انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری وزرات بهداشت 1400 آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته از میان کدرشته محل های ارائه شده توسط مرکز سنجش پزشکی شدند ، می توانند در زمان مقرر شده به سایت sanjeshp.ir رفته و به صورت کاملا رایگان رشته محل های مورد علاقه خود را وارد نمایند .



هر ساله داوطلبان زیادی در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت می کنند و بعد از گذشت حدودا دو ماه از زمان برگزاری این آزمون ، نتایج اولیه دکتری علوم پزشکی بر روی سایت سنجش پزشکی منتشر می شود .

نتایج اولیه به صورت كارنامه ای شامل اطلاعات فردی ، تراز ، سهمیه و ... در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت كه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 بر اساس آن و با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ، اقدام به انتخاب رشته می کنند .

بعد از آن ، مرکز سنجش پزشکی شروع به بررسی فرم های انتخاب رشته داوطلبان کرده و بر اساس كدرشته محل های انتخابی ، حدنصاب نمره آزمون کتبی و سهمیه ها ، اسامی داوطلبان را به كدرشته محل هایی که داوطلب توانسته حدنصاب آن را کسب کند ، معرفی خواهند شد . در ادامه شرایط ، نحوه و مراحل بعد از انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 را بررسی خواهیم کرد .





شرایط انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
 کلیه افرادی که دارای شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1400 بودند و فرم ثبت نام دکتری وزارت بهداشت را تکمیل کرده اند ، در صورتی که این داوطلبان بعد از دریافت کارت ورود به جلسه سر جلسه آزمون حاضر بوده و در کارنامه ای که برای آن ها صادر شده ، مجاز به انتخاب رشته اعلام شده اند ، می توانند نسبت به تکمیل اینترنتی فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 اقدام کنند .

​ داوطلبان با توجه به تراز کسب کرده ، مجاز به انتخاب رشته در یک یا همه ی دوره های روزانه ، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می شوند . مطابق شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ، هر داوطلب باید 30 درصد نمره آزمون و 50 درصد میانگین نمره ی داوطلبان آن رشته را کسب کرده باشد تا مجاز به انتخاب رشته شود .

​ داوطلبان مجاز شده با توجه به دوره ای که در آن مجاز به انتخاب رشته شده اند ( دوره های روزانه ، سایر دوره ها و بورس ) می توانند در زمان مقرر شده از سوی مرکز سنجش پزشکی ، نسبت به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir اقدام کنند . هر داوطلبی ممکن است در یک یا چند دوره مجاز به انتخاب رشته اعلام شده باشد یا به طور کلی در هیچ دوره ای مجاز به انتخاب رشته نباشد .

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت





نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
پذیرفته شدگان مرحله ی اول باید بر اساس جداول ظرفیت پذیرش اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی 1400 ، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کند . در صورتی که داوطلب به هر دلیل در تاریخ انتخاب رشته ، موفق به انتخاب رشته محل نشود ، از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد و مرکز سنجش آموزش پزشکی هیچگونه مسئولیتی در این زمینه ندارد .



 راهنمای تصویری تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400


1. مراجعه به سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir و انتخاب " دکتری تخصصی " از منوی سمت راست






2. انتخاب لینک " دکتری تخصصی " از منوی کشویی







3. انتخاب لینک " انتخاب رشته محل - ویرایش انتخاب رشته و محل " در صفحه بعد







4. انتخاب مجدد لینک " انتخاب رشته محل - ویرایش انتخاب رشته و محل "







5. وارد کردن کدملی و شماره تلفن همراه جهت دریافت رمز یکبار مصرف







6. وارد کردن رمز یکبار مصرفی که به تلفن همراه شما ارسال شده است .







7. تکمیل فرم و ثبت اطلاعات



 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته / محل ، می بایست سوابق آموزشی ، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت www.sanjeshp.ir وارد سامانه کنند تا از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های پذیرنده به منظور اختصاص نمره مصاحبه مربوطه مورد استفاده قرار گیرد .

