راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اعلام نتایج اولیه دکتری 99 داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند با دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری ، نسبت به وارد کردن کد رشته محل های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اقدام نمایند .




 آزمون دکتری 99 از دو مرحله تشکیل شده که یک مرحله آزمون کتبی و مرحله دوم مصاحبه دکتری است . داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری ابتدا باید در آزمون کتبی شرکت کنند و پس از آنکه کارنامه اولیه دکتری خود را مشاهده کردند ، در صورت مجاز به انتخاب رشته بودن ، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری 99​ اقدام نمایند . به دلیل اهمیت بالای نحوه انتخاب رشته ، این مقاله در زمینه نحوه دریافت دفترچه ، بهترین چینش رشته محل و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری 99 برای علاقه مندان اطلاع رسانی شده است .



نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 99
دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 99 ، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری منتشر خواهد شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید در ابتدا جهت تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری 99​ ، دفترچه مذکور را دانلود و با دقت مطالعه نمایند . علاقه مندان به شرکت در انتخاب رشته می توانند با عضویت در کانال دکتری تخصصی هیوا از زمان دقیق انتخاب رشته دکتری 99 مطلع شوند .



به محض مشخص شدن زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 این مقاله به روز رسانی خواهد شد .



حتما بخوانید: دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری 99









بهترین چینش رشته محل در انتخاب رشته دکتری سراسری 99
داوطلبانی که در آزمون دکتری 99 شرکت کردند ، می توانند پس از مطالعه کارنامه دکتری و آگاهی از این که در چه دوره هایی مجاز به انتخاب رشته شدند و همچنین بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری 99 اقدام به انتخاب رشته نمایند .

داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته دکتری سراسری را دارند ، می توانند حداکثر 50 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته وارد کنند . از این رو مهمترین عامل موفقیت ، چینش صحیح انتخاب هاست . بهتر است انتخاب رشته بر اساس علاقه صورت گیرد چون محدودیتی برای دعوت به مصاحبه داوطلبان وجود ندارد و هر داوطلب با توجه به ترازی ( نمره کلی ) که کسب کرده و در صورت کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری ، به مصاحبه دعوت خواهد شد .

بیشتر بخوانید: حد نصاب و تراز قبولی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری


نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری سراسری 99
انتخاب رشته دکتری سراسری به صورت کاملا اینترنتی بوده و در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش امکان پذیر است . داوطلبانی که در کنکور دکتری 99 ثبت نام و شرکت کرده و بعد از دریافت کارنامه آزمون دکتری ، مجاز به انتخاب رشته اعلام شدند ، می توانند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند .

بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته ، سایت یک کد رهگیری 15 رقمی به داوطلب ارائه می دهد که وی موظف است تا پایان اعلام نتایج نهایی دکتری از آن نگهداری کند . لازم به ذکر است که در انتهای دفترچه انتخاب رشته دکتری ، (( پیش نویس فرم انتخاب رشته دکتری )) با 3 ستون کد رشته ، نام رشته و گرایش و نام دانشگاه قرار گرفته است و توصیه می شود داوطلبان ابتدا آن را با توجه به کد رشته محل های مورد نظر تکمیل کرده و سپس نسبت به انتخاب رشته در سایت سنجش اقدام کنند .














مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا با ارائه راهنمایی های مفید به داوطلبان آزمون دکتری 99 در پر کردن فرم انتخاب رشته کمک نمایند و متقاضیان می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن توسط مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا انجام دهند .




سوالات متداول


1-  شرکت در انتخاب رشته دکتری چه شرایطی دارد ؟
 کلیه شرایط و ضوابط این مرحله در دفترچه انتخاب رشته دکتری درج می شود که زمان انتشار آن در متن مقاله ذکر شده است . 




2-  داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری می توانند تا چند کدرشته محل را انتخاب نمایند ؟
 داوطلبان آزمون دکتری سراسری می توانند تا 50 کد رشته محل را در فرم ثبت نام خود ثبت کنند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است .




3-  آیا در تعداد دعوت به مصاحبه دکتری محدودیتی وجود دارد ؟
 خیر . مادامی که داوطلب حد نصاب تراز مورد قبول دانشگاه های انتخابی خود را کسب کرده باشد ، به مصاحبه آن ها دعوت خواهد شد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد . 

منبع : راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LE7r
نظرتان را بنویسید