ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
در چند سال گذشته ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری ادغام شده و به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. کلیه علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد 1401 می بایست پس از پرداخت هزینه ثبت نام، در این آزمون یکپارچه شرکت نمایند .




هر ساله دانشگاه آزاد از طریق آزمون دکتری که به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش برگزار می شود اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع می کند و با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری کشور ، فرصت مناسبی برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری وجود دارد .

طبق روال سال گذشته ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 هم زمان با ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری صورت می گردد به نحوی که کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در آزمون هماهنگ شرکت می کنند .

از این رو علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد نیازی به ثبت نام جداگانه نداشته و تکمیل فرم ثبت نام موجود در سایت سازمان سنجش به منزله ثبت نام در آزمون دکترا دانشگاه آزاد نیز می باشد . در ادامه این مقاله توضیحات کاملی پیرامون شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 ارائه کرده ایم .



زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401
تمامی داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد کشور باید در زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org رفته و فرم اینترنتی را تکمیل نمایند. زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 در اطلاعیه ای در سایت سنجش اطلاع رسانی می شود.

با توجه به این موضوع که زمان ثبت نام آزمون دکتری سال گذشته از دوم آذر شروع شده و تا 12 آذر ماه ادامه داشت، پیش بینی می کنیم که در سال 1401 نیز زمان تاریخ آغاز ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز در اوایل آذر ماه باشد. 





به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون دکتری 1401 این مقاله به روز رسانی می شود.



داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 از این موضوع با خبر شوند .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام آزمون دکتری



نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401
متقاضیان شرکت در آزمون دکتری باید ابتدا دفترچه راهنمای این آزمون را از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری به نشانی sanjesh.org دریافت نموده و با دقت مطالعه کنند . در صورت دارا بود تمامی شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام تنها با داشتن کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی اقدام نمایند .



نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401



1 - مراجعه به سایت ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد به نشانی sanjesh.org

2 - دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه بخش های مختلف آن

3 - خرید کارت اعتباری

4 - وارد کردن سریال ثبت‌ نام (12 رقم) و عبارت امنیتی

5 - تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام

6 - دریافت کد رهگیری



راهنمای تصویری ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401



1. به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org وارد شده و روی لینک "ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری سال 1401" کلیک کنید.






2. در ستون سمت راست بر روی گزینه " خرید کارت " کلیک کرده و  هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1401 را پرداخت نمایید تا سیستم کد سریال ثبت نام را نشان دهد.






3. " گزینه تایید و ادامه " را جهت تکمیل فرم اینترنتی و وارد کردن شماره پرونده انتخاب کنید.






الف. سریال ثبت‌ نام ( 12 رقم ) و عبارت امنیتی را وارد کنید.







ب. عکس داوطلبی خود را بارگذاری کنید.







ج . اکنون باید تمام فیلدهای ستاره دار را تکمیل کرده و اطلاعات خود را به درستی در فرم ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد وارد کنید.






4. با انتحاب گزینه "تایید" ثبت نام به اتمام رسیده و در صورت ثبت شدن همه اطلاعات خواسته شده، سامانه برای هر داوطلب یک کد پیگیری صادر می کند .










شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401
پس از ادغام ثبت نام آزمون دکتری سراسری با آزمون دکتری دانشگاه آزاد ، متقاضیانی که صرفا قصد تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند نیز باید همانند سایر داوطلبان دارای شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری باشند . مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 به شرح زیر است.



داشتن مدرک كارشناسی ارشد یا دكترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسی ارشد یا دكترای عمومی .

رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دكتری باید متناسب با رشته تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی آنان و منطبق با ستون مربوط به رشته های مرتبط ، جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون دکتری باشد .

دانشجوهای شاغل به تحصیل در مقطع دكتری تخصصی در صورتی که تا پایان مهلت ثبت نام انصراف ندهند، مجاز به ثبت نام و شركت مجدد در این آزمون نیستند .

پذیرفته شده های نهایی دوره های روزانـه در آزمون دكتری نیمه متمركز سال 1400، حتی اگه ثبت نام نکنند و یا از رشته قبولی انصراف قطعی بدهند هم مجاز به ثبت نام و شركت در آزمـون دكتـری تخصصـی 1401 نیستند.

دانشجوهای سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و دكترای حرفه ای (جز فارغ التحصیلان كارشناسی ارشد پیوسته، دكتـرای عمـومی دامپزشكی و دكترای پزشكی) كه معدلشان كمتر از 14 باشد، حق ثبت نام و شركت در آزمون دکتری را ندارند.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون دکتری









بعد از به پایان رسیدن ثبت نام و نزدیک شدن به تاریخ آزمون دکتری، داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد می بایست اطلاعیه های سازمان سنجش را دنبال کنند تا در صورت تغییر این تاریخ و همچنین منتشر شدن کارت ورود به جلسه آزمون دکتری به موقع از این موضوع خبردار شوند.

در صورتی که برای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 نیاز به دریافت مشاوره داشته و برای اطلاع از نحوه صحیح مطالعه منابع آزمون دکتری به راهنمایی احتیاج دارید، می توانید از طریق خطوط تلفن ثابت با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید تا مشاوران این مرکز اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

در ادامه بخوانید: منابع آزمون دکتری



سوالات متداول


1-  آیا برای داوطلبانی که صرفا قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد را دارند ، دفترچه ثبت نامی مجزا منتشر می شود ؟
  خیر . از سال 96 به بعد آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و دفترچه ثبت نام مجزایی برای داوطلبان دانشگاه آزاد منتشر نمی شود .




2-  از چه طریق می توان در آزمون دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کرد ؟
 ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد که زمان و نحوه ثبت نام در متن مقاله توضیح داده شده است .




3-  آیا نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد می باشد ؟
 خیر . داوطلبان تنها با پرداخت یکبار هزینه ثبت نام آزمون دکتری ، می توانند متقاضی ثبت نام در کنکور مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد باشند .

منبع : ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rmgw
نظرتان را بنویسید