شش رفتار مثبت در زندگی زناشویی

شش رفتار مثبت در زندگی زناشویی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1


 

ازدواج و شروع یکی زندگی مشترک قدم بسیار بزرگی است ولی توانایی رسیدن به یک ازدواج موفق کار بزرگ تری است . شما باید این را در نظر داشته باشید که دو فرد متفاوت هستید و اکنون در کنار هم زندگی می کنید حال باید چه کار کنید تا این زندگی به بهترین شکل ممکن خود ادامه پیدا کند ؟ رفتارهایی که شما و همسرتان در مقابل هم نشان می دهید بیانگر ادامه پیدا کردن ازدواج یا جدایی شما هستند بنابراین بسیار مهم است که بدانید چه رفتاری در برخورد با همسرتان در پیش بگیرید تا ازدواج موفق و شادی داشته باشید . در ادامه مقاله به بیان شش رفتار مثبت در زندگی زناشویی می پردازیم .



 

رفتار اول : عشق

عشق رفتاری است بین دو نفر که در آن حس یکی شدن ، اتحاد و شراکت وجود داشته باشد . عشق را می توانیم اینگونه تعریف کنیم که زن و مرد اگرچه با هم تفاوت دارند ولی وجود خود را در دیگری می بینند ، عشق از نظر عاطفی همان احساس همدلی و یکی شدن است . همان احساسی که فرد را وا می دارد تا با دیگری یکرنگ و یکدل شود . 

حتما بخوانید: نگه داشتن رابطه عاشقانه

 

 

 

 

 

رفتار دوم : شناخت

یکی دیگر از شش رفتار مثبت در زندگی زناشویی شناخت است ، شناخت یعنی بها دادن به احساسات دیگری . وقتی نسبت به کسی ادراک و شناخت داریم فرض بر این است که نباید همه چیز را در همان لحظه طلب کنیم . از طریق ادراک و شناخت می توان به درون دیگری پی برد .

 

رفتار سوم : احترام

اگر با فردی با احترام رفتار کنیم نشان می دهد که ما از خواسته ها و نیازهای او اطلاع داریم . احترام مبین این است که شخص تا چه اندازه برای ما عزیز ، قابل قبول  و مهم است . رفتار توام با احترام باعث می شود که به شخصی که او را سزاوار خدمت می دانیم خدمت کنیم . 

حتما بخوانید: هفت رمز ازدواج موفق

رفتار چهارم : ستایش

ستایش یعنی اینکه همیشه خوبی های دیگری را به یاد داشته باشیم ، قدرشناسی واکنشی طبیعی در برابر کسی است که به ما لطفی کرده است . هر چه برای کارها و خدمات ارزش بیشتری قائل شویم باعث می شود که میل و خواست کمک به دیگران در افراد بیشتر زنده شود . با قدرشناسی می توانیم به شخص نشان بدهیم که لطف و محبت او ما را بی نهایت شادمان کرده است . 

 

رفتار پنجم : اعتماد 

 اگر به کسی اعتماد داشته باشید به منزله آن است که تمامی رفتار نیک و پسندیده او را قبول دارید و در او صفاتی مانند شرافت ، صداقت ، امنیت و صمیمیت یافته اید . اگر به کسی اعتماد نداشته باشید حس خوبی هم به او نخواهید داشت . یک زن و شوهر زمانی به هم اعتماد می کنند که بدانند طرف مقابل قصد آزار و اذیت آنها را ندارد . ایجاد اعتماد در زندگی مشترک باعث می شود که با کمال میل در صدد تامین نیازهای او بربیایید . 

 

رفتار ششم : مراقبت

آخرین مورد از شش رفتار مثبت در زندگی زناشویی مراقبت است ، مراقبت یعنی زمانی که شخص احساس مسئولیت کرده و وظیفه تامین نیازهای دیگری را بر عهده خود می بیند . توجه بیش از حد و کوشش برای راحتی دیگری نشانه هایی از مراقبت است . هر چه بیشتر مراقب کسی باشیم به رفاه و آرامش او بیشتر توجه داریم و عوامل راحتی او را مهیا می کنیم . مراقبت از همسر به او ثابت خواهد کرد که برای ما عزیز و گرانقدر است . 

حتما بخوانید: عوامل موثر بر رضایت زناشویی

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ رفتار های مثبت در زندگی زناشویی چیست؟

✔️ رفتارهایی که زن و شوهر در مقابل هم نشان می دهند بیانگر ادامه پیدا کردن ازدواج یا جدایی است که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ عشق در زندگی زناشویی چه تاثیری دارد؟

✔️ عشق رفتاری است بین دو نفر که در آن حس یکی شدن ، اتحاد و شراکت وجود داشته باشد که در متن مقاله مطرح شده است.



 

3- ✔️ رفتار احترام چه تاثیری بر زندگی زناشویی دارد؟

✔️ اگر با فردی با احترام رفتار کنیم نشان می دهد که ما از خواسته ها و نیازهای او اطلاع داریم که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : شش رفتار مثبت در زندگی زناشویی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vnVV
نظرتان را بنویسید