راهنمای انتخاب رشته کنکور سال

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که در کنکور 1400 شرکت کرده و بر اساس توضیحات کارنامه اولیه خود ، شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 را دارند ، می توانند با آگاهی از دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته شده اند ، حداکثر 150 کد رشته محل را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود انتخاب و در فرم اینترنتی سازمان سنجش درج نمایند .




نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 احتمالا در نیمه دوم مرداد ماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد و داوطلبان می توانند بر اساس رتبه و تراز کسب کرده و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته ، به صورت مجزا در انتخاب رشته کنکور 1400 و انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 شرکت کنند .

متقاضیان انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند بعد از مشاهده توضیحات کارنامه کنکور سراسری با توجه به اینکه در کدام دوره مجاز شده اند ، می توانند نسبت به انتخاب 150 رشته مورد علاقه خود از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در سایت سازمان سنجش به نشانی مذکور اقدام نمایند . با توجه به اهمیت انتخاب رشته ، در ادامه این مقاله مراحل و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 را بیان می کنیم .



مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
مهم ترین مرحله در انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 بررسی وضعیت علمی داوطلبان بر اساس کارنامه کنکور سراسری 1400 می باشد . به این منظور داوطلبان می بایست در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کارنامه خود را که حاوی درصد دروس ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن آن ها در دوره های روزانه و غیر روزانه می باشد دریافت نمایند .

داوطلبانی که بر اساس این کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند خود را برای این مرحله سرنوشت ساز آماده نمایند . سازمان سنجش پس از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 را اعلام کرده و امکان تکمیل فرم اینترنتی را فراهم می کند .

متقاضیان به منظور انتخاب رشته می بایست مراحل زیر را طی کنند :



 مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400






دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 و مطالعه دقیق آن








استخراج رشته محل های مرتبط با رشته امتحانی






اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه






تکمیل فرم انتخاب رشته






دریافت کد رهگیری
بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1400






راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
داوطلبان برای ورود به مراحل انتخاب رشته کنکور 1400 در ابتدا می بایست به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند . از منوی سمت راست لینک سراسری را انتخاب نمایند . پس از ورود به بر روی لینک انتخاب رشته کلیک کنند . متقاضیان پس از ورود به سامانه انتخاب رشته با درج یکی از اطلاعات ثبت نامی که شامل شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام یا شماره داوطلبی می شود ، وارد صفحه انتخاب رشته کنکور سراسری می شوند . 



 داوطلبان به منظور انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند . بعد از ورود به سایت مذکور بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری سال 1400 ( رشته های با آزمون - صرفا براساس سوابق تحصیلی ) کلیک کنید .







 در این بخش پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1400 را مطالعه نموده ام را تایید کنید .







 همانطور که در تصویر زیر میبینید با استفاده از سه روش می توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 شوید .






 در این بخش یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایند و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند .







این تصاویر مربوط به سال گذشته می باشد ، به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 بروز رسانی های لازم در این مقاله انجام می گیرد .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1400










نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت کاملا اینترنتی و رایگان است و در زمان مقرر شده توسط سازمان سنجش امکان پذیر است . داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400 ثبت نام و شرکت کردند و بعد از دریافت کارنامه کنکور سراسری ، مجاز به انتخاب رشته شدند ، می توانند در بازه زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 مراجعه کرده و از منوی سمت راست بخش کنکور سراسری را انتخاب کنند و پس وارد شدن در صفحه جدید بر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کنند با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی ( شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام ، شماره داوطلبی ) ، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند .

بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته و تایید آن ، سایت یک کد رهگیری 16 رقمی به داوطلب ارائه می دهد که به معنای ثبت نهایی انتخاب رشته داوطلب در سایت سازمان سنجش است . در حال حاضر لینک انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 فعال نمی باشد . به محض فعال شدن لینک ، راهنمای تصویری آن را در اختیار داوطلبان قرار می دهیم .

توجه داشته باشید که در انتهای دفترچه انتخاب رشته فرم پیش نویس انتخاب رشته با 4 ستون که اسامی آن در زیر آمد است قرار گرفته است و توصیه می شود داوطلبان ابتدا آن را با توجه به کدرشته محل های مورد نظر تکمیل کرده و سپس نسبت به انتخاب رشته در سایت سنجش اقدام کنند . 

 دوره تحصیلی

 کد رشته

نام رشته و گرایش

نام دانشگاه


 
برای دریافت فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنید .


بیشتر بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400








مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
آنچه در انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 حائز اهمیت است داشتن اطلاعاتی از کارنامه کنکور سراسری و درک صحیحی از تعابیر به کار رفته در آن می تواند به شما برای انجام انتخاب رشته ای صحیح و با شانس قبولی بالا کمک نماید . آنچه از کارنامه کنکور برای انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت دارد ، رتبه در سهمیه و تراز می باشد که هر داوطلب با داشتن اطلاعات کافی از رتبه در سهمیه و رتبه قبولی و تراز موثر می تواند با دید بهتری نسبت به انتخاب رشته اقدام نماید .

البته توجه به مواردی ار جمله ظرفیت رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، اطلاع از بازار کار و آینده شغلی رشته مورد نظر ، استعداد و توانایی ورود به رشته گرایش انتخابی ، بررسی رتبه قبولی داوطلبان سالیان گذشته و همچنین استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری به عنوان راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری کمک شایانی برای جلوگیری از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری به داوطلبان می کند  .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا

 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخگوی تمامی سوالات شما در تمامی مراحل کنکور تا اعلام نتایج کنکور سراسری بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی های لازم را انجام می دهند .




سوالات متداول


1- هر داوطلب امکان انتخاب چند کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری دارد ؟
 حداکثر 150 کد رشته محل که توضیحات تکمیلی در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است .




2- آدرس سایت انتخاب رشته کنکور سراسری چیست ؟
 داوطلبان می توانند به منظور تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند .




3-  آیا برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری نیازی به پرداخت هزینه است ؟
 انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت رایگان انجام می شود که البته در این مقاله راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری ارائه شده است .

منبع : راهنمای انتخاب رشته کنکور سال
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Z7o2
نظرتان را بنویسید