چرا کولر گازی بوی بد میدهد ؟

چرا کولر گازی بوی بد میدهد ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

چرا کولر گازی شما بوی بد می دهد و چگونه آن را تعمیر کنیم؟

وقتی آب و هوا نیاز به تهویه مطبوع دارد، هیچ چیز بدتر از این نیست که آن را روشن کنید تا خانه شما با بوی بد پر شود. بوی بد کولر گازی در واقع بسیار رایج است، اما خوشبختانه، مشخص کردن علت و راه حل آن معمولاً بسیار ساده است.

https://b2n.ir/n52470

در این مقاله، ما به برخی از رایج‌ترین دلایل بوی بد کولر گازی، همراه با چند راه حل ساده که باید با کمترین تلاش مشکل را حل کند، بررسی می‌کنیم.

فهرست مطالب

● چرا کولر گازی من بوی کپک یا کپک می دهد؟

● چرا کولر گازی من بوی گاز یا تخم مرغ فاسد می دهد؟

● چرا کولر گازی من بوی جوراب یا پاهای کثیف می دهد؟

● چرا کولر گازی من بوی سوختن می دهد؟

● چرا کولر گازی من بوی سیگار می دهد؟

● چگونه از تولید بوی بد کولر گازی خود جلوگیری کنیم

● از nanoe™ X استفاده کنید

چرا کولر گازی من بوی کپک یا کپک می دهد؟

عکسی از زن و مردی که روی مبل نشسته اند و به عقب به یک دستگاه تهویه مطبوع نگاه می کنند

ظرف تخلیه پر است

تشت تخلیه در واحد تهویه مطبوع برای جمع آوری آبی که از طریق تراکم در طول فرآیند خنک سازی جمع می شود، وجود دارد. اگر ظرف پر شود یا مسدود شود، امکان رشد کپک وجود دارد. پس از روشن شدن کولر گازی ممکن است بوی کپک در خانه شما پخش شود.

مشکلات کویل اواپراتور

کویل های اواپراتور گرما را از هوا حذف می کنند، بنابراین آنها یک بخش حیاتی از هر واحد تهویه مطبوع هستند. با این حال، با گذشت زمان، کپک می‌تواند روی کویل‌های اواپراتور و اطراف آن جمع شود و در نتیجه بوی کپک از کولر گازی شما می‌آید.

رطوبت بیش از حد در مجاری یا دریچه ها

کپک ها و کپک ها رطوبت را دوست دارند، بنابراین وقتی رطوبت بیش از حد در مجاری و دریچه های سیستم تهویه مطبوع شما وجود دارد، محیط مناسبی را برای رشد قالب ایجاد می کند. هنگامی که هوا از طریق دریچه ها یا مجاری دمیده می شود، بوی کپک در خانه شما پخش می شود.

چه باید کرد

ظرف تخلیه را خالی و تمیز کنید

اگر بوی کپک زدگی از کولر گازی شما می آید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ظرف تخلیه خود را بررسی کنید. اگر پر است، آب را خالی کنید و همچنین توصیه می‌شود که آن را سریع با آب و صابون تمیز کنید تا هرگونه کپک در داخل آن از بین برود.

فیلترهای کولر گازی را تمیز کنید

فیلترهای تهویه مطبوع شما به طور طبیعی کثیفی، گرد و غبار و زباله ها را از هوا می گیرند. اگر آنها مسدود شوند، کپک می تواند در دریچه ها و مجاری اطراف آنها رشد کند. تمیز کردن یا تعویض فیلترهای تهویه مطبوع اغلب می تواند مشکل را حل کند.

عکس شخصی در حال تعویض فیلترهای کولر گازی

با یک حرفه ای تماس بگیرید

اگر از بوی کپک ناشی از کولر گازی خود ناراحت هستید و نمی توانید منبع آن را پیدا کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص تماس بگیرید.

