اصطلاح فید یا محو در آرایشگری به چه معناست؟ (+ انواع آن)

اصطلاح فید یا محو در آرایشگری به چه معناست؟ (+ انواع آن)
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
vahid kamali

فید مو در آرایشگری به چه معناست؟ هر سال مدهای زیبایی مدل‌های مختلفی از کوتاهی مو را با خود همراه می‌کنند. برخی از این مدل‌ها جای خود را باز کرده و تبدیل به مدلی پرطرفدار و همیشگی می‌شوند و برخی دیگر با گذشت مدت زمانی کوتاه و فروکش کردن تب آن برای همیشه فراموش می‌شوند. یکی از جدیدترین مدل‌های مو در سال‌های اخیر با تکنیک فید کردن مو همراه است. با ما همراه باشید تا با معنای فید و انواع آن آشنا شوید. 

فید مو در آرایشگری چیست؟

این اصطلاح به تکنیکی اتلاق می‌شود که در آن، برای سایه‌دار به نظر رسیدن موها آن‌ها را به ترتیب خاصی از بالا به پایین یا از بالا به بغل سر خالی می‌کنند. اندازه مو در این تکنیک اندازه‌ای یکسان در همه کف سر ندارد و در بخشی از سر بلندتر و در بخشی کوتاه‌تر خواهد بود. 

این تکنیک ترکیبی از اندازه‌های مختلف مو را شامل می‌شود که بدون مرزی مشخص از هم جدا شده‌اند. این مدل ظاهری امروزی به موهای شما می‌بخشد. درست است که موی کوتاه مختص به مردان نیست و در میان برخی از خانم‌ها نیز رواج بسیاری دارد اما اصطلاح فید مو در آرایشگری بیشتر به موهای مردان اشاره دارد.  اندازه مو در این مدل کوتاه فرض می‌شود اما می‌توان از آن را برای مدل‌ها و اندازه‌های مختلف مو نیز استفاده کرد. 

ویژگی های یک موی فید شده:

برخی از ویژگی‌های اصلی فید مو عبارتند از:

1. کوتاهی تدریجی اندازه مو

فید مو در آرایشگری با کوتاهی تدریجی طول مو، شکلی مخروطی به موهای شما می‌بخشد. تغییر اندازه مو در قسمت پهلوها و پشت سر تفاوتی چشمگیر ایجاد می‌کند.

2. ترکیبی بودن

در این مدل شاهد ترکیبی از اندازه‌های کوتاه وبلند مو هستیم که به صورت یکپارچه ترکیب شده و تضاد محسوسی ایجاد نمی‌کنند. تکنیک های دقیق کوتاهی مو در این یکپارچگی نقشی به‌سزا دارند، چراکه اجرای این تکنیک، نیاز به مهارت‌های دقیقی دارد. آرایشگران برای انجام این کار از قیچی یا تیغ در ابعاد و مدل‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا موها را با دقت به شکل سایه‌روشن درآورند.

3. تطبیق‌پذیری

فیدها برای  مدل‌های مختلف مو، از جمله مدل‌های پومپادور، کویف و آلمانی قابل استفاده هستند و همچنین می‌توان از فید مو در آرایشگری در راستای شخصی‌سازی مدل مو بهره برد. به این ترتیب که مطابق با خواست فرد و در اندازه‌ مورد نظر او به اجرای آن پرداخت.

4. نگهداری

  برای نگهداری از موها در این تکنیک باید دقت زیادی به خرج داد تا بعد از بلند شدن ظاهری نامطلوب پیدا نکنند. افرادی که از این مدل استفاده می‌کنند غالبأ به دنبال چهره‌ای خاص و مدل مویی متمایز هستند و برای نگهداری از آن و حفظ ظاهر اولیه ملزم به نگهداری مناسب موهای خود هستند. اگر علاقه‌مند به استفاده از این مدل هستید بهتر است ترجیحات شخصی را با آرایشگر خود در میان بگذارید تا متناسب با نیاز و علاقه‌مندی شما مدل را برای شما شخصی‌سازی کند.

انواع فید مو در آرایشگری

فید مو به دلیل ماهیت تلیفقی و استفاده از ترکیب اندازه‌های مختلف مو در انواع متنوعی از مدل‌ها به کار گرفته می‌شود. انتخاب یک مدل موی خاص به ترجیحات شخصی، فرم صورت و ترجیحات زیبایی شناسی بستگی دارد. در ادامه با پنج نمونه از این انواع آشنا خواهیم شد. فرم صورت و اندازه سر در انتخاب بهترین مدل تأثیرگذار خواهند بود.

1. فید پایین Low Fade

در این مدل، فید شدن از گوش یا بالای گوش شروع شده و به تدریج به سمت پایین ادامه می‌یابد. 

2.  فید بالا High Fade

در این مدل فید یا محو شدن موها از روی سر شروع شده  و تضاد قابل توجهی بین موهای بلندتر بالای سر و پشت و کناره‌های کوتاه‌تر ایجاد می‌شود.

3. فید میانی Mid Fade

  در فید مید یا میدل، فید شدن موها درست از وسط سر انجام می‌شود. به همین دلیل است که این مدل برای شکل‌های مختلف سر مناسب به نظر می‌رسد.

4.  فید خالی Skin Fade

در این مدل موهای سر به اندازه‌ای کوتاه می‌شوند که پوست کف سر نمایان می‌شود و ترکیب یکپارچه‌ای از پوست کف سر و موهای کوتاه شکل می‌گیرد.

5.  فید مخروطی Taper Fade

 در مدل مخروطی فید مو در آرایشگری ، کاهش تدریجی موها آن‌ها را به شکل مخروطی سایه می‌زند. این مدل برای اندازه‌های مختلفی از مو بسته به خواست شما قابل اجرا خواهد بود.

برخی دیگر از انواع این فیدها عبارتند از: دراپ فید، تمپل فید، دیسکانکتد فید، کامب‌اور فید، پمپادور فید و کوییف فید.

منبع: اپلیکیشن نوبت دهی آرایشگاه زیبر

لینک مرجع https://ziber.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0lkv
نظرتان را بنویسید