چرا به کفش ورزشی مناسب دویدن نیاز داریم

چرا به کفش ورزشی مناسب دویدن نیاز داریم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
adidasderakhti

 

کفش ورزشی که برای حرکت رو به جلوی خاص دویدن طراحی می‌شود، برای محافظت از پا در برابر جاده و کنترل نیروهای موثر وزن بدن بر روی اندام تحتانی مهندسی شده‌اند. برخی برای ثابت نگه‌داشتن پا در محدوده‌ی ایده‌ آلی از حرکت و افزایش بهره‌وری طرز دویدن طراحی می‌شوند. در حال حاضر، بحث‌های زیادی پیرامون چگونگی موفقیت این طرح‌ها در طرز راه رفتن موثر وجود دارد که هیچ سود و منفعتی را نشان نمی‌دهند. 

ما پزشک و دانشمند نیستیم، بلکه علاقه ‌مندان به دویدن هستیم و بر این باوریم اگر خرید کفش ورزشی به خوبی با پا متناسب و راحت باشد، به بیرون رفتن و دویدن کمک می‌کند. جاده‌ها و پیاده‌روها با جاده‌های ماشین‌رو در این خصوص که سطوح بسیار سخت ساخته‌ی دست بشر هستند فرق دارند و دویدن در این جاده‌های ماشین‌رو بدون هیچ نوع محافظی، مناسب نمی‌باشد. این که آیا محافظت به یک صندل لاستیکی نازک یا یک پلت‌فرم فومی ختم می‌شود بستگی به اولویت‌های شخصی دارد و به احتمال زیاد جایی بین دو حد قرار می‌گیرد.

 

آیا این کفش‌ها می‌توانند از صدمه دیدن پای من جلوگیری کنند

جواب کوتاه، نه است. برای اکثریت افراد، کفشی که مناسب نیازهای آن‌ها باشد، کفش ورزشی است که بدون شک ابزاری ضروری در کمک به دویدن سالم و بدون صدمه دیدن می‌باشد، اما قصد این را نداریم که با استفاده از یک کفش فوق مهندسی شده یا نامناسب که هر دو می‌توانند اثرات مخرب واقعی بر روی بدن داشته باشند، مانع از دویدن بشویم. عامل کلیدی برای درک چگونگی استفاده از یک کفش ورزشی این است که یک کفش چه پتانسیلی برای به وجود آوردن یک مسئله دارد و خود کفش مسئله نیست. استفاده از یک کفش یا کفش ورزشی کنترل حرکت برای یک پای سفت که در آن چرخش به خوبی صورت نمی‌گیرد، نه بدین معنی که پا یا کفش معیوب است، انتخاب مناسبی نیست.

بنابراین اجازه دهید که بگوییم حتی با انتخاب یک کفش ورزشی بدون نقص که کاملا مناسب هم است، هنوز باید با یک روش ایمن دوید. ابتدا باید عضله، استخوان و تاندون‌ها را قوی کرد و از انجام سریع و بیش از حد این کار اجتناب نمود. ما احساس می‌کنیم که افراد به کفش به عنوان درمان همه‌ی دردها نگاه می‌کنند که می‌تواند رویدادهای بیومکانیکی، عدم تعادل، و استفاده‌ی بیش از حد را حل کنند. هیچ کفش ورزشی برای رفع درد زانو و دردهای نزدیک ساق پا طراحی نشده، اما یک کفش ورزشی که مناسب پا و متناسب با نیازهای افراد باشد، قطعا بهتر از کتانی‌های قدیمی هستند که از سال گذشته در پشت کمد مانده‌اند. علت این است که متریال از اضافه کاری می‌کاهند، به طور غیر یکنواخت پوشش می‌دهند و در هر گام موجب عدم تعادل در هر ضربه‌ی پا می‌شوند. نتیجه این‌که، انتخاب نوع کفش نقش مهمی در رفع آسیب ایفا می کند، اما تصمیمات آموزشی که می‌گیریم، برای سلامتی بسیار مهم‌تر هستند.

منبع : فروشگاه لوازم ورزشی

آدیداس درختی

https://adidasderakhti.ir/product-category/%da%a9%d9%81%d8%b4/

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Xg9V
نظرتان را بنویسید