روش مطالعه عربی اختصاصی کنکور انسانی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
برای رسیدن به درصد بالا در درس عربی اختصاصی کنکور انسانی باید با روش صحیح مطالعه ترجمه ، تعریب و خواندن قواعد اون آشنا باشین تا بتونین به راحتی با استفاده از بهترین منابع مطالعه درس عربی ، به اون نتیجه دلخواهتون برسین .





یکی از مهمترین آزمون های که پیش روی هر محصلی قراردارد کنکور سراسریه . شما در هر رشته ای که باشین برخی از دروس از ضریب بیشتر و اهمیت بیشتری برخوردارن و برخی دیگر ممکنه تاثیر زیادی در رشته هایی که شما قصد ادامه تحصیل در اون ها رو دارین نداشته باشه .

مطالعه عربی اختصاصی رتبه های برتر کنکور برای بسیاری از شرکت کنندگان آزمون سراسری همواره موضوعی پر چالش و مشکل بوده و این درس برای اکثر زیر گروه های کنکور انسانی ضریب بالایی داره . پس آشنایی با روش مطالعه عربی اختصاصی می تونه کمک زیادی به داوطلبا برای رسیدن به درصد بالا در این درس بکنه . به همین دلیل در ادامه این مقاله در خصوص روش مطالعه عربی اختصاصی رتبه های برتر کنکور انسانی توضیح دادیم .





روش مطالعه عربی اختصاصی رتبه های برتر کنکور
نحوه مطالعه مطالب دشوار درس عربی برای اکثر داوطلبا کار راحتی نیست و حتما شما هم در نحوه مطالعه این درس به مشکل برخوردین . با توجه به اینکه درس عربی حاوی نکات ریز زیادیه و داوطلبا نمی تونن بیشتر اون ها رو به خاطر بسپارن و ممکنه از پاسخگویی به سوالات درس عربی در کنکور سراسری امتناع کنن و کلا این درس را حذف کنن .

اما اگر هدف شما کسب رتبه برتر در کنکور باشه باید همه دروس از جمله عربی رو حداقل بالای 50 تا 60 درصد بزنین حالا در ادامه این مقاله روش های مطالعه این درس رو به طور کامل گفتیم .

روش مطالعه ترجمه و تعریب عربی اختصاصی
 اولین کاری که باید انجام بدین اینه که تمام لغت کتاب های عربی رو به طور کامل حفظ کنین و مرور متداولی از این لغات داشته باشین .

 برای ترجمه درس عربی اختصاصی فقط به خود کتاب قانع نباشین و تست زیاد بزنین .

 موقع حل تست ها تمام گزینه های تست رو بررسی کنین و اگه معنی لغتی رو نمی دونستین حتما پیدا کنین .

 سعی کنین معنی عبارات و کلمه‌ ها رو در متن یاد بگیرین ، این کار سرعت یادگیری ترجمه شما رو افزایش میده  .

 موقع زدن تست ترجمه به معنی فعل‌ ها حتما توجه کرده و سعی کنین ترجمه فعل‌ ها رو در زمان ها و صیغه‌ های مختلف به خوبی یاد بگیرین .



برای آشنایی با روش خلاصه نویسی می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : نحوه خلاصه نویسی برای کنکور
روش مطالعه قواعد درس عربی اختصاصی
 حتما قواعد رو به صورت پایه به پایه و درس به درس بخونین و بعد از مطالعه هر درس حتما از اون خلاصه برداری کنین .

 بعد از مطالعه قواعد هر درس حتما اون رو یکبار دیگه از دفتر خلاصه نویسیتون اون ها رو به دقت بخوانید و به سراغ تمرین های اون درس رفته و در همه جملات نوشته شده در کتاب ، قواعد را پیدا کنین .

 تست زیاد بزنین ، ولی تست های درس عربی رو بعد از مطالعه کل دروس اون باید بزنین و مثل بقیه درس ها نباید تست زدتون درس به درس باشه .

 موقع تست زدن برای درس عربی اختصاصی همه گزینه های تست رو تجزیه و تحلیل کنین .



برای آشنایی با تکنیک های تست زنی می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : تکنیک های تست زنی


بهترین منابع درس عربی اختصاصی کنکور انسانی
مطالعه عربی اختصاصی باید از منابع کاربردی و معتبر انجام بشه و بهتره از کتاب عربی 1 برای شروع استفاده کنین . برای این رقابت بزرگ و رسیدن به درصد بالا در درس عربی ، خوندن کتاب درسی کافی نیست و شما رو به اون نتیحه دلخواه نمی رسونه . شما باید در کنار کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی درس عربی اختصاصی هم استفاده کنین . کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتاب های موجود در بازار ، بهترین منابع درس عربی اختصاصی رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن .




نام کتاب سری انتشارات مولف تعداد جلد
منبع پیشنهادی جامع انتشارات خیلی سبز سری تست  بهروز حیدربکی -سید محمدعلی جنانی - محمد برغمدی تک جلدی
متوسط رو به بالا انتشارات گاج سری خط ویژه محمد جال تک جلدی
تست بیشتر انتشارات گاج میکرو طلایی اسرافیل قوربان پور تک جلدی


پیشنهاد تحصیلیکو برای مطالعه و درک بهتر درس عریب اختصاصی ، تهیه و مطالعه منبع متوسط رو بالاست ولی داوطلبایی که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسبه .

 برای تهیه بهترین منابع دروس مختلف کنکور انسانی حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : بهترین منابع کنکور انسانی



مشاوره روش مطالعه عربی اختصاصی رتبه های برتر کنکور انسانی
زمانی شما داوطلبا می تونین به درصد بالایی از درس عربی برسین که تست زیاد بزنین و تمام گزینه های موجود در تست رو تجزیه و تحلیل کنین . یک اشتباه بزرگی که اکثر داوطلبای کنکور سراسری می کنن اینه که برای درس عربی هم مثل بقیه دروس تست میزنن و درس به درس سراغ تست زنی میرن . 

هر درس عربی در مورد یک موضوع خاصیه ، زمانی که شما درس به درس تست میزنین باعث میشه که شما بی اختیار گزینه درست رو انتخاب کنین ، چون می دونین درسی که خوندین مثلا در مورد مفعول بوده ، پس برای کسب درصد بالا در این درس ، بعد از تموم شدن کل کتاب و مطالعه کل قواعد به سراغ تست زنی برید و به صورت ترکیبی تست بزنین .

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه عربی اختصاصی کنکور دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .

در ادامه بخوانید: بودجه بندی کنکور انسانی





سوالات متداول


1- بهترین روش مطالعه درس عربی اختصاصی برای کنکور چیه ؟
یکی از روش مطالعه ، تجزیه و تحلیل تست های این درسه که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .


2- آیا تست زنی برای درس عربی برای درس به درس باشه ؟  
خیر ، همون طور که تو این مقاله توضیح داده شده داوطلبا باید بعد از مطالعه کل کتاب سراغ تست زنی برن .


3- برای مطالعه درس عربی اختصاصی باید از چند منبع استفاده کنیم ؟
برای مطالعه این درس استفاده از کتاب درسی و یک کتاب کمک درسی کافیه که اگه نیاز به تمرین و یا تست بیشتر داشتین منابع مطالعاتی بیشتر تو این مقاله گفته شده .

منبع : روش مطالعه عربی اختصاصی کنکور انسانی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pyy2
نظرتان را بنویسید