نام نویسی تیزهوشان در چه تاریخی انجام می شود ؟

نام نویسی تیزهوشان در چه تاریخی انجام می شود ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

درباره مدارس تیزهوشان
مدارس تیزهوشان از مدارس برتر کشور هستند که پایه های تحصیلی هفتم ، هشتم و نهم را در دوره اول متوسطه و پایه های تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم را در دوره دوم متوسطه پوشش می دهند. شرایط ثبت نام این مدارس همانند سایر مدارس نیست و دانش آموزانی که می خواهند تیزهوشانی شوند باید در آزمون ورودی مدرسه شرکت کنند و اگر نمره و تراز خوب به دست آورند ، امکان قبولی خواهند داشت.

آزمون مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان پایه ششم و دانش آموزان پایه نهم برگزار می شود که در صورت قبولی امکان ورود به پایه های هفتم و دهم وجود خواهد داشت. مسئول برگزاری آزمون ، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان می باشد و هر ساله نیز اجرا می شود. دانش آموزان مستعد و واجد شرایط هر یک از مدارس دایر در کشور در صورت علاقه مندی به شرکت در آزمون تیزهوشان ، می بایست پیگیر اخبار سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان باشند و با ثبت نام اینترنتی آزمون در موعد مقرر ، اجازه حضور در جلسه آزمون را داشته باشند.

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1402
آزمون تیزهوشان ششم به هفتم که از آن به عنوان آزمون سنجش هوش ششم ابتدایی یاد می شود ، برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم متوسطه اول اجرا می گردد و فقط دانش آموزانی که کلاس ششم ابتدایی هستند می توانند در این آزمون شرکت کنند. در آزمون سنجش هوش ششم ابتدایی ، سوالات هوش و استعداد تحلیلی طراحی می شود و تعداد کمی از سوالات از کتاب های درسی مطرح می شوند. محتوای این آزمون چند سالی است که تغییر کرده است و دیگر کتاب های درسی پایه های ششم و پنجم ، مبنای طراحی کل سوالات آزمون نیستند.

مرتبط بخوانید : آیا آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف شده است ؟

زمان ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1402
زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1402 در حال حاضر اطلاع رسانی نشده است اما با توجه به اینکه سال گذشته ثبت نام از تاریخ 16 الی 25 فروردین ماه بود ، برای سال 1402 نیز پیش بینی می شود ثبت نام از اواسط فروردین ماه آغاز شده و تا اواخر همین ماه ادامه داشته باشد.

مرتبط بخوانید : آموزش ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم

نحوه ثبت نام آزمون سنجش هوش ششم
ثبت نام ازمون تیزهوشان ششم به هفتم در سایت azmoon.medu.ir انجام می گیرد و والدین عزیز لازم است برای ثبت نام دانش آموز خود در آزمون به این سامانه مراجعه کنند. دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که توضیحاتی در خصوص شرایط و قوانین در آن ارائه شده است ، داخل همین سامانه قرار داده می شود و توصیه می شود قبل از اقدام به نام نویسی اینترنتی ، دفترچه مورد مطالعه قرار بگیرد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/RWDq
نظرتان را بنویسید