اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که از نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 ناراضی بوده و به دنبال راهی برای ثبت اعتراضات خود هستند می توانند از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش استفاده نمایند . با فعال شدن لینک اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد امکان ارسال درخواست برای داوطلبان فراهم خواهد شد .




سازمان سنجش همراه با اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1400 فرصتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا افرادی که از نتایج اولیه خود رضایت ندارند ، بتوانند در سیستم سنجش درخواست رسیدگی مجدد خود را به ثبت برسانند . همچنین در فاصله زمانی یک الی دو ماه پس از انتخاب رشته کارشناسی ارشد نیز این سامانه فعال شده و به بررسی اعتراضات داوطلبان رسیدگی می کند .

بسیاری از داوطلبان پس از انتشار کارنامه اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد به نتایج اعلام شده توسط این سازمان معترض بوده و درصدد بررسی مجدد کارنامه خود می باشند . هر چند فرم های انتخاب رشته داوطلبان توسط نرم افزاری دقیق مورد بررسی قرار گرفته و سازمان سنجش از صحت اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400 اطمینان حاصل می کند اما ممکن است برخی داوطلبان هم چنان قصد اعتراض به نتایج اعلام شده را داشته باشند . در ادامه نحوه اعتراض به نتایج کارشناسی ارشد 1400 را ارائه می دهیم .





اعتراض به اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400
داوطلبانی که کارنامه کارشناسی ارشد 1400 خود را دریافت کرده ولی نسبت به درصد دروس و نتایج اعلام شده اعتراض دارند می توانند وارد سامانه سازمان سنجش شده و از قسمت سیستم پاسخگویی سایت سنجش درخواست و یا اعتراض خود را ثبت نمایند . سال گذشته زمان ثبت اعتراضات به نتایج اولیه کنکور ارشد از 13 لغایت 18 شهریور ماه بود .



 زمان ثبت اعتراضات به نتایج اولیه ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد .



سازمان سنجش فقط به اعتراضاتی که از طریق سیستم پاسخگویی به اعتراضات ثبت شده است ترتیب اثر می دهد . به همین دلیل از داوطلبان تقاضا می شود از ارسال نامه پستی و یا مراجعه حضوری به سازمان سنجش خود داری نمایند . بلکه به قسمت ثبت اعتراضات سازمان سنجش رفته و با انتخاب گزینه کارشناسی ارشد ، درخواست خود را مطرح نمایند .



بیشتر بخوانید: ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش


راهنمای تصویری اعتراض به نتایج اولیه کارشناسی ارشد 1400 :



ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و سپس گزینه ارسال درخواست ها را انتخاب کنید .







در صورتی که عضو سامانه هستید بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید . در غیر اینصورت ابتدا باید ثبت نام کرده و سپس درخواست خود را مطرح نمایید .







گذرواژه و رمز عبور خود را وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب کنید .







نام آزمونی که می خواهید به آن اعتراض کرده و یا درخواست دهید را انتخاب و سال مورد نظر خود را تعیین نمایید .







در صفحه پیش رو عناوینی از ارائه درخواست ها را مشاهده می نمایید . بر روی گزینه تقاضای مجدد بررسی نمره کلیک کنید .







حال با وارد کردن مشخصات داوطلبی خود می توانید درخواست خود را ارائه نمایید . در ثبت اطلاعات دقت کرده چرا که تنها یکبار امکان ارائه درخواست وجود دارد .







داوطلبانی که قصد ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارند می توانند از سامانه ارتباط پشتیبان ساپ که همان ثبت الکترونیکی درخواست داوطلبان است اقدام نمایند . برای دریافت جزئیات بیشتر در این باره به متن مقاله زیر مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: سامانه درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد





اعتراض به اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400
اعتراض به اعلام نتایج کارشناسی ارشد با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان پذیر می باشد . این بخش که در منوی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار دارد به منظور ارسال درخواست های داوطلبان تعبیه شده است . به عبارت دیگر این سیستم برای برقراری ارتباط هر چه سریع تر داوطلبان با سازمان سنجش آموزش کشور و پاسخگویی مناسب راه اندازی شده است که امکان طرح سوال در زمینه های مختلف را فراهم می کند .

در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 گزینه ای تحت عنوان " اعتراض به نتیجه قبولی " به بخش موضوعات درخواست داوطلبان اضافه می شود که از این طریق می توانند اعتراضات خود را ثبت نمایند . توجه داشته باشید به منظور استفاده از این سیستم ملزم به ثبت نام و عضویت در سایت می باشید . سال گذشته زمان ثبت اعتراض به نتایج نهایی ارشد از 5 لغایت 12 آبان ماه بود .



زمان ثبت اعتراضات به نتایج نهایی ارشد 1400 به محض اعلام در اینجا اعلام می شود .



راهنمای تصویری ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد 1400



ابتدا به سایت سازمان سنجش و بخش سیستم پاسخگویی رفته و سپس بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید .







پس از وارد کردن رمز و اطلاعات خواسته شده ، بخش کارشناسی ارشد را انتخاب کرده و گزینه جستوجو را کلیک کنید .







از بین گزینه های موجود ، بر روی اعتراض به نتایج نهایی کارشناسی ارشد 1400 کلیک کنید .







شماره داوطلبی و پرونده را وارد کرده و بر روی گزینه جستوجو کلیک کنید . در صفحه پیش رو جدید درخواست خود را به ثبت برسانید .






برای اطلاع از بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اعتراض به اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1400 عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام کارشناسی ارشد شوید .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد









درخواست بررسی مجدد کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 1400


برخی داوطلبان پس از انتشار کارنامه سبز کنکور کارشناسی ارشد اعتراضی به نتایج اعلام شده ندارند اما به دلیل اشتباه و بی دقتی در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، خواهان ایجاد تغییراتی در نتایج اکتسابی هستند . این تغییرات شامل بررسی اولویت های بعدی ، تغییر دوره قبولی ، مجوز شرکت در آزمون سال بعد و ... می باشد .

سال گذشته سازمان سنجش قابلیتی برای بررسی مجدد فرم انتخاب رشته این دسته از داوطلبان فراهم کرده بود که انتظار می رود امسال نیز شاهد تکرار این روند باشیم . برای مطالعه متن کامل مقاله و راهنمای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد کلیک کنید .

داوطلبان در صورت داشتن هر گونه سوال در خصوص اعتراض به اعلام نتایج کارشناسی ارشد 1400 می توانند از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا اعتراضات خود را ثبت نمایند .

در ادامه بخوانید: درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته ارشد









سوالات متداول


1- آیا از طریق لینک اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد می توانیم درخواست بررسی مجدد فرم انتخاب رشته را داشته باشیم ؟
در صورتی که نارضایتی داوطلبان به دلیل بی دقتی و اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باشد باید گزینه مربوط به بررسی اشتباه در انتخاب رشته را انتخاب نمایند .




2- پاسخ اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد را از چه طریقی می توان دریافت کرد ؟
سازمان سنجش پاسخ کلیه درخواست های داوطلبان را از طریق سیستم پاسخگویی خود به اطلاع داوطلبان می رساند .




3- آیا پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 امکان ثبت درخواست بررسی اولویت بعدی وجود دارد ؟
بله ، سازمان سنجش بخشی از سیستم پاسخگویی خود را به ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد اختصاص داده است .

منبع : اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qzVG
نظرتان را بنویسید