شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

شرایط انتقالی دانشگاه آزاد یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که دانشجویان از خود می‌پرسند. معمولا این دانشجویان به هر دلیلی از ادامه تحصیل در دانشگاه مبدا خود ناراضی هستند و به همین دلیل قصد دارند اقدام به ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد نمایند. به همین سبب هر ساله شرایط انتقالی دانشگاه های آزاد در سایت این دانشگاه ها منتشر می‌شود. لذا داوطلبانی که درخواست انتقالی دانشگاه آزاد را دارند می‌توانند با بهره‌گیری از اطلاعات مندرج در این مقاله به ثبت درخواست انتقالی در دانشگاه آزاد پرداخته و کارهای انتقالی خود را انجام دهند.

خوب است بدانید که به دلیل محدودیت پذیرش مهمان بهتر است هر چه سریعتر بر اساس شرایط انتقالی دانشگاه آزاد اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است دانشگاه مبدا با درخواست شما موافقت نکند. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و اولویت پذیرش انتقالی در دانشگاه آزاد  تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید.

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد و یا میهمانی آن در هر نیمسال تحصیلی اول و دوم برای دانشجویان این دانشگاه فراهم است. برای این کار دانشجویان می بایست از طریق اینترنت به سایت سامانه منادا دانشگاه آزاد مراجعه کنند و فرم های خود را تکمیل نموده و مدارک لازم را بارگذاری نمایند. لازم به ذکر است مطالعه شیوه نامه نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد برای متقاضیان ضروری می باشد تا انتخاب ماده آیین نامه مورد درخواست برای ثبت انتقالی یا میهمانی به درستی انجام پذیرد و از بروز هرگونه خطای احتمالی جلوگیری شود.

زمان انتقالی دانشگاه آزاد

تمامی مراحل ثبت و همچنین پیگیری شرایط انتقالی دانشگاه آزاد به صورت غیر حضوری و کاملا اینترنتی می باشد. سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی monada.iau.ac.ir در طول سال باز می شود و افراد متقاضی می توانند دو بار در طول سال اقدام به درخواست و یا پیگیری شرایط انتقالی دانشگاه آزاد داشته باشند.

این بازه زمانی اصولا از طریق دانشگاه آزاد به صورت دقیق به متقاضیان اعلام می گردد و از طریق سامانه منادا و یا همان نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد ابلاغ می گردد.

زمان نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ به صورت زیر می باشد:

نیمسال تحصیلی دانشجویی ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 
نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲29 مرداد ۱۴۰۲
نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۲20 آذر ۱۴۰۲

شرایط عمومی درخواست انتقالی دانشگاه آزاد

دانشجویانی که دارای شرایط انتقالی دانشگاه آزاد باشند، می‌توانند برای میهمانی و یا انتقال، درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند. این شرایط به شرح زیر هستند:

✔️دانشجویان متقاضی نباید به دلایل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه، منع ادامه تحصیل داشته باشند.

✔️دانشجویانی می‌توانند در نقل و انتقالات ثبت نام نمایند که حداقل یک نیم سال را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشند. البته این قانون به استثنای واجدین شرایط انتقالی دانشگاه آزاد به صورت همیشگی که می‌توانند از ابتدا انتقالی یا مهمانی بگیرند، می‌شود.

✔️دانشجویانی می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند که در رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد پذیرفته‌ شده‌اند.

✔️دانشجویان دوره‌های خودگردان، منحصراً در واحدهای دوره‌های خودگردان دیگر می‌توانند انتقال یابند.

✔️در دانشگاه مقصد حتماً رشته و گرایش شما باید وجود داشته باشد.

✔️در نیمسال آخر انتقال در هر مقطع تحصیلی ممنوع می‌باشد.

✔️دانشجویان میهمان که قصد اخذ پایان نامه را دارند، تنها با موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد می‌توانند برای این امر اقدام کنند.

✔️در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار امکان انتقال وجود خواهد داشت.

✔️انتقالی و مهمانی در مقطع دکتری تنها با شرایط انتقالی دانشگاه آزاد به صورت خاص امکان پذیر است.

✔️در دانشگاه های بین المللی انتقال دانشجویان تنها به صورت درون محوری می‌باشد.

✔️امکان انتقال دانشجویان از دانشگاه‌های خارج کشور به داخل کشور وجود ندارد. آنها برای انتقال به دانشگاه‌های آزاد کشور باید در امتحان قبول شوند.

✔️دانشجویان واحدهای الکترونیکی تنها می‌توانند در واحدهای الکترونیک سایر دانشگاه‌ها ثبت نام نمایند.

✔️برای دانشجویان پژوهش محور امکان انتقال ممنوع است.

✔️امکان انتقال کارکنان و اعضای علمی دانشگاه‌ها به محل خدمتشان وجود ندارد.

✔️دانشجویان اتباع غیر ایرانی در صورتی می توانند به دانشگاه آزاد منتقل شوند که درخواست آن‌ها باید از طریق واحد دانشگاهی مبدا، اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه بررسی و تایید شوند.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af/

نظرتان را بنویسید