از nanoe™ X با سیستم تهویه مطبوع خود استفاده کنید

تهویه مطبوع پاناسونیک مجهز به عملکرد تمیز کننده داخلی با nanoe™ X Generator Mark 3 می‌تواند از رشد کپک در داخل تهویه مطبوع که باعث ایجاد بوی کپک می‌شود، جلوگیری کند.*¹

> درباره nanoe™ X Generator Mark 3 بیشتر بیاموزید

چرا کولر گازی من بوی گاز یا تخم مرغ فاسد می دهد؟

عکس مردی که بینی خود را گرفته است

نشت گاز

بوی تخم مرغ فاسد یا گوگرد که از کولر گازی شما می آید احتمالاً ناشی از نشت گازی است که وارد کولر گازی شما می شود. این می تواند جدی باشد، بنابراین نباید علائم را نادیده بگیرید.

حیوان مرده

گاهی اوقات، حیواناتی مانند جوندگان یا پرندگان می توانند به دریچه های هوا و سیستم های تهویه مطبوع راه پیدا کنند. اگر حیوانات بمیرند، می توانند بوی نامطبوع "تخم مرغ فاسد" را در حین تجزیه بگویند که سپس توسط کولر گازی در خانه شما به گردش در می آید.

چه باید کرد

بنزین خود را قطع کنید و با شرکت گاز خود تماس بگیرید

اگر مشکوک به نشت گاز هستید، فوراً گاز خود را قطع کرده و با ارائه دهنده گاز خود تماس بگیرید.

آنها به شما مشاوره می دهند و در صورت لزوم یک تکنسین را برای منبع و رفع نشتی می فرستند.

حیوان را بردارید و/یا کنترل آفات را صدا بزنید

در صورت امکان، دریچه ها و مجاری قابل دسترس را برای علائم حیوان مرده بررسی کنید. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید اما مشکوک هستید که یکی از آنها دور از دسترس است، ساده ترین راه حل این است که با یک متخصص کنترل آفات تماس بگیرید.

چرا کولر گازی من بوی جوراب یا پاهای کثیف می دهد؟

تابه تخلیه کثیف یا کویل اواپراتور

اگر تهویه مطبوع شما بویی می دهد که شما را به یاد جوراب یا پاهای کثیف می اندازد، یک تابه تخلیه کثیف یا کویل اواپراتور می تواند عامل آن باشد. اگر آنها برای مدت طولانی تمیز نشوند یا مسدود شوند، هر یک از قسمت‌ها می‌توانند رشد میکروبی را جذب کنند که می‌تواند بوی نامطبوع بدهد.

فیلترهای هوای کثیف

هنگامی که فیلترهای هوا توسط گرد و غبار و کثیفی مسدود می شوند، میکروب ها می توانند در تهویه مطبوع رشد کنند که منجر به بوی بدی می شود که می تواند در خانه شما پخش شود.

چه باید کرد

کویل اواپراتور و ظرف تخلیه را تمیز کنید

برای حل این مشکل، اولین کاری که می توانید امتحان کنید تمیز کردن ظرف تخلیه و کویل اواپراتور است.

این باید منبع بو را حذف کند.

فیلترهای هوا را تمیز کنید

تمیز کردن یا تعویض فیلترهای کثیف باید با محدود کردن رشد میکروبی به کاهش بوی کثیف جوراب ناشی از کولر گازی شما کمک کند.

چرا کولر گازی من بوی سوختن می دهد؟

اجزای کولر گازی بیش از حد گرم می شوند یا می سوزند

همانطور که ممکن است حدس بزنید، بوی سوختگی که از کولر گازی شما می آید می تواند نشانه ای از گرم شدن بیش از حد اجزای سیستم تهویه مطبوع یا حتی سوختن باشد. نیازی به گفتن نیست که این یک موضوع بالقوه خطرناک است که باید جدی گرفته شود.

کولر گازی پس از مدت ها عدم فعالیت در حال استفاده است

اگر پس از استفاده طولانی مدت از دستگاه تهویه مطبوع بوی سوختگی دریافت می کنید، ممکن است این بوی موقتی ناشی از حرکت قطعات و گرم شدن قطعات پس از عدم فعالیت باشد. اگر به سرعت از بین برود، احتمالاً مشکل جدی نیست.

چه باید کرد

با یک حرفه ای تماس بگیرید

اگر بوی سوزش دائمی است، باید کولر گازی خود را خاموش کنید و با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهد.

