آزمون غربالگری سایت همگام

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
آزمون غربالگری همگام با هدف اطلاع از سلامت روان دانش آموزا ایجاد شده که اونا می تونن به سوالات این آزمون در سایت hamgam ، برنامه شاد و یا به صورت حضوری پاسخ بدن . انجام این آزمون ها به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعیه و نتایج اون مورد بررسی و پیگیری قرار می گیره .





هر ساله وزارت آموزش و پرورش از دانش آموزای پایه هفتم ، هشتم و نهم آزمونی به نام آزمون غربالگری همگام می گیره که هدف از این آزمون سنجش سلامت روان اوناست و دانش آموزا با شرکت در این آزمون می تونن کمک بزرگی به آرامش خودشون کنن .

از اونجایی که آگاهی از سلامت روان دانش‌آموزان باعث میشه تا به موقع بتونیم دانش آموزان را از آسیب های روانی احتمالی حفظ کنیم شرکت در آزمون غربالگری همگام ضرورت داره . برای همین ما در ادامه این مقاله در مورد اهداف  کاربرد این آزمون و نحوه شرکت در آزمون غربالگری در سایت hamgam توضیح دادیم .





آزمون غربالگری همگام چیست؟
دوره نوجوانی ، دوره مواجهه با چالش‌ها و معضلات مختلفه و نوجوان هایی می تونن از پس این مشکلات و چالش ها به خوبی بر بیان که از سلامت روان کافی برخوردار باشن . آزمون غربالگری سایت همگام می‌تونه روانشناسا و مشاورای آموزش رو از سطح سلامت روان نوجوانان آگاه کنه و به ارتقای سلامت روانی جامعه دانش آموزی کمک کنه .

این آزمون هر ساله در سایت همگام به صورت غیرحضوری برگزار میشه و دانش آموزای دوره اول متوسطه می تونن با ورود به این سایت به سوالات آزمون غربالگری پاسخ بدن . بعد انتشار نتیجه پایانی آزمون هم در صورت مشاهده اختلال روانی ، به نوجوان کمک میشه تا بتونه به کمک روانشناسا و مددکارا ، اختلالات روانی خودش رو رفع کنه .

بیشتر بخوانید: چگونه در سایت همگام آزمون مشاوره ای دهیم





اهداف و کاربرد آزمون غربالگری همگام
آزمون غربالگری همگام از طریق بخش سامانه نماد سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir ، برنامه شاد و به صورت حضوری قابل دریافت و اجراست که آزمون های اون در حیطه روانشناسی خصوصا روانشناسی بالینی از درجه اعتبار بالایی برخوردارن چون به روانشناس کمک می کنن تا راحت تر بتونه وجود یا عدم وجود اختلال روانی را شناسایی کنه و در جهت درمان اون اختلال اقدامات لازم را انجام بده .

همچنین این آزمونا باعث میشن تا روانشناسا بتونن به راحتی در یک موضوع به اتفاق نظر برسن . پس به طور کلی هدف از آزمون غربالگری همگام رو می تونیم به صورت زیر بگیم :

آزمون غربالگری همگام کمک می کنه تا بتونیم دانش آموزا رو از جنبه های مختلف بررسی کنیم و اقدامات موثر در جهت پیشگیری از آسیب های روانی ، پیشگیری از بزهکاری نوجوانان ، کاهش آمار اختلالات خلقی مانند افسردگی در نوجوانان ، کاهش رفتارهای پر خطر ، کاهش استرس و درمان به موقع اختلالات روانی مثل اختلالات اضطرابی پیشگیری کرده و علاوه بر این موارد باعث کمک به نوجوانان برای کشف استعدادهای نهفته هم میشه .

بیشتر بخوانید: آزمون سلامت روان در سایت همگام


نحوه شرکت در آزمون غربالگری همگام
علاوه بر دانش آموزا ، معلمان ، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش هم می تونن در این آزمون شرکت کنن . برای شرکت در آزمون می تونید سه راه را انتخاب کنید : اپلیکیشن شاد ، سامانه نماد سایت همگام و به صورت حضوری . حالا در ادامه این مقاله در خصوص روش غیر حضوری شرکت در آزمون غربالگری از طریق سایت همگام رو توضیح دادیم .

راهنمای تصویری نحوه شرکت در آزمون غربالگری همگام :
ابتدا وارد سایت همگام بشین از بالای صفحه گزینه ورود رو انتخاب کنین .







در ادامه نام کاربری و رمزتون رو در قسمت مشخص شده وارد کنین .







سپس گزینه آزمون های مشاوره ای رو انتخاب کنین .







در صفحه باز شده بخش مربوط به آزمون های غربالگری سریع رو انتخاب کرده و از قسمت مدیریت وارد محیط آزمون بشین .







 به ترتیب دفترچه مربوط سوالات آزمون غربالگری همگام رو انتخاب کنین .







پس از انتخاب اولین دفترچه سوالات آزمون به سوالات پاسخ داده و روی گزینه ثبت موقت و بازگشت کلیک کنید .







در نهایت پس از اتمام پرسش های آزمون غربالگری همگام و پاسخ به تمامی سوالای پیام زیر رو می بینین .







توجه داشته باشید که پاسخ های ارائه شده توسط دانش آموزا در آزمون غربالگری همگام توسط مشاوران و مددکاران مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس این پاسخ ها نتیجه گیری می شه ، بنابراین بهتره در زمان مناسب و با حوصله به سوالات آزمون غربالگری همگام پاسخ بدین .

بیشتر بخوانید: آزمون آنلاین در سایت همگام
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص آزمون غربالگری سایت همگام پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .




سوالات متداول


1- هدف از ایجاد ازمون غربالگری همگام چیه ؟
هدف از ایجاد این آزمون ، آگاهی از سلامت روان دانش آموزاست که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .


2- برای شرکت در آزمون غربالگری چه راه هایی وجود داره ؟
داوطلبا می تونن این آزمون رو از طریق سایت همگام ، برنامه شاد و حضوری پاسخ بدن که اطلاعات بیشتر در این مقاله داده شده .


3- برای شرکت در آزمون سایت همگام چه اطلاعاتی نیازه ؟
همون طور که در این مقاله توضیح داده شده ، داوطلبا برای شرکت در این آزمون به کد ملی و کلمه عبور احتیاج دارن .

منبع : آزمون غربالگری سایت همگام
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/E3gW
نظرتان را بنویسید