چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
پارس

اکثر مردم به تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود فکر نمی کنند. به هر حال، این دستگاه برای تمیز کردن روزانه ظروف شما استفاده می شود. به راحتی می توان تصور کرد که ماشین ظرفشویی شما همزمان با شستن ظروف تمیز می شود، اما واقعیت این است که بقایای مواد غذایی و رسوبات دیگر می توانند در بسیاری از مصارف جمع شوند. این تجمع می تواند منجر به عملکرد ضعیف ماشین ظرفشویی و ظروف کثیف و زبر به نظر برسد.

تمیز کردن و نگهداری منظم ماشین ظرفشویی می تواند کارکرد نرم آن را حفظ کند و هر بار که ظروف شسته می شوند، ظروف بدون لک را برای شما به ارمغان می آورد. چند نکته ساده را بخوانید تا ماشین ظرفشویی شما به بهترین شکل ظاهر و عملکرد خود را حفظ کند.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی موریس به پارس پشتیبان مراجعه کنید.

 

1. به طور منظم بشویید

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی شما رسوب اضافی ندارد، کارکردن منظم آن است. استفاده مکرر از ماشین ظرفشویی از نشستن زباله ها در کف دستگاه جلوگیری می کند و می تواند به کاهش دفعات تمیز کردن کامل آن در طول سال کمک کند.

 

2. ماشین ظرفشویی را خالی کنید

برای انجام نکات زیر، مهم است که ماشین ظرفشویی خود را در یک چرخه کامل روشن کنید و سپس تمام ظروف را از دستگاه خالی کنید. این به شما امکان می دهد دسترسی آسان تری به کل ماشین ظرفشویی داشته باشید و بتوانید تعمیر و نگهداری لازم را به درستی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ظرفشویی بوش

 

3. بازوهای چرخان را بازرسی و تمیز کنید

ماشین ظرفشویی با پاشیدن آب از بازوهای چرخان خود روی ظروف داخل آن کار می کند. وقتی آن بازوها به درستی نمی چرخند یا سوراخ های آنها پر از تجمع است، ظروف شما به طور کامل تمیز نمی شوند. بررسی کنید که بازوها به درستی بچرخند و با یک تکه سیم کوچک، یک خلال دندان یا انبر کوچک، هر گونه زباله جمع شده در داخل سوراخ ها را تمیز کنید.

4. لبه ها و قسمت بیرونی را تمیز کنیدبسیاری از اوقات بوی بدی که ممکن است متوجه شوید از ماشین ظرفشویی شما می آید ممکن است در واقع از قسمت های بیرونی اطراف دستگاه باشد. لبه‌های اطراف در در طول یک چرخه منظم شسته نمی‌شوند و ممکن است با نشت‌های زیادی و تکه‌های بقایای غذا همراه شوند.مقداری پاک کننده معمولی خانگی و یک پارچه مرطوب باید برای پاک کردن این نقطه لطیف کافی باشد و همچنین می توان از آن برای شستن تمام دکمه ها و درب بیرونی دستگاه نیز استفاده کرد.چگونه ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنیمسایر قطعاتی که باید تمیز کنید:زیر در، در داخل.سبد ظروف تخت.واشر.دستگاه پخش کننده مواد شوینده

.5. زهکشی را باز کرده و تمیز کنید

در انتهای ماشین ظرفشویی شما لوله تخلیه قرار دارد و این قسمت می تواند مکانی معمولی باشد که بقایای مواد غذایی، تجمع و سایر مواد ممکن است در آن به پایان برسد. گذاشتن این موانع در نزدیکی زهکشی در نهایت باعث ایجاد گرفتگی می شود. هنگامی که فاضلاب ماشین ظرفشویی شما مسدود می شود، کارایی آن کاهش می یابد و تمیز کردن آن دشوارتر می شود. و هیچ کس نمی خواهد بفهمد ظروفش تمیز و درخشان نیستند.نحوه تمیز کردن زهکشی ماشین ظرفشویی:می‌توانید با جمع‌آوری بزرگ‌ترین قطعات با دست شروع به تمیز کردن اطراف زهکشی کنید، اما ممکن است مجبور شوید زهکش را جدا کنید تا به برخی از قطعات کوچک‌تر برسید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.پیچ ها را بیرون آورده و پوشش را بردارید.دهانه را برای جلوگیری از ورود زباله ها محافظت کنید.قطعات بزرگتر را با دست تمیز کنید.رسوبات کوچکتر را با یک برس یا پارچه تمیز کنید.دوباره به ترتیب معکوس مونتاژ کنید.تمیز کردن اطراف فاضلاب ماشین ظرفشویی می تواند به اطمینان از خروج آب کثیف به اندازه کافی از دستگاه کمک کند تا ظروف شما به خوبی تمیز شوند.

6. از یک اسید برای حذف تجمعات استفاده کنید

خلاص شدن از رسوبات و تجمع آب در ماشین ظرفشویی شما یک مرحله مهم است زیرا می تواند منجر به برق زدن ظروف شود و بعد از یک چرخه کثیف نشوند. یکی از اسیدهای زیر را انتخاب کنید و آنها را در یک چرخه کوتاه اجرا کنید تا از شر جرم های اضافی خلاص شوید:از این موارد برای حذف Build-Up استفاده کنید:سرکه سفیدزبانهآب لیمومخلوط لیمونادکول اید با طعم لیموهر ماده پودری باید در ظرف شوینده قرار داده شود و مایعات را می توان در یک کاسه در قفسه بالایی قرار داد.

7. از شر کپک خلاص شوید

آخرین چرخه استفاده از سفید کننده در ماشین ظرفشویی نیز می تواند مفید باشد اگر با مشکل کپک یا کپک سر و کار دارید. مگر اینکه شما یک درب یا داخلی از جنس استنلس استیل داشته باشید، سفیدکننده می‌تواند برای یک ماشین ظرفشویی بدون لک که هر بار دستگاه را اجرا می‌کنید، ظروف کاملاً ضدعفونی شده را در اختیار شما قرار د

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wP5M
نظرتان را بنویسید