علت یخ زدن پنل کولر گازی

علت یخ زدن پنل کولر گازی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

چرا کولر گازی شما یخ می زند: 3 دلیل رایج و کارهایی که باید در مورد آن انجام دهید.

واحدهای کولر گازی مرکزی

کولر گازی یخ می زند؟ چگونه چیزی که تمام روز در گرم ترین روزهای سال کار می کند، مستعد یخ زدن است؟ علیرغم وقوع طعنه آمیز یخ زدگی کولر گازی در تابستان، یخ زدن کولر گازی چیزی است که زیاد اتفاق می افتد. بسیاری از صاحبان خانه به دانش و درک در مورد کولر گازی مجهز نیستند تا به تنهایی از این مشکل جلوگیری کنند. این مشکلی است که می تواند در عرض چند دقیقه یک روز زیبای تابستان را به یک روز گرم تاول زا تبدیل کند.

 

https://b2n.ir/f54803

چگونه می توانید تشخیص دهید که ممکن است با مشکل انجماد مواجه شوید؟

 

یک علامت مطمئن این است که رجیسترهای عرضه را بررسی کنید. گرم است؟ اگر چنین است، این نشانگر خوبی از کویل های اواپراتور منجمد است. پانل را باز کنید و یخ را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید، کمبود یخ لزوماً به این معنی نیست که شما مشکل یخ زدگی ندارید. با این حال، دیدن یخ به خوبی تضمین می کند که کولر گازی شما یخ زده است.

 

 

درک اثر ژول تامسون:

 

قبل از اینکه به دلایل یخ زدگی کولر گازی بپردازیم، اجازه دهید کمی در مورد نحوه عملکرد AC شما صحبت کنیم. ابتدا باید درک کنیم که دما به میزان انرژی یک مولکول است. وقتی هوا گرم می شود، به این دلیل است که مولکول های موجود در هوا انرژی زیادی دارند و به سرعت در حال حرکت هستند. همین کار برعکس است، هوای سرد از مولکول های کم انرژی تشکیل شده است. بنابراین، آنچه که اثر ژول-تامسون در ترمودینامیک نشان می‌دهد این است که وقتی هوا در کولر گازی ما فشرده نمی‌شود، دمای آن با انبساط کاهش می‌یابد و مولکول‌ها کند می‌شوند. هنگامی که فشرده می شود، مولکول ها برانگیخته می شوند و گرم می شوند.

 

هدف یک کولر گازی این است که مبرد داخل کویل اواپراتور را منبسط کند تا خنک شود، بنابراین وقتی از کولر گازی خارج می شود، هوای داخل خانه شما را خنک می کند و به طور موثر هوای گرم را از داخل خانه خارج می کند. با این حال، اگر چیزی در کولر گازی خراب شود، کل سیستم مختل می شود. این باعث می شود سیم پیچ اواپراتور اجازه دهد مبرد بیش از حد خنک شود و باعث می شود که به زیر نقطه انجماد برود و یخ روی آن قرار گیرد.

 

بنابراین، چگونه می توانید مانع از اشتباه شدن چیزی در معادله خنک کننده شوید؟ سه دلیل اصلی وجود دارد که منجر به یخ زدگی کولر گازی می شود. با درک این دلایل، می توانید از مقابل آنها خارج شوید، بنابراین هرگز مجبور به تجربه یخ زدگی کولر گازی نشوید. به‌علاوه، ما نحوه رفع هر علت را درج کرده‌ایم، بنابراین اگر مشکل کولر گازی تاسف‌آوری دارید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان آن را برطرف کنید. خوب نگه داشتن تهویه مطبوع به کارآمدتر بودن آن کمک می کند و در هزینه های انرژی صرفه جویی می کند و از تبدیل شدن به چشم زخم جلوگیری می کند.

مسدود شدن جریان هوا باعث یخ زدگی می شود:

 

تهویه مطبوع باید جریان هوای ثابتی داشته باشد تا رطوبت نتواند روی کویل ها نشسته و یخ بزند. برای اینکه جریان هوای خانه خود را به اندازه کافی حرکت دهید تا عملکرد کولر گازی شما مختل نشود، باید مطمئن شوید که فیلترهای هوای شما کثیف و مسدود نشده باشند. این جریان هوا را در خانه شما محدود می کند. فیلترهای هوا ارزان هستند و بهتر است مرتباً آنها را تعویض کنید. تمیز و تنظیم کولر گازی خود نیز ایده خوبی برای جلوگیری از مشکلات جریان هوا و به طور کلی سایر مشکلات است. به علاوه، وزارت انرژی ایالات متحده گزارش می دهد که تغییر فیلتر HVAC می تواند کارایی تجهیزات HVAC شما را بین 5 تا 15 درصد افزایش دهد.

