پیش بینی بورس فردا دوشنبه 11 بهمن

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 11 بهمن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پیش بینی بازار بورس دوشنبه 11 بهمن 1400

 

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت : بازار سرمایه از اواخر هفته گذشته، پس از یک ماه سرخپوشی تغییر روند داد. به طوری‌ که شاخص کل برای سومین روز متوالی با رشد همراه شده و به دنبال آن، حجم زیادی از نقدینگی حقیقی‌ها وارد بورس شد.

وی بیان کرد : چنین رشدی در بازار سرمایه می‌ تواند ناشی از کم شدن ریسک‌ های حاکم بر بورس باشد که شرایط و مقدمات لازم برای رشد بازار را فراهم کرد. مشخص شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ ها و فولادی‌ ها از جمله این موارد است.

وی افزود : تحت چنین شرایطی، طی چند روز اخیر صفوف فروش کاهش چشمگیری داشته و در مقابل صفوف خرید در حال افزایش است. بنابراین نوید معاملاتی سودده به بازار مخابره می‌ شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت : اقدامات اشتباه دولت قبلی موجب نا اطمینانی و بی‌ اعتمادی سهامداران به بازار سرمایه شد. دولت فعلی نیز تاکنون اقدامی مثبت و کارآ در جهت بهبود وضعیت بورس نداشته است. بنابراین با توجه به فراز و فرود هایی که بازار دارد، می‌ توان گفت بورس همچنان به ثبات نرسیده است.

وی افزود : با وجود اینکه بازار طی روز های گذشته، رشد قابل توجهی داشته، به نظر می‎‌ رسد رشد آن موقتی و دستوری باشد. بنابراین می‌ توان گفت چنین رشدی، ناشی از توقف عرضه حقوقی‌ ها بوده است. این نوع حمایت از بازار کارشناسانه و کارآ نخواهد بود و تنش‌ ها و مشکلات بسیاری را برای بازار ایجاد خواهد کرد.

 

منبع : اقتصاد آنلاین

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



 

سوالات متداول

 

1- ✔️بازار بورس در روز آینده به چه صورت خواهد بود؟

✔️روند آینده بازار بورس با توجه به عوامل تاثیر گذار بر آن در پایان هر روز کاری پیش بینی خواهد شد که در متن خبر به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2-  ✔️چه عواملی بر شاخص کل و روند آن تاثیر گذار هستند؟

✔️عوامل سیاسی و اقتصادی متفاوتی بر این شاخص تاثیر گذار است که در متن خبر به آن ها اشاره شده است.

 

3- ✔️تاثیر گذار ترین سهام ها بر روند شاخص مربوط به چه بخش ها و شرکت هایی می باشد؟

✔️معمولا سهام شرکت های بزرگ تر تاثیر بیشتر و مشهود تری بر روند بازار دارند که در متن خبر به این سهام ها اشاره شده است.
 

منبع : پیش بینی بورس فردا دوشنبه 11 بهمن

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rpnw
نظرتان را بنویسید