شارژ کارتریج چگونه صورت می گیرد؟

شارژ کارتریج چگونه صورت می گیرد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

کارتریج‌ها محفظه‌ای برای نگه داری از جوهر و تونر مورد نیاز برای چاپ اسناد هستند. عمر تونر و جوهر به میزان و کیفیت چاپ بستگی دارد. از این رو بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند تا برای چاپ اسناد غیر ضروری از کیفیت پایین چاپ استفاده شود تا عمر مفید تونر یا جوهر موجود در کارتریج افزایش یابد و بازه زمانی مورد نیاز برای شارژ کارتریج لیزری مشکی یا تعویض آن بیشتر شود.

در کارتریج‌های لیزری از پودر تونر استفاده می‌شود. این پودرها در کارتریج پرینترهای سیاه سفید به صورت تگ رنگی یعنی مشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در کارتریج پرینترهای رنگی در چهار رنگ مشکی، زرد، آبی و قرمز موجود هستند. تونر طی یک فرآیند حرارتی روی کاغذ قرار گرفته و اسناد متنی و تصویری مورد نیاز شما را چاپ می‌کند.

در کارتریج‌های جوهری یا جوهر افشان نیز از مایعی به نام جوهر استفاده می‌شود. این مایع با استفاده از منافذ موجود روی هد دستگاه به آرامی روی کاغذ پاشیده شده و اسناد مورد نیاز شما را روی آن چاپ می‌کند.

شارژ کارتریج خود را به متخصص بسپارید

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای پرینترها به وجود می‌آید، تمام شدن جوهر یا تونر کارتریج سامسونگ و بقیه برند ها می باشد است. اگر پرینت‌های شما کمرنگ هستند یا پرینتر به درستی کار نمی‌کند و کارایی قبل را ندارد، به احتمال زیاد کارتریج آن تمام شده و نیاز به شارژ دارد. در این مواقع بهتر است به سرعت به متخصص مراجعه کنید. زیرا اگر کارتریج مدت زمان طولانی استفاده نشده و شارژ نشود، خشک شده و دیگر قابل شارژ مجدد نیست و مجبور به تعویض آن خواهید شد. البته دستگاه‌های جدید دارای یک صفحه نمایشگر هستند که زمان اتمام کارتریج به شما هشدار می‌دهند و این کار را برای شما آسان می‌کند.

بهتر است برای شارژ کارتریج پرینتر خود به متخصص مراجعه کنید. زیرا این کار به دانش و تجهیزات نیاز دارد. بهتر است شارژ در محل انجام نشود و در یک محیط مناسب با امکانات کافی انجام شود تا مشکلی برای پرینتر ایجاد نشود.

هزینه شارژ کارتریج­های جوهر افشان و لیزری

میزان بازدهی کارتریج، رابطه مستقیمی با سطح پوشش چاپ دارد. اما کارتریج‌ها ظرفیت‌های متفاوتی دارند. از این رو نمیتوان تشخیص داد که محتوای هر کارتریج برای چند برگه کافی است. لازم به ذکر است که اسناد متنی جوهر یا تونر کمتری در مقایسه با اسناد تصویری مصرف می‌کنند. همچنین به شما توصیه می‌شود که برای چاپ اسناد غیر ضروری از کیفیت چاپ پایین استفاده کنید تا عمر مفید کارتریج شما افزایش پیدا کرده و سریعا نیاز به شارژ نداشته باشد.

هزینه شارژ کارتریج با توجه به نوع پرینتر متفاوت است. برای شارژ کارتریج جوهر افشان در پرینترهای رنگی قدیمی، در صورت اتمام یکی از رنگ‌ها مجبور به تعویض کل کارتریج بودیم اما اکنون این مشکل برطرف شده است. این هزینه به تعداد رنگ‌ها نیز بستگی دارد. هرچه تعداد رنگ بیشتر باشد، هزینه شارژ نیز بیشتر می‌شود.

برای شارژ کارتریج لیزری مشکی و رنگی و فروش کارتریج canon  نیز کافی است به متخصص مراجعه کرده و رنگ مورد نیاز خود را شارژ کنید. برای شارژ پرینترهای لیزری به هزینه بیشتری نیاز است. البته ممکن است در طول روند شارژ متوجه شویم که کارتریج یا پرینتر نیاز به تعمیر دارد. در نتیجه برآورد دقیق هزینه ممکن نیست.

تفاوت کارتریج های اصلی و طرح

کارتریج‌ها در دو نوع اصلی و طرح در بازار موجود هستند. کارتریج‌های اصلی همان کارتریج‌های اورجینال هستند که کیفیت و ماندگاری بسیار خوبی دارند و توسط کارخانه‌های سازنده پرینتر تولید می‌شوند. کارتریج‌های طرح، اورجینال نیستند اما به این معنی نیست که بی کیفیت هستند و یا کارایی لازم را ندارند. بلکه این کارتریج‌ها نیز دارای درجه بندی هستند و کیفیت‌های مختلفی دارند. لازم به ذکر است که کارتریج‌های اصلی توانایی شارژ به دفعات بیشتری را دارند. اما قیمت آن‌ها بسیار بالاتر از کارتریج‌های طرح است. از کارتریج‌های اصل در کارهای تخصصی که نیاز به خروجی بسیار با کیفیت دارند استفاده می‌شود.