 

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

 

کولر گازی شما قبلاً مسدود شده است و متوجه شدید که فیلترهای هوای شما مسدود شده است. احتمالاً مشکل جریان هوا مسدود شده است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که کولر گازی را خاموش کنید و اجازه دهید یخ زدایی شود. بعد از اینکه زمان کافی برای آب شدن داشت (1-3 ساعت)، فقط فن را حدود یک ساعت روشن کنید. از این زمان برای تعویض فیلتر هوا استفاده کنید. می توانید مقاله ما را در مورد چگونگی و زمان تعویض فیلترهای AC خود بررسی کنید. پس از آن، AC شما باید به حالت عادی بازگردد.

 

 

مشکلات مکانیکی یا نشتی مبرد؟

 

دستگاه های تهویه مطبوع پر از قطعات متحرک هستند که ممکن است گیر کنند، بشکنند یا مسدود شوند. خطوط مبرد ممکن است پیچ خورده، فن ها می توانند حرکت نکنند، فیلترها ممکن است مسدود شوند و اشیا نشت کنند. هر یک از این موارد باعث افت فشار می شود و باعث می شود مبرد بیش از حد منبسط شود و خیلی سرد شود. مبرد همچنین یک بخش ضروری برای اطمینان از دمای تنظیم شده در سراسر دستگاه شما است. سطح بسیار پایین مبرد نیز باعث یخ زدگی می شود. رفع برخی از این مشکلات راحت تر و ارزان تر از بقیه است. در مورد نشت مایع خنک‌کننده، هر اصلاحی احتمالاً فقط یک تعمیر موقت است. ممکن است زمان آن رسیده باشد که روی یک ماشین جدید سرمایه گذاری کنید.

 

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

 

مشکلات مکانیکی و تعمیرات نشتی کمی فراتر از یک راهنمای کوتاه برای انجماد AC است. بهتر است با کمک یک متخصص آموزش دیده که نحوه کار با مبردها را می داند، با این مشکلات مقابله کنید. اگرچه مبردها برای استفاده در خانه بی خطر هستند، اما بهتر است توسط یک متخصص که می داند چگونه آن را در خود نگه دارد، کار کند. اگر مشکوک هستید که خرابی یا نشتی مکانیکی ممکن است دلیل خرابی کولر گازی باشد، با یک شرکت تهویه مطبوع تماس بگیرید و از یک متخصص بخواهید که مشکل را بررسی کند. شما می توانید با تنظیم منظم توسط یک متخصص تهویه مطبوع، از مشکلات فاجعه آمیز کولر گازی خود جلوگیری کنید.

شب های خنک تابستان می تواند باعث یخ زدن کولر گازی شما شود:

 

سیستم های تهویه مطبوع به گونه ای کالیبره شده اند تا در محدوده خاصی از آستانه دمای مطلوب کار کنند. وقتی شب‌ها در تابستان سردتر از حد آستانه مطلوب است، می‌تواند جریان کولر گازی را از بین ببرد.

 

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تعویض فیلتر هوای کولر گازی آورده شده است.

 

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

 

داشتن یک ترموستات قابل برنامه ریزی می تواند به طور خودکار با خاموش کردن AC در زمانی که دما به زیر 60 درجه می رسد، از مشکل جلوگیری کند. اگر دماسنج قابل برنامه ریزی ندارید، مراقب دمای فعلی هر شب باشید و پیش بینی کنید که سردتر از 60 درجه باشد. در این صورت، باید کولر گازی خود را خاموش کنید و پنجره های خود را باز کنید تا نسیم خنک تابستانی وارد شود.

 

جمع بندی آن:

 

یخ زدن کولر گازی یک مشکل بسیار رایج و خسته کننده است که صاحبان خانه با آن روبرو هستند. با این حال، مشکلات ایجاد کولر گازی منجمد با برخی از تعمیر و نگهداری منظم و تنظیم قابل پیشگیری است. تنظیم و تعویض فیلترهای هوا به طور منظم به جلوگیری از خرابی های مکانیکی، گرفتگی و نشتی کمک می کند. استخدام یک سرویس تهویه مطبوع حرفه ای، مانند خدمات پترو هوم، دریافت سالانه تنظیم کولر گازی و بهره مندی از برنامه های خدمات تعمیر و نگهداری، به شما کمک می کند AC خود را در بهترین حالت نگه دارید، باعث صرفه جویی در هزینه در قبض انرژی می شود و کمک می کند واحد AC برای سالها و سالها کار می کند.

 

 

Petro Home Services مفتخر است که نه تنها به جوامع DC، CT، MA، MD، NJ، NY، PA و RI خدمت می کند، بلکه ما با افتخار مهارت و تجربه تیم متخصص خود را در پشت همه منابع تأیید می کنیم. با اطلاعاتی در مورد موضوعات مختلف از حقایق روغن گرمایشی گرفته تا سوالات متداول تهویه مطبوع، می توانید برای اطلاعات و حقایق به Petro Home Services تکیه کنید تا به شما در درک بیشتر نیازهای گرمایش، سرمایش و راحتی خانه خود کمک کند. این مقاله و تمامی مقالات سایت پترو هوم خدمات مورد تایید تیم متخصصین خدمات خانگی ما قرار گرفته است

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ONOr
نظرتان را بنویسید