قیمت و خرید کابل شیلد دار

قیمت و خرید کابل شیلد دار
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
vahid kamali

این محصول، نوعی کابل ارتباطی است که علاوه بر روکش‌های عایق برای حفاظت از رسانای داخلی، دارای یک لایه محافظ (شیلد) است که به انتقال سیگنال در داخل کابل کمک می‌کند. لایه محافظ در کابل‌های شیلد دار می‌تواند به دو صورت فلزی و غیرفلزی باشد. شیلد محافظ معمولاً از فلزاتی مانند آلومینیوم، مس یا مخلوطی از آن‌ها تولید شده است.

مزیت کلیدی این محصول، مقاومت و پایداری بیشتری در برابر نویزهای الکترومغناطیسی و مشکلات انتقال سیگنال‌‌های دیجیتالی می‌باشد. از این کابل‌ها در دستگاه‌های پزشکی، خطوط ارتباطی صنعتی، خطوط ارتباطی شبکه‌های رایانه‌ای، دستگاه‌های رادیویی و تجهیزات جانبی و … استفاده می‌شود.

انواع کابلهای محافظ دار

کابل شیلد دار یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع تجهیزات مخابراتی موجود در بازار است و دارای انواع مختلفی است که از جمله‌ی مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. کابل فویلی

کابلهای فویلی از یک سیم نازک که معمولا از جنس آلومینیومی و یک لایه‌‌ی محافظ از فویل شیشه‌ای تشکیل شده است. این فویل برای حفاظت از سیگنال در برابر تداخلات الکترومغناطیسی که ممکن است ناشی از منابع مختلفی مانند خطوط فشار قوی‌تر و ماشین‌آلات صنعتی باشند، استفاده می‌شود.

همچنین، کابل شیلد دار فویلی می‌تواند در محیط‌هایی که خطر نشتی الکتریکی وجود دارد، به کار گرفته شوند. کابل فویلی دارای انواع مختلفی است که مهمترین آن‌ها شامل کابل‌های شبکه، USB، HDMI و … می‌باشند.

۲. کابل شیلد دار بافته شده

کابل شیلد دار بافته شده یکی از پرکاربردترین انواع کابل‌های شیلد دار در محیط صنعتی به شمار می‌آید. همانطور که از نامشان مشخص شد، کابل‌های شیلد بافته شده به شکل شبکه‌ای از سیم‌های مسی بهم تنیده شده هستند.

کابل بافته شده، میدان الکتریکی خارجی را کاهش می دهد و تداخل الکترومغناطیسی میان سیگنال‌ها را به حداقل می‌رساند. بسته به کیفیت کابل، این کابل‌ها می‌توانند تداخل امواج الکترومغناطیسی را چیزی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Z5j8
نظرتان را بنویسید