آموزش حرفه ای دفاع شخصی

آموزش حرفه ای دفاع شخصی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
دانستنی های مفید روز

آموزش دفاع شخصی از دوره های مهمی ست که استاد شهرام اولاد در آکادمی هنرهای رزمی به شکل حرفه ای آموزش می دهند. این دوره مخصوص و مناسب تمامی افراد حتی کودکان نیز می باشد. با آموزش دفاع شخصی میتوانید در هر جایی از خود در مقابل بیگانگان و افراد مزاحم و سودجو محافظت و دفاع کنید.

بادیگارد خودتان باشید.

استاد شهرام اولاد پس از سال‌ها تدریس و مربی‌گری دوره‌های تخصصی آموزش وینگ‌چون کونگ فو، اسکریما و دفاع‌ شخصی، برای اولین‌بار در ایران اقدام به برگزاری دوره‌های فشرده دفاع شخصی کرده‌اند. این دوره چکیده‌ای از کاربردی‌ترین، سریع‌ترین و به‌روزترین تکنیک‌های دفاع شخصی است که بسیاری از آن‌ها را به نیروهای ویژه پلیس در سراسر دنیا آموزش می‌دهند. هنرجو پس از گذراندن این دوره می‌تواند تکنیک‌های کاربردی‌ دفاع درگیری خیابانی و حمله با سلاح‌ سرد را یاد بگیرد و در هر موقعیتی از آن‌ها استفاده کند. این دوره کاربردی و فشرده تنها ۱۲ جلسه است و ظرف یک ماه به اتمام می‌رسد.

دفاع شخصی چیست؟

دوره دفاع شخصی

با آموزش دفاع شخصی میتوانید به راحتی از خود در مقابل مهاجم دفاع کنید

 

دوره دفاع شخصی

دفاع شخصی در واقع خود، هنری رزمی است. هنرهای رزمی از هر شاخه‌ای و از هر کشوری، به نوعی دفاع شخصی به حساب می آیند. چه با سلاح و چه بی سلاح، البته اگر بلد باشید به درستی از آن استفاده کنید، حتی مداد یا پارچه و یا هر وسیله‌ای که در دست دارید به سلاحی قدرتمند تبدیل می‌شود و قدرتتان را چند برابر می‌کند. قدرتی که با تمرین پیوسته کسب می‌شود. ولی اگر آموزش ندیده باشید برایتان دردسر ایجاد می‌کند و بیشتر در خطر می‌افتید.

وینگ چون و اسکریما هم از دو کشور متفاوت ولی با یک هدف واحد هستن. دفاع شخصی به صورت کاربردی و واقع گرایانه، برای آمادگی در برابر اتفاق ناگواری که از طرف غریبه‌ای در خیابان ممکن است رخ دهد، به کار برده می شود. هر دو برای این هستن که فرد بتواند در زمان کم، خودش را نجات دهد. چه با دست خالی و یا با دست پر.

همانطور که از نام دفاع شخصی مشخص است، به معنای دفاع از خود در مقابل هجوم افرادی است که قصد آسیب رساندن دارند. مثل خفت‌گیری و کیف قاپی و هر اتفاق بدی که از طرف مهاجمی در خیابان ممکن است اتفاق بیفتد. دفاع شخصی به منظور تنبیه  یا انتقام یا ادب کردن کسی مورد استفاده قرار نمی گیرد. چنانچه شما به این دلیل دفاع شخصی را یاد گرفته اید، بدانید که راه غلطی را پیش گرفته‌اید و این خلاف فلسفه یادگیری دفاع شخصی و جهان هنرهای رزمی می‌باشد و شما را تبدیل به مهاجمی می‌کند که به دیگران آسیب می‌رساند.

نکات مهم در دوره دفاع شخصی

  1. مهم‌ترین نکته در دفاع شخصی مهارت و زمان است. یعنی اینکه فرد بتواند با به کارگیری تکنیک‌هایی که با تمرین مداوم به دست آورده، در صورت وقوع حادثه در کمترین زمان ممکن، بهترین عکس‌العمل را داشته باشد و با کمترین خطر خود را به راحتی از مخمصه نجات دهد.
  2. نکته مهم دیگر در دفاع شخصی، هوشیاری است. به این معنا که در صورت حمله مهاجمین فرد آنقدر باید هوشیار و چابک باشد که به مهاجم اجازه ندهد که حتی یک لحظه لمسش کند. اگر کسی به قصد آزار و اذیت سمتش آمد، دور شود و نباید مانند مترسک بی حرکت بماند تا مهاجمین هر کاری خواستند انجام دهند! این بدان معناست که اگر جایی گیر افتادید و راه فراری نداشتید، آن زمان بتوانید بدون دردسر و نگرانی از خود دفاع کنید. دستیابی به این هوشیاری فقط با تمرین مداوم و مناسب امکان پذیر خواهد شد.
  3. یکی از مهم ترین نکات در دفاع شخصی کاربردی این است که قبل از اینکه شخص در چنین موقعیت هایی قرار گرفته یا به تله بیفتد، این را بداند که در هنگام درگیری ها همیشه باید اولویتش این باشد که به وضعیت قرمز نرسد (هوشیاری).
دوره دفاع شخصی

در اینجا موقعیت‌های خطر را برای شما نام می‌بریم. اصولا پنج رنگ یا وضعیت خطر داریم. اصطلاح the five colors for danger استانداردی جهانی است و در جنگ جهانی دوم تا به امروز به تفنگداران دریایی و نیروهای ویژه تدریس می‌شده است.

 آگاهی از این وضعیتها به شما کمک می‌کند که در هنگام حمله و یا تهاجم مهاجمین آگاهی داشته باشید که چگونه رفتارکنید.

انواع وضعیت در دفاع شخصی

 وضعیت سفید Code White

وضعیت ریلکس یا راحت بودن است. در این وضع خطری شما را تهدید نمی کند .کاملا راحت و در عین حال غیر آماده هستید. اگر در این وضع کسی به شما حمله کند امکان دفاع وجود ندارد، شما در این حالت بسیار آسیب پذیرید.

وضعیت زرد Code Yellow

در این وضعیت شما در عین ریلکس بودن، همزمان مراقب اطراف خود هستید که چه کسی، یا کسانی در رفت و آمد هستند و از این موضوع آگاهید که ممکن است در خطر باشید.

وضعیت نارنجی Code Orang

در این وضعیت احتمال خطر 50% است و هر صدا و یا هر حرکتی از جانب هر چیز و هر کسی ممکن است خطر زا باشد. چه غریبه و چه آشنا، همه در چشم شما عامل خطر هستن.

وضعیت قرمز Code Red

این وضعیت همان موقعیت خطر است که شما را به این فکر می‌اندازد که با توجه به شرایط در موقعیت بمانید و با وجود احتمال جراحت جدی و حتی مرگ، از آنجا بروید و از محل درگیری دور شوید.

وقتی در خیابان و یا مکان های شلوغ هستید بهتر است در وضعیت زرد و در صورت لزوم نارنجی باشید. ولی اگر در وضعیت سفید بمانید حق اعتراض در مورد به وجود آمدن حوادث احتمالی ندارید.

 وضعیت مشکی  Code Black


برای ادامه مطلب و یا شرکت در کلاسهای دفاع شخصی حرفه ای به لینک زیر مراجعه کنید:"

https://ostadolad.ir/teaching-self-defence/

نظرتان را بنویسید