دریافت شماره پاسپورت با کد ملی

دریافت شماره پاسپورت با کد ملی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
گذرنامه در واقع یک سند بسیار معتبر است که اطلاعات شخصی شما در آن وجود دارد و نشان دهنده این است که شما تابعیت یک کشور را دارید، در واقع شما با به همراه داشتن گذرنامه در یک کشور خارجی نشان می دهید که در این کشور یک مسافر هستید و تابعیت شما برای کشور خاصی می باشد که نام این کشور در گذرنامه شما آمده است. پاسپورت سند و مدرک بسیار معتبری می باشد که در تمامی کشورها به رسمیت شناخته می شود و تمامی کشورها آن را قبول دارند. در ادامه به توضیح مختصری از پاسپورت، انواع پاسپورت و بعد به دریافت شماره پاسپورت با کد ملی میپردازیم.
هر پاسپورت دارای یک صفحه مشخصات می باشد که در این صفحه و در قسمت بالا سمت چپ یک شماره هشت رقمی را مشاهده می کنید که به زبان فارسی نوشته شده است و در زیر آن نیز اعدادی به زبان انگلیسی نوشته شده اند که همان کد مشخصه کشور شما و شماره گذرنامه شما می باشند. و در جواب این این سوال که آیا شماره پاسپورت تغییر میکند ؟ باید گفت که : حتی برای پاسپورت های ایرانی ، پاسخ مثبت است. تفاوتی ندارد پاسپورت شما ایرانی یا خارجی باشد ، در هر صورت پس از تمدید و تعویض آن ، شماره پاسپورت تغییر کرده و شماره پاسپورت قبلی غیر معتبر خواهد شد.
در قسمت پایینی این صفحه مذکور می توانید شماره ملی، نام و نام خانوادگی و همینطور سایر اطلاعات مربوط به خودتان را ببینید. در پایین ترین نقطه این سند نیز می توانید تاریخ انقضای این سند را مشاهده کنید.
انواع مختلف پاسپورت

گذرنامه عادی (توریستی)
گذرنامه‌ای عادی است که به شهروندان هر کشور اعطا می‌شود. با استفاده از این گذرنامه می‌توان برای مقاصد گردشگری، تحصیل و تجارت به خارج از کشور مسافرت کرد.
گذرنامه دیپلماتیک
همانطور که از نام آن پیداست این گذرنامه به دیپلمات‌ها و مقامات سطح بالای سیاسی اعطا می‌شود. گاهی اوقات سیاست‌های صدور ویزا برای دارندگان این نوع از گذرنامه با افراد عادی متفاوت است.
گذرنامه خدمت
این گذرنامه برای کارمندان دولت به منظور سفرهای کاری‌شان در نظر گرفته شده‌است. قوانین مربوط به آن‌ها همانند گذرنامه‌های دیپلماتیک است.
درباره تاریخ یا اعتبار گذرنامه
اساسا باید دقت داشته باشید که آخرین روز اعتبار پاسپورت شما روزی نیست که روی آن ثبت شده بلکه پیشنهاد می‌شود که 6 ماه زودتر از تاریخ انقضای پاسپورت نسبت به تجدید آن اقدام کنید زیرا بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل (خطوط هوایی، شرکت‌های کشتیرانی و …) مسافرینی با گذرنامه‌ای با مدت اعتبار محدود را نمی پذیرند. حتی در صورتی که در کشوری خارجی هستید و گذرنامه‌تان منقضی شده، ممکن است از نظر قانونی فرد مورد نظر را دچار دردسر کند. تاریخ یا اعتبار پاسپورت برای کشورهای مختلف مدت اعتبار مختلفی دارد. بعضی از کشورها اعتبار 10 ساله و برخی دیگر برای شهرورندانشان با اعتبار 5 ساله دارند. اعتبار گذرنامه‌های ایرانی 5 ساله است.
دریافت شماره پاسپورت با کد ملی

همان طور که گفته شد زمانی که شما برای ثبت نام گذرنامه اینترنتی اقدام کرده اید و یا به پلیس + 10 مراجعه کرده اید در زمانی که منتظر رسیدن پاسپورت یا گذرنامه هستید دیگر لازم نیست حتما به صورت فیزیکی به پلیس + 10 مراجعه کنید تا علت نیامدن پاسپورت یا گذرنامه را پیگیری کنید ، بلکه می توانید به صورت غیر حضوری این پیگیری را از سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی انجام دهید. برای پیگیری و اطلاعات بیشتر کلیک کنید.بیشتر..
با هر هدفی که تقاضای گذرنامه کردید ، درصورتی­ که در تاریخ مقرر ( حداکثر 14 روز بعد از ارسال درخواست ) آن را دریافت نکردید ، حتماً از طریق یکی از روش های متعددی که وجود دارد تا افراد متقاضی پاسپورت به صورت غیر حضوری درخواستشان را پیگیری کنند مثل ، سامانه استعلام شماره گذرنامه با کد ملی ، وضعیت گذرنامه درخواستی را پیگیری کنید .

نحوه گرفتن پاسپورت مانند قبل نیاز به مراجعه حضوری دارد اما تنها در گذشته استعلام شماره گذرنامه با کد ملی صرفا با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10امکان پذیر بود . امروزه با ورود به سامانه پیگیری وضعیت گذرنامه اینترنتی به نشانی tiznet.ir و با استفاده از شماره تماس و پیامک ، می توانید به راحتی برای پیگیری گذرنامه درخواستی اقدام نمایید .
بعد از ثبت درخواست گذرنامه و دادن مدارک لازم برای دریافت پاسپورت برای پیگیری های بعدی خوشبختانه از طریق سامانه دریافت شماره گذرنامه با کد ملی به راحتی می توان تمامی اطلاعات مورد نیاز را پیگیری و استعلام نمود . نحوه استفاده از این سامانه به این صورت است که می بایست گوشی تلفن همراه خود را بردارید و با استفاده از کد ussd شماره * 110 # را شماره گیری کنید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/joWY
نظرتان را بنویسید