ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ کی است؟

ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ کی است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ

به گزارش پی اچ دی تست، ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲، در دهه سوم آبان‌ماه است. کلیه داوطلبان دانشگاه‌های دولتی (دوره های روزانه و شبانه)، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد لازم است در زمان ثبت نام دکتری 1402 نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1402 سراسری و آزاد

با توجه به این که آزمون دکتری سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است، داوطلبان آزمون دکترا 1402 دانشگاه آزاد نیز لازم است در بازه زمانی ثبت نام کنکور دکتری 1402 نسبت به ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

بنابراین، دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402 که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود، برای داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد نیز مورد استفاده خواهد بود و دفترچه مجزایی تحت عنوان دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1402 دانشگاه آزاد منتشر نخواهد شد.

هزینه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد چقدر است؟

شما با ثبت نام در سایت سازمان سنجش بدون پرداخت هزینه اضافی، داوطلبان دکترا دانشگاه آزاد نیز محسوب می‌شوید.

تمدید آزمون دکتری ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۲ تا ۲۹ آبان است. اما طبیعتا این مهلت چند روز تمدید خواهد شد. هر گونه اطلاع‌رسانی در این خصوص در سایت پی اچ دی تست صورت می‌گیرد.

شرایط ثبت نام آزمون دکترا 1402

شرایط و ضوابط سازمان سنجش برای متقاضیان آزمون دکتری ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری

  1. اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان گفته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  2. مقید بودن نسبت به احکام عملی اسلام (انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات)
  3. عناد نداشتن نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  4. نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن‌ها

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۲

  1. داشتن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی و یا اخذ مدرک تا پایان ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
  2. نداشتن منع نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور
  3. انصراف دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری در دوره روزانه تا پایان مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲
  4. رعایت شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی

آیا می‌توان در آزمون دکتری در دو رشته ثبت نام و شرکت کرد؟

هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ می‌تواند تنها در یک کدرشته امتحانی ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت نماید.

آیا می‌توان برای کنکور دکتری دانشگاه آزاد در رشته متفاوت از دکتری سراسری شرکت کرد؟

خیر، با توجه به این که تنها یک کنکور برای قبولی در دوره دکتری برگزار می‌شود، نمی‌توانید برای دانشگاه آزاد رشته دیگری انتخاب کنید.

مدارک لازم ثبت نام دکتری

  • فایل عکس اسکن شده: داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید.

– عکس ۴×۳ یا ۶×۴ (تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد.

– عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

– اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۳۰۰×۴۰۰ پیکسل و حداقل۳۰۰×۲۰۰ باشد.

– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

– حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

– حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مدارک ثبت نام دکتری 1402 کلیک کنید.

آیا برای ثبت نام و شرکت در کنکور دکتری، مدرک کارشناسی ارشد لازم است؟

خیر، شما برای ثبت نام آزمون دکتری نیاز به مدرک دوره ارشد خود ندارید. تنها پس از قبولی لازم است مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهید.

مراحل ثبت نام کنکور دکتری

جهت ثبت نام کافی است در بازه زمانی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، مراحل ذیل را مطابق تصویر طی کنید.

مراحل ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1402

1. پیش از اقدام جهت ثبت نام لازم است نسبت به آماده نمودن مدارک ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام اقدام کنید.

2. مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1402 و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام را نیز تهیه کنید.

3. برای ثبت نام کنکور دکترا 1402 سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

4. با انتخاب گزینه ثبت نام آزمون ورودی دوره دکتری در سایت سازمان سنجش به سامانه ثبت نام این آزمون هدایت خواهید شد.

ثبت نام آزمون دکتری 1402

5. در این صفحه بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

6. در صفحه «ثبت نام جدید» جهت ادامه مراحل نیاز به تهیه کارت اعتباری ثبت نام دکتری 1402 دارید. برای تهیه این کارت، از منوی سمت راست بر روی گزینه خرید کارت کلیک کنید.

کارت اعتباری ثبت نام دکتری 1402

7. در این صفحه با انتخاب گزینه سریال ثبت نام دکتری 1402 و انتخاب دکمه «تأیید و ادامه» به صفحه‌ای وارد خواهید شد که لازم است مشخصات خود را به صورت دقیق وارد نمایید.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲

8. با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با پرداخت هزینه ثبت نام، نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

9. پس از پرداخت هزینه، وارد صفحه‌ای خواهید شد که شامل شماره سریال لازم جهت ثبت نام آزمون دکتری است.

شماره سریال ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

10. به صفحه ثبت نام کنکور دکتری بازگردید و با وارد کردن شماره سریال ثبت نام و کد امنیتی، ارسال اطلاعات جهت ثبت نام را آغاز کنید.

ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ سراسری و آزاد

11. پس از آپلود عکس در این صفحه و کلیک بر روی گزینه ارسال عکس و مشاهده عکسی که در سایت بارگذاری کرده‌اید می‌توانید بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

12. در این مرحله لازم است نسبت به وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته‌شده به صورت دقیق اقدام کنید.

گفتنی است وارد کردن تمام اطلاعاتی که با ستاره قرمززنگ مشخص شده، الزامی است.

جهت دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد، کد محل صدور شناسنامه، کد رشته امتحانی، کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد و کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد و موارد مشابه بر روی گزینه اطلاعات بیشتر که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

مدارک ثبت نام دکتری 1402 - 1403

13. به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت نام وارد نمایند. (درخصوص تکمیل این فرم در ادامه توضیحاتی به شما خواهیم داد.)

  • اطلاعات فرم تقاضانامه ثبت نام دکتری باید به صورت کاملاً دقیق و صادقانه تکمیل شود. در هر مرحله از آزمون دکتری 1402 که سازمان سنجش متوجه وجود مغایرتی در اطلاعات ارسالی از سوی داوطلب شود، داوطلب از بقیه مراحل آزمون حذف خواهد شد.

14. بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه «اینجانب ضمن مطالعه کلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی کامل فرم تقاضانامه را تکمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می‌نمایم»، بر روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

15. پس از نمایش اطلاعات صفحه ثبت نام که حاوی کد رهگیری ثبت نام کنکور دکتری 1402 (کد 16 رقمی) است ثبت نام به اتمام رسیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه ثبت نام دکتری 1402 کلیک کنید.

نکات مهم ثبت نام دکترا

1) متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

2) در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت نمایید؛ پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی در این خصوص، به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3) با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می‌گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

 

تغییر مهمی که از آزمون دکتری 1401 نسبت به سال‌های گذشته ایجاد شد این بود که دانشجویان دکتری دوره های غیرروزانه و روزانه نیز مجاز بودند نسبت به ثبت نام در کنکور دکتری اقدام کنند. البته دانشجویان روزانه لازم بود قبل از ثبت نام از تحصیل در مقطع دکتری انصراف دهند.

هزینه ثبت نام دکتری 1402

هزینه ثبت نام در آزمون دکتری 1401، 208500 تومان اعلام شد. هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ طبیعتا نسبت به این مبلغ افزایش خواهد داشت.
 

برای دریافت پیامک های ثبت نام و برگزاری و سایر مراحل پذیرش دکترا از سوی سازمان سنجش نیز لازم است هزینه ای پرداخت کنید.
 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ثبت نام دکتری 1402 کلیک کنید.

 

منبع


 

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/X4B5
نظرتان را بنویسید