دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 بخشی از ظرفیت دانشگاه های سراسری اعم از روزانه و غیر روزانه خالی مانده و این دانشگاه ها درصدد تکمیل صندلی های خالی خود می باشند. لیست رشته های دارای ظرفیت در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد منتشر می شود.




طبق روال سالیان گذشته پس از اتمام ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد 1400 ظرفیت های خالی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشخص شده و به سازمان سنجش اعلام می شود. در صورت موافقت وزارت علوم، لیست رشته محل های دارای ظرفیت توسط سازمان سنجش منتشر شده و با عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد بر روی سایت این سازمان به آدرس sanjesh.org قرار می گیرد.

داوطلبان برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ابتدا باید به مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت 1400 بپردازند. این دفترچه را می توان در موعد مقرر از سامانه سازمان سنجش دانلود کرد. در ادامه به بررسی این دفترچه پرداخته و لینک دانلود آن را در اختیارتان قرار می دهیم.



دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1400
کلیه متقاضیانی که موفق به کسب رتبه قبولی در مرحله اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 نشده یا علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته محل قبولی خود ندارند، می توانند با شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد فرصت دوباره ای برای پذیرش در دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان داشته باشند.



علاقه مندان به شرکت در این مرحله به منظور اطلاع از رشته محل های ارائه شده باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 1400 اقدام نمایند. لیست مندرج در این دفترچه شامل رشته محل هایی است که ظرفیت آن ها توسط پذیرفته شدگان این آزمون تکمیل نشده یا بر اساس تغییر سیاست های برخی دانشگاه ها با عنوان ظرفیت های جدید اعلام می شود.



از این رو نباید انتظار ارائه طیف گسترده ای از رشته محل ها را در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد داشته باشیم. با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد، لینک دانلود دفترچه راهنمای این مرحله را به محض انتشار در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد اطلاع رسانی می کنیم.



لازم به ذکر است که سال گذشته به جای برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد، شاهد برگزاری پذیرش ارشد بر اساس سوابق تحصیلی بودیم. به همین علت آخرین دفترچه ارشد تکمیل ظرفیت مربوط به سال 98 بوده و در صورت برگزاری ایم مرحله در سال 1400، دفترچه زیر بروزرسانی می شود.



دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد 98

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد 98 دانشگاه های سراسری
حجم فایل: 10MB
منبع:سنجش
دانلود فایل



بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد





مشاوره تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1400
لازم به ذکر است شرط اصلی شرکت در فرایند تکمیل ظرفیت ارشد 1400 حضور در جلسه آزمون بوده و سایر شرایط و ضوابط مانند همان مطالبی است که در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ذکر شده بود. برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد به تصمیمات وزارت علوم بستگی دارد و ممکن است در برخی از سال ها برگزار نشود.



آن دسته از داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد نبوده یا شانس قبولی در این مرحله را ندارند می توانند با مطالعه مقاله ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 از راه دیگری برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس استفاده نمایند.












کلیه متقاضیان می توانند به منظور اطلاع از شرایط شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده نمایند. کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به سوالات داوطلبان می باشند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.



بیشتر بخوانید: کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی









سوالات متداول


1- دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد در کدام سایت منتشر می شود ؟
لینک دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد در متن مقاله موجود است .




2- در تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد چند انتخاب می توان داشت ؟
داوطلبان تکمیل ظرفیت ارشد می توانند به انتخاب 100 کد رشته محل بپردازند . برای دریافت جزئیات این فرآیند به متن مقاله مراجعه کنید .




3- زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد چه تاریخی است ؟
معمولا زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد مدتی پس از اعلام نتایج نهایی ارشد می باشد که به محض اعلام لینک دانلود آن در متن مقاله قرار می گیرد .

منبع : دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nE9l
نظرتان را بنویسید