زمان نام نویسی جهش تحصیلی

زمان نام نویسی جهش تحصیلی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

معمولا ثبت نام جهش تحصیلی هر ساله از دانش آموزان متقاضی این آزمون، پس از دریافت کارنامه ها و در تابستان انجام می ‌شود که متقاضیان می توانند در این تاریخ با مراجعه به مدرسه خود، برای ثبت نام جهش تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اقدام نموده و در آزمون ارزیابی جهش تحصیلی شرکت نمایند.

 

 

برخی از دانش آموزانی که در پایه های مختلف مشغول به تحصیل هستند، به دلیل هوش و استعداد فراوان از سطح علمی کلاس خود بالاتر بوده و به همین دلیل فضای رقابتی مناسبی برای آن ها در پایه فعلی شان فراهم نمی شود.

راهکار مناسب برای این دسته از دانش آموزان، مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود در بازه زمانی مشخص می باشد و در صورت تایید مدیر مدرسه می توانند با شرکت در آزمون هوش جهش تحصیلی و در صورت قبولی در این آزمون، در امتحانات شهریور ماه پایه بعد شرکت نمایند تا بتوانند بدین ترتیب یک پایه را بدون خواندن گذرانده و یا به اصطلاح جهشی بخوانند.

اگرچه نباید فراموش کرد که جهش تحصیلی یا جهشی خواندن پایه ها مخالفان زیادی دارد و کارشناسان این حوزه بر این باورند که جهش تحصیلی فقط برای تعداد معدودی از دانش آموزانی که هوش و استعداد فراوانی دارند مناسب می باشد. هم چنین جهش تحصیلی فقط برای ورود به میان پایه ها مجاز می باشد.

با تمام این تفاصیل، جهش تحصیلی هر ساله بر خلاف مخالف های فراوانش، متقاضیان زیادی دارد و در زمان مشخصی ثبت نام آن انجام می شود که در ادامه این مقاله می توانید اطلاعات و جزئیات مربوط به زمان ثبت نام جهش تحصیلی 1401 - 1402 را مشاهده نمایید. 

 

زمان ثبت نام جهش تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

جهش تحصیلی یا به اصطلاح عامیانه تر جهشی خواندن، روشی برای کوتاه کردن زمان تحصیل با گذراندن دو پایه تحصیلی در یک سال تحصیلی می باشد. بدین صورت که دانش آموزانی که متقاضی جهش تحصیلی هستند می توانند با شرکت کردن و قبولی در دو مرحله آزمون و هم چنین داشتن شرایط لازم به عنوان مثال از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم و هفتم به نهم بروند.

 

هر چند تمام دانش ‌آموزان برای ورود جهشی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به پایه ‌های بالاتر، می بایست پایه‌ های اول هر مقطع تحصیلی را گذرانده باشند. این بدان معناست که جهش تحصیلی برای ورود دانش آموزان به پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم تعریف نشده و دانش آموزان پایه دوم هر مقطع می ‌توانند با احراز شرایط اعلام شده در مقطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.

 

ثبت نام جهش تحصیلی 1401 - 1402 از مراجعه به مدارس شروع می‌ شود و مدیران مدارس باید با رعایت ضوابط و مقررات از طریق ثبت نام جهش تحصیلی درسامانه سناد نسبت به ثبت اطلاعات فردی، خانوادگی و عملکرد درسی دانش آموزان داوطلب جهش تحصیلی اقدام کرده و سپس به پایگاه ‌های اولیه تخصصی جهت نوبت گیری معرفی ‌کنند.

 

 

 در حال حاضر تاریخ دقیق ثبت نام جهش تحصیلی از جانب وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است. به محض مشخص شدن، در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

دانش‌آموزان داوطلب شرکت در جهش تحصیلی 1401 - 1402​ می بایست در زمان مشخص شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، به مدیر مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نموده و اگر مدیر با درخواست آن ها موافقت نمایند، اطلاعات آنان را برای جهش تحصیلی در سامانه سناد ثبت می نمایند. برای مطالعه جزئیات کامل تر درباره جهش تحصیلی می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام جهش تحصیلی

 

 

نحوه ثبت نام جهش تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

دانش‌آموزانی که قصد دارند در آزمون جهش تحصیلی 1401 - 1402 ثبت نام نمایند، می بایست ابتدا به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده و پس از کسب موافقت مدیر مدرسه خود اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام جهش تحصیلی و در نهایت به اداره آموزش و پرورش استثنایی برای انجام مراحل سنجش معرفی شوند.

 

برای توضیح بهتر مراحل ثبت نام آزمون جهش تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در این بخش به شرح این مراحل می پردازیم.

 

نحوه ثبت نام جهش تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

کسب شرایط لازم برای ثبت نام در جهش تحصیلی

 

شرکت در آزمون هوش و ارزیابی

 

قبولی در تست هوش

 

شرکت در آزمون های مقطع تحصیلی که قصد جهش از آن را دارید

 

قبولی در این آزمون ها کسب اجازه جهت جهش از مقطع تحصیلی مورد نظر می باشد.

 

دانش آموزان و والدین محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان و نحوه اعلام نتایج جهش تحصیلی به لینک زیر مراجعه و مقاله مربوط به اعلام نتایج جهش تحصیلی را مطالعه نمایند.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج جهش تحصیلی

 

 

 

 

 

برای اطلاع از آخرین اخبار زمان ثبت نام جهش تحصیلی 1401 - 1402 می توانید عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه مدارس هیوا را دنبال نمایید. هم چنین در صورت وجود هر گونه سوال در خصوص زمان ثبت نام جهش تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، می توانید با کارشناسان مجرب ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید.

 

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان ثبت نام جهش تحصیلی در چه تاریخی می باشد؟  

✔️ همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد، تاریخ ثبت نام جهش تحصیلی در حال حاضر مشخص نشده است، به محض انتشار در این مقاله ارائه می گردد.



 

2- ✔️ نحوه ثبت نام در جهش تحصیلی به چه صورت می باشد؟

✔️ دانش آموزان می بایست با مراجعه به مدیر مدرسه درخواست خود برای جهشی خواندن یک پایه تحصیلی را ثبت نمایند که در این مقاله اطلاعات بیشتری درباره نحوه ثبت نام جهش تحصیلی آمده است.



 

3- ✔️ چگونه می توان اطلاعات دانش آموز برای جهش تحصیلی ثبت نمود؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد، ثبت جهش تحصیلی در سامانه سناد و با صلاح دید مدیر مدرسه و توسط شخص وی صورت خواهد گرفت.

منبع : زمان نام نویسی جهش تحصیلی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XW6v
نظرتان را بنویسید