم​ 99 - 1400 می توانید از طریق خدمات تلفنی مشاوره تحصیلی هیوا با کارشناسان با تجربه ما ارتباط برقرار کنید . در ضمن توصیه می شود برای دریافت به موقع اخبار و اطلاعیه ای مدارس مختلف در کانال تلگرام مدارس عضو باشید و یا پیج اینستاگرام مدارس را دنبال کنید . 










سوالات متداول


1- زمان انتخاب رشته نهم متوسطه اول 99 - 1400 در چه تاریخی است ؟
انتخاب رشته نهم معمولا پس از اعلام نتایج هدایت تحصیلی انجام می گیرد، در حال حاضر زمان دقیقی برای انتخاب رشته نهم اعلام نشده است و به محض اعلام تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.




2- تاریخ شرکت در آزمون های هدایت تحصیلی چه زمانی است ؟
طبق مطالب عنوان شده در این مقاله شرکت در آزمون های هدایت تحصیلی نهم 99 - 1400 از تاریخ 14 آبان امکان پذیر بوده و تا 15 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.




3- نحوه شرکت در آزمون های انتخاب رشته نهم 99 - 1400 به چه صورتی است؟
شرکت در آزمون های انتخاب رشته دبیرستان 99 - 1400 از طریق مراجعه به سایت دانش آموزی همگام صورت می گیرد که در این مقاله نحوه شرکت در این آزمون ها به صورت راهنمای تصویری ارائه شده است.

منبع : زمان انتخاب رشته نهم به دهم 
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Dm86
نظرتان را بنویسید