بودجه بندی درس شیمی کنکور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
داوطلبا با استفاده از بودجه بندی درس شیمی کنکور 1400 می تونن از اهمیت دروس مختلف نسبت به بررسی سوالات کنکور سال های قبل آشنا بشن و بدونن برای کدوم مبحث باید وقت بیشتری برای مطالعه بذارن و برنامه ریزی دقیق تری برای کنکور داشته باشن .





درس شیمی برای متقاضیای قبولی در کنکور تجربی و ریاضی ، یک درس بسیار مهمه و برای اینکه داوطلب بتونه در رشته های مورد علاقه و تراز بالا مانند مهندسی و پزشکی ، داروسازی و ... ، قبول بشه باید درصد بالایی رو در این درس کسب کنه .

یکی از مواردی که باعث میشه داوطلبا بتونن راحت تر درصد بالایی از این درس بزنن و با مباحث مهم و پر تکرار اون آشنا بشن ، اطلاع از بودجه بندی درس شیمیه . به همین دلیل کارشناسای تحصیلیکو با بررسی سوالات کنکور سال های قبل این مباحث رو. جمع آوری کرده و تعداد سوالات هر مبحث رو مشخص کردن . برای اطلاع از بودجه بندی شیمی برای کنکور ریاضی و تجربی 1400 با ما همراه باشین .





بودجه بندی درس شیمی کنکور 1400
بودجه بندی شیمی کنکور ، به معنی اینه که چه فصل هایی از درس شیمی تعداد سوال بیشتری رو در کنکور به خودش اختصاصی میده . داوطلبا با استفاده از این بودجه بندی متوجه میشن که با توجه به تعداد صفحات هر فصل و درجه سختی یا آسونی مفاهیم اون فصل ، چه زمانی رو برای مطالعه اون باید در نظر بگیرن .

سوالات شیمی کنکور 1400 به صورت متنوع از بخش های مهمی طراحی می شه اما اهمیت برخی از بخش ها بیشتره و داوطلب می تونه با اطلاع از بودجه بندی اهمیت هر بخش رو متوجه بشه و بدونه از چه مبحثی در سال های قبل چند سوال طراحی شده و چه بخشی از درس شیمی از اهمیت کمتری داره . حالا در جدول زیر بودجه بندی درس شیمی کنکور تجربی و ریاضی 1400 رو گذاشتیم .

بودجه بندی درس شیمی کنکور ریاضی
به طور کلی در کنکور ریاضی ، درس شیمی سی و پنج سؤال داره که زمان جواب دادن به اونها هم سی و پنج دقیقه هست . سرعت عمل بالا در زمان پاسخگویی به این درس خیلی مهمه و برای هر سؤال تقریبا یک دقیقه زمان باید در نظر داشته باشین که اطلاع از این بودجه بندیها می تونه عملکرد شما رو برای پاسخگویی به سوالا بالا ببره .



بودجه بندی شیمی کنکور 1400

فصل 1 فصل 2 فصل 3 فصل 4 ترکیبی
سال دهم  2 سوال  3 سوال 4 سوال - 4 سوال
سال یازدهم 4 سوال 4 سوال  3 سوال -
سال دوازدهم  3 سوال  3 سوال  2 سوال   3 سوال


بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور ریاضی
بودجه بندی درس شیمی کنکور تجربی
در کنکور تجربی 1400 هم ، درس شیمی سی و پنج سؤال داره که زمان جواب دادن به اونها هم سی و پنج دقیقه هست . سرعت عمل بالا در زمان پاسخگویی به این درس خیلی مهمه و برای هر سؤال تقریبا یک دقیقه زمان باید در نظر داشته باشین که اطلاع از این بودجه بندی ها می تونه عملکرد شما رو برای پاسخگویی به سوالا بالا ببره .



شیمی کنکور تجربی 1400

فصل 1 فصل 2 فصل 3 فصل 4 ترکیبی
سال دهم 3 سوال 1 سوال 1 سوال - -
سال یازدهم  2 سوال  4 سوال  6 سوال -
سال دوازدهم 4 سوال 3 سوال 4 سوال 2 سوال


بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور تجربی




اهمیت اطلاع از بودجه بندی درس شیمی کنکور 1400
با کمک بودجه بندی درس شیمی می تونین خیلی بهتر و مؤثرتر درس بخونین ، زودتر هم به نتیجه برسین و از اتلاف وقت و بهره وری پایین در این درس جلوگیری کنین . بدون اطلاع از این بودجه بندی ، ممکنه وقت خودتون رو در مباحثی که اهمیت چندانی نداره ، هدر بدین اما با علم به اینکه چه نکاتی مهمتر هستن می تونین وقت بیشتری برای مطالعه اون قسمت بگذارین و کیفیت مطالعه و دقت تون رو بیشتر هم کنین .

به طور کلی بودجه بندی درس شیمی کنکور یکی از کلیدی ترین و مفیدترین گزینه های پیش روی هر داوطلبیه تا بفهمه که طراحان ، هر سال به چه مباحثی بیشتر توجه دارن . این شیوه راه رو برای داوطلبا هموار می کنه و اگر فرصت کافی برای مطالعه کامل کتاب شیمی نداشته باشن می تونن فقط سرفصل های که بیشتر سوال از آن طراحی می شه رو مطالعه کنن و درصد خودشون رو بالا نگه دارن .

در ادامه بخوانید: برنامه ریزی کنکور
کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص بودجه بندی درس شیمب کنکور تجربی و ریاضی 1400 جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع شده و حتی با برنامه هفتگی که کارشناسای تحصیلیکو براتون در نظر گرفتن پیش رفته و برنامه ریزی کنین  .




سوالات متداول


1- چه جوری می تونیم با مباحث پر تکرار درس شیمی آشنا بشیم ؟
برای اطلاع از مباحث پر تکرار می تونین از بودجه بندی این درس کمک بگیرین که این بودجه بندی در این مقاله گذاشته شده .


2- بودجه بندی درس شیمی چه کمکی به داوطلبا می کنه ؟
همون طور که در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم ، داوطلبا با استفاده از این بودجه بندی ها می تونن مباحث مهم رو بشناسن و برنامه ریزی دقیق تری انجام بدن .


3- چه جوری می تونیم درصد بالایی از درس شیمی کنکور داشته باشیم ؟
یکی از راه هایی که باعث میشه بتونین درصد بالایی از این درس تو کنکور داشته باشین اطلاع از بودجه بندی اونه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

منبع : بودجه بندی درس شیمی کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qzz2
نظرتان را بنویسید