شارژ کارتریج یا تعویض کارتریج ؟

شارژ کارتریج به دفعات زیاد، روی کیفیت چاپ پرینتر شما تاثیر گذاشته و کیفیت را کاهش می‌دهد. برخی افراد یا شرکت‌ها که کارهای تخصصی انجام داده و کیفیت چاپ اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد، به جای شارژ، اقدام به تعویض آن می‌کنند. البته تعویض کارتریج هزینه زیادی برای شما به همراه دارد و در برخی مواقع هزینه آن تقریبا برابر با خرید یک پرینتر جدید است. از این رو بهتر است پیش از تعویض کارتریج تحقیقات لازم را انجام دهید تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود. هر کارتریج باید با توجه به نوع پرینتر خریداری شود. عدم هماهنگی کارتریج با دستگاه، روی کارایی و کیفیت چاپ تاثیرگذار است. پیش از خرید کارتریج در مورد پرینتر خود اطلاعات لازم را به دست آورید تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی شود.

چیپست کارتریج چیست ؟

یکی دیگر از مواردی که لازم است با آن آشنا شوید، چیپست کارتریج است. وجود چیپست در کارتریج باعث می‌شود که کارتریج پس از اتمام نیاز به تعویض داشته باشد. اما در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها چیپست‌هایی طراحی کرده‌اند تا کاربران بتوانند به جای تعویض کارتریج، اقدام به تعویض چیپست آن کنند. این چیپست‌ها با توجه به نوع دستگاه پرینتر متفاوت هستند و در انواع مختلف از جمله چیپست کارتریج درام، چیپست کارتریج سیاه سفید و چیپست کارتریج رنگی تولید می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان ما در مجموعه ایران کالا پرینتر تماس بگیرید.

هنگام خرید پرینتر به نیاز خود توجه کنید

پرینترها در اندازه‌های مختلف و برای انواع مصارف خانگی و اداری تهیه و تولید می‌شوند. عمر این دستگاه‌ها طولانی است و در صورت نگهداری مناسب از آن‌ها به راحتی می‌توانید سال‌های سال از یک پرینتر استفاده کنید. هنگام خرید پرینتر در ابتدا باید نیاز خود را در نظر  گرفته و سپس با توجه به آن یک پرینتر مناسب خریداری کنید. برای مثال اگر نیازی به پرینتر رنگی ندارید و تنها استفاده شما از پرینتر به چاپ متون خلاصه می‌شود، خرید یک پرینتر رنگی اخرین مدل کار بسیار اشتباهی است و باعث هدر رفتن بودجه شما می‌شود. این دستگاه های چاپگر در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. این عزیزان شما را راهنمایی می‌کنند تا با توجه به بودجه و نیاز خود، مناسب‌ترین پرینتر را انتخاب و خریداری کنید.

استفاده از مواد مرغوب برای شارژ کارتریج

برای شارژ کارتریج پرینتر خود حتما از تونر و جوهر مرغوب استفاده کرده و آن را به دست یک متخصص بسپارید. مواد بی کیفیت خروجی شما را مستقیما تحت تاثیر قرار می دهد و باعث افت کیفیت کار می­شوند. جوهرها و تونرهای مرغوب از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما ماندگاری بیشتری دارند و تاثیر آن ها در چاپ به ویژه چاپ تصاویر کاملا محسوس است.

شارژ کارتریج یا تعمیر آن کاری بسیار حساس و تخصصی است. کوچکترین بی دقتی باعث ایجاد خسارت­های سنگین می شود و ممکن است به قطعات پرینتر شما آسیب برسد. همچنین ممکن است شارژ دستگاه به درستی انجام نشود و در چاپ اختلال ایجاد کند. در برخی مواقع نیز مشکل تنها از کارتریج نیست و باید سایر قطعات پرینتر نیز تعمیر شوند. اگر دستگاه خود را به افراد متخصص نسپارید، ممکن است متوجه این موضوع نشده و با تشخیص های نادرست، هزینه شما را تا چندین برابر افزایش دهند. کتخصصان ما در شرکت ایران کالا پرینتر انواع خدمات را در این زمینه به شما ارائه داده و شما را به درستی راهنمایی می کنند تا بتوانید از پرینتر خود به بهترین نحو استفاده کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید.

انواع خدمات پرینت و چاپ در شرکت ایران کالا پرینتر

شرکت ایران کالا پرینتر با بیش از ۲۰سال سابقه و تجربه درخشان در زمینه تامین و تجهیز کلیه ملزومات اداری و دفتری مورد نیاز شرکت‌ها و موسسات و ادارات و همچنین نگهداری ماشین‌های اداری فعال بوده و با کادری مجرب و آشنا به منابع اولیه قادر، به ارائه کلیه خدمات با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت می‌باشد. شما می‌توانید انواع پرینترها با مارک‌های مختلف و شناخته شده را از طریق این فروشگاه و به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری خریداری کرده و کلیه خدمات مربوطه از قبیل شارژ کارتریج، تعویض کارتریج، خرید تجهیزات و … را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه در تماس باشید. رضایت شما در اولویت ما است.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JOG9
نظرتان را بنویسید