عکس شخصی که در حال باز کردن کولر گازی است

چرا کولر گازی من بوی سیگار می دهد؟

دود سیگار وارد سیستم تهویه مطبوع می شود

اگر هنگام استفاده از تهویه مطبوع خود بوی سیگار را حس می کنید، تقریباً به طور قطع در نتیجه سیگار کشیدن فردی در مجاورت واحد تهویه مطبوع یا دریچه های هوای شما است. اگر کسی در خانه شما در داخل خانه سیگار می کشد، دود سیگار و بقایای دود می تواند در سیستم تهویه مطبوع جمع شود و با روشن شدن آن پخش شود. همچنین ممکن است فردی که بیرون در نزدیکی دریچه سیگار می کشد، دود را به داخل سیستم تهویه خانه شما هدایت کند.

چه باید کرد

از کشیدن سیگار در اطراف کولر گازی خودداری کنید

ساده ترین راه حل این است که از کشیدن سیگار در خانه یا اطراف سیستم تهویه مطبوع خودداری کنید.

از nanoe™ X استفاده کنید

دستگاه های تهویه مطبوع پاناسونیک که با فناوری nanoe™ X نصب شده اند، رادیکال های هیدروکسیل بسیار واکنش پذیر را در هوا تولید می کنند. اینها به موادی که باعث بوییدن دود سیگار می شوند متصل می شوند و بوی اتاق را از بین می برند. این بوی خوش بو کمک می کند تا بوی سیگار کمتری روی خود تهویه هوا جمع شود.

چگونه از تولید بوی بد کولر گازی خود جلوگیری کنیم؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و صرفاً رعایت اصول اولیه تهویه مطبوع می‌تواند به جلوگیری از بوی بد کمک کند.

کولر گازی خود را تمیز نگه دارید

سعی کنید واحد AC خود را به طور منظم تمیز کنید. برخی از مهم ترین مناطقی که باید روی آنها تمرکز کرد، تشت تخلیه و اطراف دریچه ها هستند.

فیلترهای کولر گازی خود را مرتباً تعویض کنید

فیلترهای تهویه مطبوع به مرور زمان مسدود می شوند، بنابراین مراقب آنها باشید و آنها را مطابق با توصیه های سازنده تغییر دهید.

از nanoe™ X استفاده کنید

تهویه مطبوع پاناسونیک مجهز به عملکرد تمیز کننده داخلی nanoe™ X یک راه ساده برای کاهش بوی بد و جلوگیری از ایجاد آن است. با تهویه مطبوع پاناسونیک مجهز به عملکرد تمیز کننده داخلی با nanoe™ X Generator Mark 3 همچنین می‌تواند از رشد استخوان هوا و باکتری‌های کپک متصل به آن جلوگیری کند. با مهار رشد میکروبی باکتری‌ها، ویروس‌ها و کپک‌های چسبیده و معلق در هوا در واحد تهویه مطبوع شما، nanoe™ X می‌تواند بوی بد را در منبع مقابله کند.*¹

nanoe™ X همچنین آلرژن‌ها، گرده‌ها، باقی مانده‌های آفت‌کش‌ها و آلاینده‌های PM2.5 را مهار می‌کند و هوای خانه شما را تمیز و تازه نگه می‌دارد.

*1 در حالی که این عملکرد در مهار رشد کپک موثر است، از ایجاد کپک جلوگیری نمی کند. اثر مهار رشد قالب ممکن است بسته به محیط نصب و زمان کار متفاوت باشد. *هنگام استفاده از عملکرد nanoe™ X Generator Mark 3، یک کنترل از راه دور سیمی چند منظوره (CZ-10RT4C) مورد نیاز است. (از نوع ایستاده با یک سوئیچ کنترل داخلی در واحد اصلی می توان استفاده کرد.) *فقط عملکرد ON/OFF با کنترل از راه دور سیمی چند زبانه (CZ-10RTF4) امکان پذیر است. همچنین، برای استفاده از nanoe™ X Generator Mark 3، تنظیمات محلی لازم است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zrk8
نظرتان را بنویسید