شرایط شرکت در آزمون تکميل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم چیست ؟

شرایط شرکت در آزمون تکميل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم چیست ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم 1401
آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در پایه های تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود و دانش آموزانی که از شرایط لازم برخوردار هستند می توانند با شرکت در این آزمون و کسب نمره لازم ، وارد مدرسه تیزهوشان شوند. علاوه بر برگزاری آزمون برای پایه های تحصیلی هفتم و دهم ، در برخی سال ها آزمون میان پایه نیز برگزار می شود که دانش آموزانی که در آزمون های ورودی اصلی پذیرفته نشده اند ، می توانند در این آزمون ها که تحت عنوان تکمیل ظرفیت برگزار می شود ، شرکت نمایند.

احتمالا این را هم بپسندید  ظرفیت مدارس تیزهوشان تبریز - در تمام مناطق و رشته های تحصیلی
زمان برگزاری آزمون تکميل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم مشخص نیست زیرا همانطور که گفته شد ظرفیت مدارس تیزهوشان در استان ها و مناطق مختلف تعیین کننده برگزاری یا عدم برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت است و ممکن است در منطقه محل سکونت شما امسال ظرفیتی وجود نداشته باشد و در نتیجه آن مدرسه آزمون تکمیل ظرفیت برگزار نکند اما در مدارس مناطق دیگر به دلیل وجود ظرفیت ، برگزار شود.

مرتبط بخوانید : ظرفیت مدارس تیزهوشان

ایا آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان یازدهم 1401 برگزار می شود ؟
دانش آموزان مدارس تیزهوشان که از طریق آزمون ورودی نهم به دهم توانسته اند نمره قبولی را به دست آورند و پذیرش شده اند ، پس از قبولی در مدرسه نیز باید شرایط لازم را داشته باشند تا بتوانند سه سال دوره دوم متوسطه را به پایان برسانند. کسب نمرات پایین در امتحانات نوبت اول یا نوبت دوم و پایین بودن معدل ، موجب اخراج از مدرسه می گردد و در این صورت که ظرفیت مدرسه خالی می شود ، آزمون تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد.

البته ممکن است برخی مدارس برای تکمیل ظرفیت خود آزمونی برگزار نکنند و بر اساس معدل و سوابق تحصیلی دانش آموزان متقاضی ، گزینش را انجام دهند.

مرتبط بخوانید : آزمون تکمیل ظرفیت نمونه دولتی دهم به یازدهم

تراز قبولی آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم
تراز قبولی آزمون تکميل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم تفاوتی با تراز قبولی آزمون تیزهوشان نهم به دهم ندارد و دانش آموزان متقاضی شرکت در تکمیل ظرفیت باید نمرات و تراز بهتری نسبت به آخرین نفر پذیرفته شده در مدرسه مورد تقاضای خود داشته باشند.آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم 1401 برای دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم قبول نشده اند فرصتی را فراهم می کند که یکبار دیگر شانس خود را برای ورود به این مدرسه امتحان کنند. برگزاری این آزمون به صورت منظم و سالانه قطعی نیست و بستگی به ظرفیت مدارس در استان ها و مناطق مختلف دارد. دانش آموزان که می خواهند در آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان دهم به یازدهم شرکت کنند ، باید اطلاعیه های مدارس تیزهوشان منطقه محل سکونت خود را پیگیری نمایند و در صورتی که ظرفیتی وجود داشت ، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Dz2B
نظرتان را بنویسید