گرمایش زمین در صورت ترمیم مجدد لایه اوزون

گرمایش زمین در صورت ترمیم مجدد لایه اوزون
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Alireza Khoshkonesh
آیا لایه ازن در آینده ترمیم می شود؟
زمین در حال حاضر مشکلات زیست محیطی زیادی را تجربه می کند. آلودگی آب و هوا همچنان در بسیاری از نقاط جهان موجب شیوع بیماری ها می شود. از سوی دیگر، گیاهان ، حیوانات و موجودات عجیب در مناطقی از جهان پدیدار می شوند که هیچ گونه دفاع طبیعی در برابر آنها وجود ندارد. درعین حال ، تغییرات آب و هوایی همچنان در صدر اخبار بین المللی است. در این میان، یافتن خبرهای خوب زیست محیطی معمولاً دشوار است.

اما اخیرا کشورهای جهان اقدامات موثری را در حل مساله کاهش گاز ازن در جو آغاز کرده ­اند. لایه ازن محافظ زمین در حدود 15 تا 35 کیلومتری از سطح زمین ، در استراتو­سفر قرار دارد. در حال حاضر، کاهش غلظت ازن در لایه استراتوسفر نگران کننده است. زیرا لایه ازن به طور موثری مانع از ورود طیف های خاصی از اشعه ماورای بنفش UV و سایر شکل های تشعشع به جو زمین می شود که می تواند بیشتر موجودات زنده را از بین ببرد.

در 30 سال گذشته، کشورهای جهان برای کاهش و از بین بردن استفاده از کلروفلوئوروکربن ها و سایر مواد شیمیایی نابود کننده ازن با یکدیگر همکاری کرده­اند. با این حال ، دانشمندان هنوز نمی دانند که آیا این تلاش ها به نتایج مطلوب می انجامد یا نه. آیا لایه ازن در واقع خود را ترمیم می کند؟
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Lrzr
نظرتان را بنویسید