رفع بوی بد فاضلاب منزل با راهکارهای ساده و راحت

رفع بوی بد فاضلاب منزل با راهکارهای ساده و راحت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
فاطمه نوروزی

دلیل بوی بد فاضلاب در خانه چیست؟

به دلیل نشت گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل بوی بد فاضلاب ایجاد می شود.بوی فاضلاب می تواند چند نوع باشد یعنی می تواند بوی غلیظ یا رقیقی داشته و همچنین می تواند دائمی بوده و یا در زمان های مختلفی به مشام برسد.استفاده از محصولات تمیز کننده که در بازار موجود است می توان از این مشکل رهایی یافت که به دلیل وجود مواد شیمایی می توانند مضر و خطرناک باشند.زیرا از طرفی در صورت استفاده مداوم می توانند به لوله ها اسیب رسانده و موجب پوسیدگی آن ها شوند و همچنین گاز ها و بوهایی ایجاد کنند که برای برخی افرادی که دچار آسم یا آلرژی هستند حساسیت ایجاد می کند وقادر به تحمل آن نیستند.

راهکار های از بین بردن بوی بد فاضلاب

1. آب با سرکه و جوش شیرین

مواد مورد نیاز:

  • کمی سرکه
  • کمی جوش شیرین
  • نصف لیتر آب گرم

در یک ظرف مناسب یا کاسه مقداری آب ریخته سپس 200 میلی لیتر سرکه و 100 گرم جوش شیرین به ان اضافه کنید.با ترکیب این مواد یک واکنش شیمیایی رخ می دهد به همین دلیل سرغ این مخلوط را در فاضلاب بریزید.بعد از گذشت نیم ساعت یک لیتر آب جوش در آن ریزید.

برای از بین بردن و خلاص شدن از بوی بد ناشی از فاضلاب آشپزخانه و همچنین حمام و توالت این روش بسیار ساده و مقرون به صرفه است.

2. نمک ، یخ ، لیمو

برای از بین بردن پس مانده های مواد غذایی که در فاضلاب گیر میکنند می توانید از ترکیب یخ و نمک استفاده کنید به این صورت که ابتدا به اطراف تکه های یخ ریخته و سپس به داخل لوله فاضلاب نمک بریزید.این کار را هر چند بار که لازم است انجام دهید همچنین می توانید در آن مقداری پوست لیمو بریزید تا بوی مرکبات بدهد.

3. حذف بوهای بد با آب و مخمر

رفع بوی بد سینک ظرفشویی

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد مخمر نان
  • آب

آب را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید سپس به ان یک بسته مخمر اضافه کنید تا در آن حل شود.استفاده از این ترکیب نتایج خوبی به دست می دهد.از این مخلوط می توانید در فاضلاب آشپزخانه و حمام و رختشویی استفاده کنید و بگذارید تمام شب بماند.

4. جوش شیرین و سرکه سفید

این روش مشابه گزینه اول است با این تفاوت که ابتدا جوش شیرین را به صورت خشک به مقدار یک فنجان درون فاضلاب ریخته و سپس مقداری سرکه سفید روی آن بریزید که سریع تبدیل به فوم می شود.پس از گذشت 15 دقیقه کمی آب به پایین سرازیر می شود.با انجام این روش می توانید از هرگونه بوی بد فاضلاب آشپزخانه خلاص شوید.

جلوگیری از بروز بوی بد فاضلاب در آشپزخانه

از شستن هر گونه مواد باقیمانده در فاضلاب جلوگیری کنید که یکی از اسای و بنیادی تین توصیه ها محسوب می شود.

از صابون هایی که مخصوص شست و شوی ظروف هستند اما باعث چسبیدن غذا به لوله ها می شوند استفاده نکنید.

https://vally.ir/post/219/%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%AF-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8

لینک مرجع https://vally.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lJL7
نظرتان را بنویسید