وینچ جرثقیل سقفی چیست

وینچ جرثقیل سقفی چیست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
دانستنی های مفید روز

وینچ جرثقیل چیست؟

وینچ جرثقیل به دستگاه، سازه یا ابزاری در جرثقیل گفته می شود که از کابل برای کشیدن، بالا بردن یا جابجایی اجسام سبک و سنگین استفاده می کند. وینچ ها همچنین ممکن است یک میل لنگ یا موتور برای کمک به چرخاندن آنها داشته باشند. آنها از میلنگ یا موتور، درام چرخان، کابل، چرخ دنده و سایر قطعات تشکیل می شوند. درام وینچ از فولاد با کیفیت ساخته شده و برای ظرفیت بارگذاری خاص طراحی می شوند. وینچ جرثقیل بخش بسیار مهمی از جرثقیل هستند که در انتخاب و خرید آنها باید دقت بسیاری کرد.

اسپادانا جرثقیل طراح و سازنده اختصاصی انواع وینچ برای جرثقیل های مختلف با گیربکس خورشیدی با پایین ترین استهلاک و بالاترین راندمان توان و مصرف انرژی با سه سال گارانتی تعویض


حالت های وینچ بالابر جرثقیل:

  • وینچ جرثقیل ۲ کاره: این بالابر فقط به صورت بالابری مورد استفاده قرار میگیرد و حرکت عرضی ندارد.
  • وینچ بالابر ۴کاره: بالابر ۴ کاره هم به شکل بالابری و هم به صورت عرضی استفاده می شود و در انواع جرثقیل سقفی، جرثقیل بازویی و دروازه ای مورد استفاده قرار میگیرد.

وینچ های بالابر در صنایع حفاری چاه های نفت، گاز، تجهیزات ساخت و ساز، معادن، صنایع دریایی و کشتی ها، خودرو سازی و بازیابی خودرو کاربرد دارد.

وینچ های جرثقیل که توسط این شرکت ساخته می شوند، جهت بلند کردن بارها و تجهیزات سنگین طراحی شده اند، که دارای طرح های مدولار هستند که از مجموعه های فرعی مستقل برای دسترسی آسان به قطعات برای نگهداری، سرویس، کالیبراسیون و بازرسی استفاده میکنند.

انواع وینچ جرثقیل:

وینچ بالابر را میتوان بر اساس سایر مشخصات مانند نوع محرک (پنوماتیک، هیدرولیک، دیزلی یا برقی) طبقه بندی کرد. همچنین ما میتوانیم انواع وینچ را از نظر برند یا مارک نیز طبقه بندی کنیم. برای مثال میتوان به مواردی از جمله وینج جرثقیل سقفی بلغاری، وینچ های ساخت ایران، وینچ محک، وینچ ویتال و …. اشاره کرد.

  • وینچ دستی: وینچ دستی برای جابجایی و بالابردن اجسام کمتر از دو تن مورداستفاده قرار میگیرند.
  • وینچ برقی: وینچ برقی به دو مدل سیم بکسلی و زنجیری تقسیم می شود.
  • وینچ هیدرولیکی: این نمونه از بالابرها قدرت بسیار زیادی نسبت به دو مدل دیگر دارند و در صنایع سنگین بسیار پرکاربرد هستند.

منبع مطلب:

https://ttscrane.com/crane-winch/
 

نظرتان را بنویسید