تاثیر بسیجی فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تا دو سال گذشته یکی از سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، سهمیه بسیج فعال بود . به این نحو داوطلبانی که شرایط استفاده از این سهمیه را داشتند میبایست کد رهگیری مربوطه را هم زمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت این دانشگاه به آدرس azmoon.org وارد می کردند که سال گذشته با انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شاهد حذف این سهمیه بودیم .

تا قبل از سال 98 سهمیه ای با عنوان سهمیه بسیج فعال برای داوطلبان شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نظر گرفته می شد که متقاضیان دارای شرایط استفاده از آن می توانستند هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته درخواست استفاده از آن را ثبت کنند .
 این سهمیه تنها به افرادی تعلق می گرفت که دارای یک سال سابقه بسیج فعال بوده و حداقل 100 امتیاز را در رزومه خود داشتند . البته سهمیه مذکور مستقیما روی تراز داوطلب تاثیر نداشت بلکه حد نصاب قبولی هر رشته محل را کاهش می داد . از سال 98 به بعد این سهمیه از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ازاد حذف شد .

البته در ادامه مقاله به بررسی جزئیات اعمال این سهمیه تا سال 97 پرداخته شده است تا در صورت اعمال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 مورد استفاده داوطلبان قرار بگیرد .

در صورت اضافه شدن سهمیه بسیج فعال به سهمیه های موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 مقاله به روز رسانی می شود .


حد نصاب قبولی سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
تا سال 97 داوطلبان برای استفاده از این سهمیه می بایست در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی ، 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در سایر رشته ها 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی در سهمیه عادی را کسب نموده تا در صورت وجود ظرفیت در آن رشته محل پذیرش گردد . 

به داوطلبانی که علاقمند به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری هستند مطالعه مقاله زیر توصیه می شود .

چه افرادی شامل سهمیه بسیج فعال می شوند ؟
تمامی داوطلبانی که دارای یک سال سابقه بسیج فعال بوده و حداقل 100 امتیاز را در رزومه خود داشته باشند با مراجعه به ناحیه سپاه پاسداران منطقه محل سکونت خود و دریافت کدرهگیری می توانند از این سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه ازاد استفاده نمایند .

احراز امتیازات هر داوطلب بر اساس فاکتور های مختلف جمع آوری می شود که شامل موارد زیر است :

 برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید هر کس حداقل 100 امتیاز کسب کرده باشد. ملاک امتیاز ها به صورت زیر است :

  به ازای هر ماه عضویت عادی 1 امتیاز

  به ازای هر ماه عضویت فعال 2/5 امتیاز

  به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه 3/5 امتیاز

  به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه  4  امتیاز

لازم به ذکر است اولا برای استفاده از سهمیه بسیج فعال باید حتما بسیجی فعال باشید حتی اگر 100 امتیاز را کسب کرده باشید .

همچنین باید حداقل 1 سال سابقه بسیجی فعال را داشته باشید. یعنی ملاک استفاده از سهمیه بسیج فعال حداقل 1 سال سابقه فعالیت باید باشد و باقی ان را می توان از از سابقه عضویت عادی تامین کرد.

 به داوطلبانی که علاقمند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 هستند مطالعه مقاله زیر توصیه می شود .

نحوه اعمال سهمیه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 99
تا قبل از سال 98 متقاضیان استفاده از سهمیه بسیج فعال برای شرکت در انتخاب رشته کنکور آزاد ، موظف بوند که کد رهگیری سهمیه خود را برای سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در حین انتخاب رشته وارد کنند . در ادامه راهنمای تصویری برای درج کد رهگیری سهمیه بسیج فعال را که مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال 97 است .



 در ابتدا داوطلبان وارد سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org  شده و روی لینک ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد  کلیک کنند .


در این صفحه داوطلبان میبایست اطلاعات مربوط به کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه ازاد و کد ملی خود را وارد نمایند .



در این بخش بر روی آیکن درج سهمیه بسیج مطابق تصویر زیر کلیک کنند .


در صفحه باز شده میبایست کد رهگیری خود را وارد نمایید و بر روی گزینه ثبت کلیک کنید .






در نظر داشته باشید در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98 شاهد حذف سهمیه بسیج فعال بودیم  بنابراین احتمالا در انتخاب رشته کنکور 99 سهمیه بسیج فعال وجود ندارد اما در صورت اضافه شدن این سهمیه مقاله به روز رسانی خواهد شد .


سال گذشته در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد علاوه بر سهمیه بسیج فعال ، سهمیه عادی نیز حذف و سهمیه مناطق به این دفترچه اضافه شد و ملاک پذیرش از تراز ( معدل کل ) به رتبه اکتسابی داوطلبان مطابق کارنامه اولیه کنکور سراسری که پس از اعلام نتایج اولیه منتشر شد تغییر یافته است . 

 اگر بعد از مطالعه این مقاله درباره تاثیر سهمیه بسیج فعال ابهامی داشتید می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . همچنین برای اطلاع از اخرین اخبار کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت دست اول و کاملا معتبر ، می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا شوید . برای عضویت در کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا ویا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید .

سوالات متداول

1- آیا در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 ، سهمیه بسیج فعال اعمال می شود ؟
با توجه به اینکه سهمیه بسیج فعال از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال 98 حذف شد احتمالا امسال هم شاهد حذف این سهمیه خواهیم بود برای اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه کنید .

2- حد نصاب قبولی با استفاه از سهمیه بسیج فعال برای رشته های پزشکی ، دندانپزشکی به چه منوال بود ؟
کسب 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی بود برای اطلاعات بیشتر در خصوص این سهمیه مقاله را مطالعه کنید .

3- چه سالی سهمیه بسیج فعال از انتخاب رشته دانشگاه آزاد حذف شد ؟
سال 98 که جزئیات تکمیلی در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : تاثیر بسیجی فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8L0L
نظرتان را بنویسید