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت









راهنمای درج سوابق آموزشی و پژوهشی در سایت سنجش پزشکی
داوطلبان در صورتی كه مجاز به انتخاب رشته محل باشند ، در زمان مقرر شده که طی اطلاعیه ای توسط مرکز سنجش پزشکی مشخص می شود ، می توانند با وارد كردن كد ملی و فعال شدن گزینه ی ارسال سوابق ، با انتخاب گزینه ی مربوطه ، كد رهگیری را درج و وارد صفحه ی مربوط به دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی شوند .

ابتدا لازم است فرم درج سوابق را از سایت پرینت گرفته و پس از تكمیل و امضا ، به صورت پی دی اف ذخیره و آن را در سایت بارگذاری كنند . در ضمن باید مستندات دیگر خود را مطابق اظهارات فرم فوق در سایت بارگذاری كنند . تطبیق كامل مدارک اظهار شده در فرم درج سوابق با مدارک بارگذاری شده ، بسیار مهم بوده و امتیاز سوابق آموزشی و پژوهشی تنها به مداركی تعلق می گیرد كه در فرم درج سوابق اظهار شده و مستند مربوط به آن نیز بارگذاری شده باشد .

در مورد مقالات نیز تنها مستندات موید  انتشار قطعی مقاله مورد پذیرش خواهد بود . بنابر این از بارگذاری مستندات مربوط به ارسال ( Submission ) یا تحت بررسی ( Under Revision ) بودن مقاله خودداری شود . چنانچه داوطلب پذیرش قطعی ، مقاله را بعد از فرصت بارگذاری سوابق در سایت دریافت كند ، می تواند در روز مصاحبه آن را به مسئولان برگزاری مصاحبه ارائه كند .

توصیه می شود داوطلبان همه اطلاعات بارگذاری شده در سایت سنجش پزشکی را در سی دی ذخیره كرده و در روز مصاحبه دکتری وزارت بهداشت همراه داشته باشند تا در صورت نیاز به مسئولان برگزاری ارائه كنند .

حتما بخوانید: مصاحبه دکتری وزارت بهداشت







مراحل بعدی انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400
آن دسته از افرادی که در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 شرکت کردند ، بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته و در صورت کسب حدنصاب نمره دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه ها و موسسات علوم پزشکی ، باید طبق زمانبندی مشخص شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 ، خود را برای مصاحبه دكتری رشته های علوم پایه ، بهداشت و تخصصی آماده نمایند . در سال گذشته مصاحبه دکتری دانشگاه های علوم پزشکی به صورت مصاحبه مجازی دکتری وزارت بهداشت و از طریق ارسال کلیپ معرفی توسط داوطلبان انجام شد . 

لازم به ذکر است که زمان و شیوه برگزاری مصاحبه ها ، اعم از آموزشی و پژوهشی در دفترچه مذکور آورده شده است . در پایان نیز نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت 1400 توسط مرکز سنجش پزشکی بر روی وب سایت sanjeshp.ir اعلام خواهد شد .

علاقه مندان به انتخاب رشته کنکور دکتری وزارت بهداشت می توانند با بهره مندی از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران گروه مشاوره تحصیلی هیوا در ارتباط باشند تا فرم انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل نمایند .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت



سوالات متداول


1- آدرس سایت انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت چیست ؟
سایت انتخاب رشته دکترا علوم پزشکی همان سایت مرکز سنجش پزشکی است که آدرس آن در متن مقاله ذکر شده است .




2- آیا داوطلبان برای انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت باید هزینه پرداخت کنند ؟
خیر انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت کاملا رایگان است .




3- آیا داوطلبان باید کدرشته محل ها دانشگاه آزاد را در فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت وارد کنند ؟
بله فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت دانشگاه های سراسری و آزاد یکی می باشد .

منبع : انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kkjx
نظرتان را بنویسید