نه به ظروف یکبار مصرف پلاستیکی - سبزکاپ

نه به ظروف یکبار مصرف پلاستیکی - سبزکاپ
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
SabzCup
استفاده از ظروف یکبار مصرف، خوب یا بد؟
ظروف ‌یک ‌بار ‌مصرف،‌ ‌رایج ‌ترین ‌و ‌عمومی‌ ترین ‌آلاینده ‌محیط ‌زیست ‌قلمداد ‌می ‌شوند. زندگی مدرن علاوه بر رفاهی که برای انسان به همراه دارد گاه اوقات ضررهای جبران ناپذیری را نصیب محیط زیست می کند.

مصرف بی رویه پلاستیک همگام با رشد صنعت و تکنولوژی به دلیل فرآیند برگشت پذیری آهسته و کند که عملا صدها سال به طول می انجامد، آن را به یک بحران زیست محیطی تبدیل کرده است. در سال های اخیر همیشه هشدارهایی در مورد اثرات سوء استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به گوشمان رسیده است. گذشته از بحث آسیب رسانی به محیط زیست، استفاده از این ظروف برای سلامت انسان نیز مضر می باشد.

ظروف یکبار مصرف پلیمری در صورت تماس با مایعات و مواد غذایی بالای 40 درجه، ماده ‌ای شیمیایی استایرن از خود خارج می‌کنند که موجب تلخی غذا شده و بیش از 77 نوع بیماری سرطان زا را به همراه دارد. پرکاربردترین ترکیب شیمیایی مورد استفاده در تولید ظروف پلیمری یا همان ظروف یکبار مصرف، وینیل کلرید است که مونومری از پلی وینیل کلرید(PVC) و استایرن است که در تولید بیشتر پلاستیک ها کاربرد دارد. از وینیل کلرید به عنوان عامل ایجاد سرطان کبد در مدل های حیوانی و همچنین انسانی نام برده شده است. مسمومیت شدید با این ترکیب باعث افسردگی سیستم عصبی مرکزی و آسیب جدی به کبد می شود.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/v9yM
نظرتان را بنویسید