برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد

برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد می توانند با داشتن برنامه ای منظم و عمل به آن در آزمون دکتری که به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش برگزار می شود شرکت کرده و در صورت کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه در این دانشگاه پذیرفته شوند . با توجه به یکسان بودن منابع آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ، داوطلبان می توانند علاوه بر واحدهای دانشگاه آزاد برای قبولی در دانشگاه های سراسری نیز برنامه ریزی کنند .




با توجه به اینکه آزمون دکتری دو مرحله ایست و قسمتی از نمره این آزمون مختص نمره کتبی می باشد ( در دکتری آموزشی پژوهشی 50 درصد و در دکتری پژوهش محور 30 درصد ) ، کسب نمره کل بالا ( تراز ) می تواند در قبولی نهایی تا حد زیادی موثر باشد . کسب تراز خوب با داشتن برنامه ریزی منظم و منسجم و مهم تر از آن عمل کردن به آن قابل دستیابی است .

از سال 96 تا کنون برای تمامی متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری اعم از سراسری و آزاد ، تنها یک کنکور برگزار می شود . از این رو داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد 1400 نیز میبایست همانند داوطلبان دکتری سراسری مواد امتحانی مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری 1400 را مطالعه نمایند .

ادغام آزمون دکتری دو دانشگاه موجب می شود که داوطلبان کمتر دچار سردرگمی شوند و بتوانند بهتر برای شرکت در آزمون برنامه ریزی کرده و آماده شوند . در ادامه این مقاله تعیین هدف ، زمان شروع و نحوه انتخاب منابع در برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 را شرح می دهیم .





تعیین هدف در برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
اولین گام برای شروع و طی کردن مسیر موفقیت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 هدف‌ گذاری است . مادامی که هدف مشخصی نداشته باشید ، برنامه شما منسجم نخواهد شد . باید هدف خود را به طور دقیق مشخص کنید ، به عنوان مثال مشخص کنید که (( من قرار است سال آینده در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تحصیل کنم )) .

پس از دقیق کردن هدف خود در ذهن است که می‌ توانید گام به گام به سمت آن حرکت کنید . نباید فراموش کنید که علاوه بر آزمون کتبی ، باید برای مرحله مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز حاضر شوید . آماده کردن رزومه برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ، تالیف مقالات بین المللی و پژوهشی ، تالیف کتاب ، ارائه مقاله در کنفرانس ها  ، مطالعه در مورد موضوع پایان نامه خود و تقویت زبان انگلیسی از جمله کارهاییست که باید برای آن ها هدف گذاری و برنامه ریزی کنید . توصیه می شود برای مشخص کردن هدف های خود به فاکتور های علاقه ، هزینه ، مسافت ، هیئت علمی و کیفیت واحد دانشگاه آزاد مورد نظر توجه کنید .

بیشتر بخوانید: مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد





زمان آغاز برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
با توجه به زمانی که تا تاریخ آزمون دکتری باقیست باید برنامه ریزی دقیق و مناسبی برای کسب نتیجه دلخواه انجام دهید . داوطلبان شرکت در آزمون دکتری می توانند با مطالعه منابع آزمون دکتری ، برای کسب موفقیت آمادگی پیدا کنند . با توجه به اینکه سازمان سنجش در اطلاعیه ای مواد و ضرایب دروس امتحانی آزمون دکتری 1400 را اعلام کرده ، این روزها بهترین زمان برای شروع مطالعه برای داوطلبانی است که قصد شرکت در این آزمون را دارند و هنوز مطالعه خود را شروع نکرده اند . با این وجود داوطلبان می بایست در این بازه زمانی از برنامه ریزی دقیقی پیروی کنند تا بتوانند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند .

حتما بخوانید: منابع آزمون دکتری









نحوه انتخاب منابع در برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
با توجه به اهمیت کتب آموزشی و کمک آموزشی در امر یادگیری ، مولفان و موسسات زیادی وقت و هزینه خود را صرف انتشار کتاب ویژه داوطلبان کنکور دکتری کردند . انتخاب منبع مناسب برای هر درس کاریست که نیاز به زمان دارد و بیشتر توصیه می شود که داوطلبان در ابتدا منابع اصلی هر درس را با توجه به رشته امتحانی خود انتخاب و مطالعه کرده و در کنار آن از کتب کمک آموزشی و تست برای یادگیری بیشتر استفاده کنند .

حتما بخوانید: منابع درس استعدا تحصیلی آزمون دکتری
از ویژگی کتاب های کمک آموزشی مناسب در سطح بازار می توان به کتاب هایی اشاره کرد که در ابتدا درسنامه مربوط به هر فصل و سپس تست های کنکوری سال های گذشته و تست های تالیفی را با پاسخنامه تشریحی داشته باشند . نیاز نیست همه داوطلبان از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنند و تنها داشتن تسلط بر مفاهیم كتب مرجع اولین و مهم ترین گام برای یادگیری است .

همان طور که در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ذکر شده دروس مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی از مواد آزمون دکتری دانشگاه آزاد است اما منبع خاصی برای آنها توسط سازمان سنجش مشخص نشده است . پس بهتر است برای یافتن مناسب ترین منابع آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 از مشاوران و متخصصان خبره و همچنین از پذیرفته شدگان نهایی مقطع دکتری در دانشگاه آزاد در سال های گذشته یاری گرفت .

بهتر است که در هر درسی از اصلی ترین و جامع ترین منبع شروع به مطالعه کنید و بعد از تسلط بر منابعی که مطالعه کرده اید ، می توانید دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری در سال های گذشته را از سایت ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 دریافت کرده و بررسی نمایید . برای اطلاع از منابع مناسب برای رشته تحصیلی خود مقاله منابع آزمون دکتری 1400 را مطالعه نمایید . در آخر می توان به استفاده از کلاس های آمادگی کنکور دکتری در سطح شهر اشاره نمود که هر شخص می تواند با توجه به آمادگی خود در آن ها شرکت کند . زمان فارغ التحصیل شدن داوطلب از مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای تا زمان ثبت نام در آزمون دکتری می تواند یکی از فاکتورهایی باشد که میزان آمادگی داوطلب را نشان دهد .

حتما بخوانید: منابع درس زبان انگلیسی آزمون دکتری







در صورتی که در هنگام برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 با سوال یا مشکلی مواجه شدید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز بهره مند شوید . هم چنین به منظور رفاه حال داوطلبان به محض شروع فرآیند ثبت نام ، در کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا اطلاع رسانی خواهیم کرد .




سوالات متداول


1- مراحل برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد شامل چه قدم هایی است ؟
 تعیین هدف ، زمان شروع و نحوه انتخاب منابع از جمله گام های برنامه ریزی برای آزمون دکتری دانشگاه آزاد است که در این مقاله به طور کامل شرح داده شده است .




2- جهت آمادگی برای آزمون دکتری دانشگاه آزاد چگونه منابع مناسب انتخاب کنیم ؟
از آنجا که منابع معینی برای این آزمون اعلام نشده داوطلبان باید از منابع موجود در بازار استفاده کنند که توضیحات تکمیلی در این زمینه در این مطلب ذکر شده است .




3- چگونه می توان برنامه زمانبندی مطالعه آزمون دکتری را تنظیم کرد ؟
توضیحات تکمیلی در مورد برنامه زمانبندی مطالعه آزمون دکتری دانشگاه آزاد در متن مقاله موجود است .

منبع : برنامه ریزی آزمون دکتری دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gm7Y
نظرتان را بنویسید